خبرگزاری کار ایران

انتقاد از عدم برگزاری انتخابات کانون‌های کارگری و انجمن‌های صنفی کارگری

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۳۷۶

بازرس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان تهران از عدم برگزاری دور جدید مجمع عمومی انتخابات اعضای هیات مدیره و بازرسان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ایران و کانون‌ انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور انتقاد کرد.

کاظم احمدیان به خبرنگار ایلنا گفت: مدت اعتبار فعالیت قانونی اعضای هیات مدیره و بازرسان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ایران و کانون‌ انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور از چند ماه پیش به اتمام رسیده، اما اقدام محسوسی از سوی فعالان کارگری و وزارت کار در رابطه با برگزاری دور جدید انتخابات این دو تشکل صنفی کارگری صورت نگرفته است.

این فعال کارگری با بیان اینکه پیگیری مسائل و اختلافات کارگری و کارفرمایی، تعطیلی کارخانه‌ها و پیگیری مسائل و مشکلات بیمه‌ای کارگران و… بخشی از وظایف این دو تشکل کارگری است، ادامه داد: متاسفانه عملکرد صنفی دو کانون در فضای جامعه کارگری و انجمن‌ها چندان مطلوب نبوده و رضایت جامعه کارگری به دست نیامده است.

احمدیان گفت: نظارت بر انتخابات و فعالیت انجمن‌های صنفی، از وظایف ذاتی اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرماییِ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است بنابراین از مسئولین وزارت کار درخواست داریم باتوجه به اتمام رسیدن مهلت قانونی اعضای هیات مدیره و بازرسان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ایران و کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور ترتیبی اتخاذ شود تا دور جدید مجمع عمومی این دو تشکل صنفی کارگری به فوریت برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز