خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبر داد؛

بهره‌برداری از 180 طرح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی

بهره‌برداری از 180 طرح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی
کد خبر : ۱۴۹۳۱۸۶

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی به اشاره به طرح‌هایی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در بازه زمانی 3 سال گذشته، 180 طرح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرشاد خوشنویسان در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: سال 1400 تعداد 127 طرح صنعتی با اشتغالزایی 1830 نفر و سرمایه‌گذاری 20 هزار و 809 میلیارد ریال در محدوده شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: سال 1401 تعداد 44 طرح صنعتی با اشتغالزایی 679 نفر و سرمایه‌گذاری 12 هزار و 812 میلیارد ریال و سال 1402 نیز تعداد 9 طرح صنعتی با اشتغالزایی 84 نفر و سرمایه‌گذاری 1436 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی اظهار داشت: تعداد قراردادهای واگذاری حق بهره‌برداری منعقد شده از سال 1400 تا پایان سال 1402 برای زمین صنعتی 482 فقره، 30 فقره زمین صنفی تولیدی و 13 فقره زمین خدماتی در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان مرکزی است.

خوشنویسان به وسعت قراردادهای حق بهره‌برداری نیز اشاره داشته و تصریح کرد: مساحت قراردادهای حق بهره‌برداری در بازه زمانی ابتدای سال 1400 تا پایان سال 1402 حدود 221 هکتار زمین صنعتی، بیش از یک هکتار زمین صنفی تولیدی و بیش از یک هکتار زمین خدماتی است.

وی بیان داشت: فرایند واگذاری زمین به متقاضیان در شرکت شهرک‌های صنعتی در قالب سامانه خدمات الکترونیک و چارچوب پنجره واحد ملی به صورت مجازی از اوایل سال 1400 آغاز به کار کرده و توانسته است تاکنون باعث کاهش حجم تردد ارباب رجوع و سهولت بیشتر در فرایند واگذاری زمین شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با بیان اینکه حمایت از طرح‌ها زمینه توسعه شهرک‌های صنعتی است، تأکید کرد: ارتقاء سطح کیفی و کمی صنایع کشور و رقابتی شدن محصولات تولیدی در بازارهای داخلی و خارجی بسیار ضروری است و در این راستا تدابیر لازم باید اندیشیده شود.

خوشنویسان ابراز داشت: امروز نیاز به نگرشی جامع و تفصیلی به تمامی فاکتورهای پیش‌برنده صنایع از جمله خدمات زیربنایی وجود دارد که اعمال سیاست توسعه‌ای در نواحی و شهرک‌های صنعتی در همین راستا است.

وی به تعداد واحدهای صنعتی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی فعال هستند اشاره داشته و اضافه کرد: بیش از 1600 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در 34 شهرک و ناحیه صنعتی این استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز