خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

انتقاد از سنگ‌اندازی سازمان استخدامی در تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

انتقاد از سنگ‌اندازی سازمان استخدامی در تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت
کد خبر : ۱۳۲۰۱۱۴

یک فعال کارگری در شرکت توزیع برق تهران می‌گوید: سنگ‌اندازی های بی‌مورد در تصویب طرح «ساماندهی استخدام کارکنان دولت» از سوی سازمان امور استخدامی، موجب ناامیدی کارگران از عملکرد دولت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید وحید حسینی (نماینده کارگران شرکت توزیع برق) با انتقاد از سنگ اندازی‌های رئیس سازمان امور استخدامی کشور در مسیر تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: طبق تاکید ریس جمهمور دولت سیزدهم که بارها موضوع ساماندهی نیروی انسانی و لزوم تحول در نظام اداری کشور را مطرح کرده‌اند، چراپس از پیگیری‌های نمایندگان مجلس، مجددا میثم لطیفی (رئیس سازمان امور استخدامی) در یک گفتگوی رسانه‌ای، از موضع مخالفت درآمده و تصویب طرح ساماندهی را هزینه بر اعلام کرده است.

به گفته وی؛ رئیس سازمان امور استخدامی در این مصاحبه اعلام کرده اجرای این طرح حدود ۱۲۰هزار میلیارد تومان برای دولت بار مالی دارد و قانون کار برای تضمین امنیت شغلی کارکنان دولت کفایت می‌کند.

او گفت: وعده‌ای که خود مجلس دو سال به کارگران و کارکنان بخش دولتی برای اجرا این طرح داده‌اند آن‌ها را بسیار امیدوار کرده است بنابراین بیان سخنان از سوی رئیس سازمان استخدامی کشور باعث نارضایتی و سردرگمی بخش زیادی از جمعیت کارگری کشور خواهد شد.

به گفته وی؛ در این میان ما کارگران پیمانکاری شاغل در بخش‌های مختلف شرکت توزیع برق نیز به سهم خود از نمایندگان مجلس توقع داریم مراحل تصویب طرح «ساماندهی استخدام کارکنان دولت» را تا قبل از پایان سال جاری به اتمام برسانند و از ابتدای سال آینده شاهد حذف پیمانکاران در تمام پروژه‌های برق کشور باشیم.

حسینی به نمایندگی از جانب هزاران کارگر شرکتی و قراردادیِ شرکت توزیع برق تهران، ضمن ابراز نگرانی از سنگ‌اندازی سازمان امور استخدامی و طرح این مطلب که طرح ساماندهی بار مالی دارد؛ در پایان گفت: از نمایندگان مجلس انتظار داریم خواسته‌ها و پیشنهادات کارگران و جامعه‌ی هدف را به دقت در طرح منظور کنند و در مقابل سازمان امور استخدامی و لابیگری‌های مکرر ایستادگی نمایند؛ همه نیروهای قراردادی و شرکتی در همه‌ی نهادهای عمومی، دولتی، نیمه دولتی و خصولتی، باید تبدیل وضعیت شوند؛ همه‌ی شرکت‌های واسطه و تامین نیرو نیز بایستی برچیده شوند؛ در غیر اینصورت تصویب این طرح و سایر طرح‌های مشابه هیچ مشکلی از کارکران حل نمی‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز