خبرگزاری کار ایران

اسلامی در جمع خبرنگاران:

گروسی از رفتارهای سیاسی متاثر از فشار رژیم صهیونیستی دست بردارد/ ادعای کذب خود را کنار نگذارند، دوربینی نصب نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۴۹۵

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: وقتی شما در برجام باقی نمانده‌اید و به تعهدات خود عمل نکردید دلیلی ندارد ما به صورت یک طرفه به یک تعهد شبه منسوخ ادامه دهیم امروز هم اعلام می‌کنیم اگر آنها به تعهدات خود برنگردند و موارد ادعایی و کذب را کنار نگذارند دوربینی نصب نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در حیاط دولت گفت: موضع آمریکا در سیاست فشار حداکثری شکست خورده و امیدی به اینکه از این سیاست نتیجه‌ای حاصل‌شان شود، ندارند اما رفتار دوگانه یا چندگانه آنها را شاهد هستیم .اتهامات واهی را ۲۰ سال است که به کشور نسبت می‌دهند و با مواردی که رژیم صهیونیستی و ضدانقلاب ادعا می‌کنند، فشارها را بر ملت و جمهوری اسلامی تشدید می‌کنند.

وی افزود: اگر در مذاکرات به معنای واقعی کلمه حسن نیت داشتند این همه سال که مذاکره کردند، برجام مولود برون رفت از این وضعیت بوده است. ما مذاکره‌ای صورت دادیم که این اتهامات کنار گذاشته شود و اعتمادسازی شود و ایران از همین جهت محدودیت و نظارت تشدید شده را پذیرفته است.

رییس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: متاسفانه آنها به تعهدات خود عمل نکردند و علاوه بر آن هر روز اقدام جدیدی را مرتکب می‌شوند و اتهامات را دوباره دارند به صورت تشدید شده تکرار می‌کنند. ما متعهد به ان پی تی و پادمان هستیم برای اجرای قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها در پاسخ به تحریم‌های اخیر آمریکا گاز دهی به سانتریفیوژهای پیشرفته را آغاز کردیم در جهت اینکه به اینها نشان دهیم اراده ما اراده مستحکمی است برای لغو تحریم‌ها از هیچ اقدامی که در راستای منافع ملت ایران است کوتاه نخواهیم آمد. 

وی درباره اظهارات گروسی در خصوص اینکه ایران ظرفیت برنامه هسته‌ای خود را روز به روز افزایش می دهد گفت: از آقای گروسی انتظار داریم مطابق ضوابط آژانس و در چارچوب قوانین و مقررات این سازمان اظهار نظر کند واز رفتار سیاسی که متاثر از فشار صهیونیستی است دست بردارد. فقط باید بگویم برای ایشان متاسف هستم زیرا آژانس در تمام فرایندهای ما طبق پادمان حضور و نظارت دارد و در عملیات اجرایی ما و در طرح‌های حوزه سازمان انرژی اتمی در بخش‌هایی که مرتبط به مواد هسته‌ای است تحت نظارت آژانس بوده، هست و خواهد بود.

اسلامی در پاسخ به اینکه جان کربی گفته بایدن برنامه‌ای برای حذف سپاه از لیست سیاه ندارد گفت: البته این موضوع اصلی در مذاکرات نیست و وزارت خارجه این را رسما و توسط سخنگوی این وزارت خانه اعلام کرده است.

وی در پاسخ به اینکه در صورت ادامه این رفتار آژانس، برنامه‌ای برای خاموش کردن سایر دوربین ها هم داریم یا خیر گفت: خیر دوربین‌هایی که ما جمع کرده‌ایم دوربین‌های برجامی یا در حقیقت دوربین‌های فرا پادمانی بوده است این‌ها با توافق جمهوری اسلامی ایران برای توافق برجام نصب شده است برای اینکه محدودیت، ظرفیت و سرعت فعالیت هسته‌ای ایران را اندازه گیری کند. وقتی شما در برجام باقی نمانده‌اید و به تعهدات خود عمل نکردید دلیلی ندارد ما به صورت یک طرفه به یک تعهد شبه منسوخ ادامه دهیم امروز هم اعلام می‌کنیم اگر آنها به تعهدات خود برنگردند و موارد ادعایی و کذب را کنار نگذارند دوربینی نصب نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز