خبرگزاری کار ایران

سیدحمید کلانتری مطرح کرد:

در ۵۰۰ تعاونیِ مسکنِ حقوق‌بگیران سوءاستفاده‌ صورت گرفته/تعداد اعضای تعاونی‌های مسکن نباید بیشتر از ۲۰۰ نفر شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۱۷۸

معاون تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ۵ درصد از تعاونی‌ها مسکن سوءاستفاده‌هایی شده است که زمان تحویل پروژه‌ها را به ۵ سال یا ۶ سال رسانده است.

سیدحمید کلانتری در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایلنا، که وزارت تعاون چه فکری برای پیشگیری از سوءاستفاده‌هایی که از تعاونی‌های مسکن توسط برخی از اعضا یا هیات‌ مدیره‌های آنها می‌شود، کرده؛ گفت: در کل در ۵ درصد از این تعاونی‌ها سوءاستفاده‌هایی صورت گرفته است اما همین ۵ درصد هم زیاد است؛ چراکه ۱۰ هزار تعاونی مسکن داریم که ۵ درصد آنها معادل ۵۰۰ تعاونی است.

وی افزود: اکثر این تعاونی‌ها متعلق به سازمان‌هاست لذا اعضای آنها حقوق‌بگیر هستند. اگر هر کدام از این تعاونی‌ها ۱۰۰ تا ۲۰۰ عضو داشته باشند، می‌بینیم تعداد کسانی که باید به سب سوءاستفاده‌های صورت گرفته سال‌ها معطل تحویل گرفتن واحدهای خود شوند، زیاد است. باید توجه داشت که اعضای این تعاونی‌ها برای برخورداری از مسکن سال‌ها پس‌انداز خود را جمع کرده‌اند و نمی‌بایست چنین اتفاقاتی برایشان بیفتد.

کلانتری در خصوص ریشه‌های سوءاستفاده‌های صورت گرفته، تصریح کرد: گاهی در کلان‌شهرها زمینی که قرار است واحدهای اعضا در آن ساخت شود، در گذر زمان ارزش بالایی پیدا می‌کند به ویژه آنکه این زمین‌ها مشاعاتی داشته باشند که قرار است به واحدهای تجاری تبدیل و سودش بین اعضا تقسیم شود. این شرایط موجب اختلاف افکنی می‌شود و مشکلات حقوقی پیش می‌آید؛ مشکلاتی که حل آنها زمان‌بر است

وی با بیان اینکه در نهایت زمان تحویل واحدهای اعضا از ۲ تا ۳ سال به ۵ تا ۶ سال می‌رسد؛ در خصوص راهکارها، گفت: راهکار ما این است که اعضای تعاونی مسکن بیشتر از ۲۰۰ نفر نشود تا کنترل اوضاع از دست خارج نشود. دوم اینکه در مجوزهای صادر شده برای تعاونی‌ها این موضوع لحاظ شود.

معاون تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سومین راهکار ما این است که دوره تعاونی مسکن از ۵ سال بیشتر نشود و بعد از ۵ سال کار آن به صورت کامل تمام شود. راهکار چهارم این است که برنامه نرم‌افزاری برای هر شرکت تعاونی تهیه شود تا سهم پرداختی هریک از اعضا و زمان تحویل در آن قید شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز