خبرگزاری کار ایران

اسلامی:

نمایندگان مجلس بر قانونی شدن سند جامع توسعه صنعت هسته‌ای تأکید دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۴۵۶

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: تاکید نمایندگان مجلس قانونی شدن سند جامع و نقشه راه توسعه صنعت هسته‌ای کشور است به گونه‌ای که در تغییر دولت‌ها، روند توسعه هسته‌ای کشور آسیب نبیند.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی پس از نشست امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان انرژی اتمی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های دولت سیزدهم، سند جامع انرژی هسته‌ای را تدوین کرد و در ۲۰ فروردین ماه امسال رونمایی شد.

وی ادامه داد: همزمان تکلیفی در قانون بودجه ۱۴۰۱ توسط نمایندگان در بند (ن) تبصره  ۱۵ درج شد که بر اساس آن سازمان انرژی اتمی را مأمور کرد تا سند جامع و نقشه راه توسعه صنعت هسته‌ای کشور را در افق ۵۰ ساله تدوین کند و دولت هم آن را حداکثر تا پایان امسال به تصویب برساند.

به گفته معاون رئیس‌جمهور، در این نشست بیشتر اهداف کمی مدنظر نمایندگان بود و آنها این دیدگاه را دارند که سند به قانون تبدیل شود به گونه‌ای که در تغییر دولت‌ها، روند توسعه هسته‌ای کشور آسیب نبیند.

اسلامی افزود: سازمان انرژی اتمی توسعه برق هسته‌ای، توسعه کاربرد پرتوها، رادیوداروها، حفاظت برابر اشعه و همچنین توسعه زیرساخت‌ها و شتاب بخشی به آن‌ها را در برنامه دارد. چراکه سازمان می‌خواهد تأثیر فناوری هسته‌ای بیشتر از گذشته در زندگی مردم به صورت ملموس پدیدار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز