خبرگزاری کار ایران

واعظ‌مهدوی در دیدار از موسسه برکت مطرح کرد:

اولویت سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش بنیان با رویکرد توسعه روستاها

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۰۹۲

محمدرضا واعظ مهدوی در دیدار از موسسه برکت مطرح کرد: اولویت سرمایه گذاری در طرح‌های دانش بنیان با رویکرد توسعه روستاها و عشایر باشد.

به گزارش ایلنا، جلسه مشترک محمدرضا واعظ‌مهدوی (مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر) به همراه معاونین و مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با مدیر موسسه دانش‌بنیان برکت و مدیران و کارشناسان آن موسسه برگزار شد.

در این دیدار ضمن بازدید از بخش‌های مختلف موسسه دانش بنیان برکت، پیشنهادات همکاری دوجانبه نیز مطرح شد. پیشنهاد تشکیل صندوقی مشترک بین این دو نهاد برای مشارکت در پروژه‌های توسعه روستایی و اشتغال‌زایی و همچنین مشارکت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در فراصندوق ستارگان از جمله این پیشنهادات است.

مؤسسه دانش‌بنیان برکت یکی از ۵ بازوی اجرایی بنیاد برکت است که در زمینه فناوری‌های نوین دانش بنیان فعالیت می‌کند.

سعید جعفری (مدیر مؤسسه دانش بنیان برکت) در این دیدار با بیان اینکه ایران به علت شرایط و بافت جوان جمعیتی، سبک زندگی، اندازه بازار، ضریب نفوذ رسانه‌های دیجیتال، سهولت و دسترسی بالا در استفاده از اینترنت، به شدت مستعد مدل‌های کسب و کاری است که مبتنی بر ایده‌های نو و مدل‌های نوین خدماتی باشند، گفت: در این راستا استارت آپ‌های زیادی شکل گرفته و به سرعت درحال رشد (چه از نظر تعداد و چه از نظر حجم) هستند به گونه‌ای که در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ تعداد استارت آپ‌های ایران از ۱۵۰ عدد به ۳۰۰۰ استارت آپ افزایش یافته است.

مدیر مؤسسه دانش بنیان برکت با شرح اینکه از میان ۳۰۰۰ استارت آپ، تعداد محدودی مراحل اولیه را با موفقیت طی می‌کنند و به مرحله میانی وارد می‌شوند گفت: اما همان تعداد محدود نیز در مسیر تکامل عمدتاً با کمبود منابع مالی مواجه می‌شوند و این امر از یک طرف حیات آنها و سپس میزان اشتغال را به شدت تهدید می‌کند.

او همچنین افزود: تجارب جهانی به خوبی نشان می‌دهد شرکت‌های نوین مبتنی بر استارت آپ‌ها در مرحله میانی و انتهایی رشد خود، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذارها را فراهم می‌کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز با اعلام آمادگی همکاری‌های دوجانبه گفت: اولویت طرح‌های توسعه‌ای باید روستاییان و عشایر باشند؛ زیرا تجربه ثابت کرده است هرجایی که امکاناتی فراهم باشد، شهر از روستا سبقت گرفته است.

محمدرضا واعظ‌مهدوی با پیشنهاد اینکه طرح‌های دانش بنیانی را که رویکرد آنها توسعه روستایی و اشتغال‌زایی در روستاها است در اولویت سرمایه گذاری قرار دهند گفت: آسیب‌شناسی سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مشابه نیز باید انجام گیرد تا با نگاهی همه‌جانبه نسبت به تشکیل صندوق‌های پیشنهادی تصمیم گیری شود.

قابل ذکر است که در حال حاضر در مؤسسه دانش‌بنیان برکت ۱۷ استارتاپ که هریک در حال تولید یک سخت‌افزار هستند فعالیت می‌کنند. ظرفیت این مرکز برای حضور ۳۵ تیم فن آور با تکمیل فرآیند جذب و شتابدهی تکمیل می‌شود. تاکنون ۴ تیم موفق به خروج از فرآیند شتابدهی و جذب سرمایه برای ورود به بازار کسب‌وکار استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان شده‌اند که از آن جمله می توان به محصول دستگاه اکسیژن ساز خانگی اشاره کرد که تا ۳۰ درصد ارزانتر از مشابه خارجی آن قیمت گذاری شده و در شرایط تحریمی موجود مانع از خروج ارز از کشور می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز