خبرگزاری کار ایران

مرگ ۱۵ هزار و ۹۹۷ نفر در حوادث کار ۱۰ سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۹۲۵

طی ۱۰ سال گذشته (۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶)، ۱۵ هزار و ۹۹۷ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که ۱۵ هزار و ۷۶۷ نفر از این افراد مرد و ۲۳۰ نفر زن بودند.

به گزارش ایلنا، پزشکی قانونی اعلام کرد: طی ۱۰ سال گذشته (۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶)، ۱۵ هزار و ۹۹۷ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که ۱۵ هزار و ۷۶۷ نفر از این افراد مرد و ۲۳۰ نفر زن بودند.

 در ده سال گذشته بیشترین آمار تلفات حوادث کار در سه استان تهران با سه هزار و ۳۷۱، اصفهان با یکهزار و ۳۸۳ و خراسان رضوی با ۸۸۰ فوتی ثبت شده است که در مجموع ۵ هزار و ۶۳۴ نفر از تلفات را در برمی گیرد.

همچنین استان های کهگیلویه و بویراحمد با ۷۴، ایلام با ۱۱۱ و خراسان جنوبی با ۱۱۳ کمترین آمار تلفات را در این مدت داشته اند.

بر اساس این گزارش طی ده سال گذشته بیشترین آمار تلفات با یکهزار و ۹۹۴ فوتی در سال ۱۳۹۲ و کمترین آن با یکهزار و ۲۲۵ فوتی در سال ۱۳۸۸ به ثبت رسیده است ضمن آنکه در چند سال اخیر با رشد تلفات ناشی از حوادث کار مواجه بوده ایم. به نحوی که در سال ۱۳۹۵ با رشد ۱۰ درصدی و در سال ۱۳۹۶ با رشد ۱.۹ درصدی تلفات مواجه بودیم.

سقوط از بلندی بیشترین علت مرگ در حوادث کار

در حوادث کار عمده علت مرگ افراد سقوط از بلندی است. بر اساس آمارهای موجود طی ده سال گذشته شش هزار و ۶۴۰ نفر از متوفیات حوادث کار بر اثر سقوط از بلندی جان خود را از دست داده اند که ۴۱.۵ درصد از کل تلفات حوادث کار ده ساله را در بر می گیرد.

پس از آن برخورد جسم سخت با سه هزار و ۷۵۶، برق گرفتگی با دو هزار و ۲۱۵، سوختگی با ۸۱۹ و کمبود اکسیژن با ۶۷۰ فوتی در رتبه های بعدی علل مرگ بر اثر حوادث کار قرار می گیرند. همچنین یکهزار و ۸۹۷ نفر دیگر نیز به دلایلی دیگر در حوادث کرا جان باخته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز