خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت:

افتتاح صد هزار میلیارد تومان پروژه در ماه‌های آینده/ قیمت گوشت و مرغ در بازار به نرخ مصوب رسید

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۳۸۲

وزیر صمت اظهار داشت: بازارهای اطراف یکی از اولویت‌های ما است به خصوص در حوزه معدن دستور کار ویژه‌ای تهیه شده و باید در این حوزه یک نهضت و انقلاب معدنی رخ دهد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، وزیر صمت در همایش روز ملی اصناف با اشاره به اهمیت اصناف و میزان اشتغال‌زایی آن گفت: در سال گذشته هدف‌گذاری ما ایجاد 250 هزار شغل جدید در حوزه اصناف بود که کاملا توانستیم به آن دست پیدا کنیم، به رغم شرایط بد اقتصادی ما شاهد رشد در صدور پروانه‌های صنفی بودیم امسال نیز که سال رونق تولید است باید این راه را ادامه بدهیم.

رضا رحمانی با اشاره به نقش واسطه اصناف در حلقه تولید و توزیع گفت: اصناف نقدینگی را از مردم دریافت می‌کنند و به چرخه اقتصادی برمی‌گردانند هر واحد تولیدی صنفی نیاز به سه پارامتر اساسی دارند که شامل مواد اولیه، نقدینگی و بازار مصرف است که ما برای هر سه مورد در سال جاری برنامه‌ریزی کردیم.

وی با اشاره به تحریم‌ها گفت: امروز ما درگیر جنگ اقتصادی هستیم و اصناف در خط مقدم این جبهه هستند. ضمن آنکه باید به داخلی سازی توجه ویژه‌ای کرد که خوشبختانه رهبر انقلاب نیز در این مورد تاکید خاص دارد.

رحمانی در خصوص صادرات به کشورهای همسایه گفت: بازارهای اطراف یکی از اولویت‌های ما است به خصوص در حوزه معدن دستور کار ویژه‌ای تهیه شده و باید در این حوزه یک نهضت و انقلاب معدنی رخ دهد. به رغم اینکه پتانسیل‌های خوبی در این حوزه وجود دارد سیاه‌نمایی صورت می‌گیرد، این در حالی است که در ماه‌های آینده یبش از 100 هزار میلیارد تومان پروژه قابل بهره‌برداری افتتاح خواهد شد و این رقم در حوزه صنایع و معادن در سه سال آینده به 300 هزار میلیارد تومان خواهد رسید. ضمن آنکه در حوزه فولاد نیز به تازگی پروژه‌ای با سرمایه‌گذاری یک میلیون دلار صورت گرفته که ظرف ماه آ‌ینده افتتاح خواهد شد.

وزیر صنعت در خصوص شکر گفت: شکر یکی از کالاهایی است که به صورت روزانه قیمت آن را رصد می‌کنیم به طوری که به دو نفر از همکاران دستور دادم هر روز از بازارچه‌های اطراف وزارتخانه شکر بخرند تا قیمت را شخصا رصد کنند به رغم اینکه هر روز از سازمان حمایت گزارش قیمت صد قلم کالا را دریافت می‌کنم اما مشاهدهشده که در دو فروشگاه دو نرخ متفاوت ا عمال می‌شد که نسبت به نرخ‌های اعلامی سازمان حمایت مغایرت داشته است.

وی ادامه داد: مذاکراتی هم در رابطه با شکر با وزارت جهاد صورت گرفته زیرا آنها مسئول تامین و عرضه شکر هستند با وجود کاهش قیمت اما هنوز این کالا به نرخ متعادل نرسیده است ولی در مورد گوشت و مرغ به نرخ‌های مصوب در بازار کاملا رسیده‌ایم.

وزیر صمت با اشاره به آمار واردات کالاهای مصرفی گفت: در سال 97 آمار واردات این کالاها 36 درصد کاهش داشته است و در خصوص واردات کل کالاها شاهد کاهش 22 درصدی بودیم، این در حالی است که امسال نیز واردات 142 کالای دیگر ممنوع شده است. ما امیدواریم با مدیریت واردات و حمایت از تولیدکنندگان داخلی بازار را کنترل کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز