کد خبر: 740960 A

نگاهی به خدمات بانکداری الکترونیک بانک ملت؛

سامانه یکپارچه مدیریت حساب‌های بانکی با نام اختصاری محب ابزاری است که می‌توان به کمک آن گردش وجوه حساب‌های بانکی هر سازمان را پایش و با استفاده از گزارشات متنوع آن، شاخص‌های مالی مورد نیاز را استخراج کرد.

به گزارش ایلنا، بانک ملت در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک، پیشرو‌ترین بانک ایرانی به شمار می‌آید. بانکداری الکترونیک بانکدار ملت به چهار دسته کلی تقسیم می‌شود: سامانه‌های مبتنی بر وب، سامانه‌های مبتنی بر تلفن و تلفن‌همراه، کارت‌های بانکی و سایر خدمات الکترونیک.

در سلسله‌ گزارش‌هایی به بررسی این خدمات خواهیم پرداخت. سامانه یکپارچه مدیریت حساب‌های بانکی (محب) یکی از خدمات الکترونیک مبتنی بر وب بانک‌ملت است که در ادامه نگاهی به این سامانه خواهیم داشت:

سامانه یکپارچه مدیریت حساب‌های بانکی (محب) 

سامانه یکپارچه مدیریت حساب‌های بانکی با نام اختصاری محب ابزاری است که میتوان به کمک آن گردش وجوه حساب‌های بانکی هر سازمان را پایش و با استفاده از گزارشات متنوع آن،شاخص های مالی مورد نیاز را استخراج کرد. این سامانه با فراهم آوردن امکاناتی برای دسته‌بندی عناوین واریز و برداشت، شناسایی دقیق گردش وجوه در یک یا چند حساب بانکی را فراهم آورده و در مجموع شفافیت مالی،سهولت کنترل و پیگیری امور بانکی را امکان پذیر می سازد.

سامانه محب بنا به تفاهم داخلی مابین بانک ملت و هریک از مشتریان براساس نوع نیازمندی‌های مشتری قابل استفاده بوده و نیازهای مدیریتی روی حساب‌های بانکی را برای آنان مرتفع می‌سازد.

از مهمترین امکانات و قابلیت‌های این سامانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- امکان پایش گردش وجوه نقد سازمان به‌همراه مجموعه‌های تحت پوشش و آگاهی از آخرین وضعیت میزان وجوه نقد به صورت یکپارچه و متمرکز

- امکان رویت گزارشات و صورتحساب بدون محدودیت زمانی و تراکنشی در بستر اینترنت و اینترانت

- امکان مدیریت چک‌های صادره و آگاهی از آخرین وضعیت آنها

- ایجاد وحدت رویه درباره واریز و برداشت از حساب‌های بانکی در سازمان‌های بزرگ

- ارائه گزارشات آنی مورد نیاز از وضعیت نقدینگی برای اتخاذ سیاست‌های مالی

- کاهش زمان تولید گزارشات برای سطوح مدیریتی

- کاهش بسیار زیاد میزان مغایرات حساب‌های مالی با صورتحساب بانکی و ایجاد سهولت در کشف و برطرف نمودن موارد مغایرت احتمالی

- کاهش هزینه و حذف برخی از عملیات دفتری غیرمتمرکز

- استفاده بهینه از نیروی انسانی از طریق بهبود فرآیندهای مالی

- امکان مدیریت اسناد واگذاری کلر و آگاهی از آخرین وضعیت آنها

- امکان انتقال وجه به حساب‌های متمرکز بانک ملت و سایر بانک‌ها به صورت انفرادی و گروهی)

- امکان پرداخت وجوه به‌صورت گروهی به ذینفعان براساس اطلاعات ارسالی از سوی شرکت شرکت از طریق شعب بانک در سراسر کشور 

- کلیه تراکنش‌های مالی (برداشت از حساب) با استفاده از گواهی امضای دیجیتال انجام می شود.

- امکان گرفتن چاپ وخروجی های متنوع مانند ..Excel,Text,Xml, و همچنین نمودارهای آماری از کلیه گزارشات آنی سامانه

- استفاده از پروتکل امن SSL و همچنین قرار دادن فایروال‌های سخت‌افزاری روی سرور محب جهت حفظ بستر امنیتی

برخی از گزارشات موجود در سامانه محب

- جستجوی وضعیت واریز

- گزارش شناسه واریز

- گزارش واریز عامل/ذینفع به حساب متمرکز

- گزارش واریز

- گزارش تجمیعی واریز

- صورتحساب بانک

- استعلام وضعیت چک

- گزارش برداشت

- گزارش تجمیعی برداشت

- گزارش تجمیعی مانده حسابهای بانکی

- گزارش واگذاری اسناد کلر

- گزارش روند تغییرات مانده حساب

سامانه محب تا کنون برای بیش از ۲۰ صنف در سطح کشور نصب و راه‌اندازی شده و هر مشتری بنا به میزان نیاز خود از قابلیت های سامانه بهره‌مند شده است. در این میان می‌توان به اصنافی مانند شرکت‌های بیمه، خدمات مشترکان، شرکت‌های صنایع غذایی، شرکت‌های صنعت نفت، شرکت‌های پخش، موسسات عام المنفعه، موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها، شرکت‌های حمل و نقل، مراکز درمانی، شرکت‌های اینترنتی، شرکت‌های صنعتی و تعداد زیادی از اصناف اشاره کرد.

الکترونیک بانک ملت تلفن همراه چک
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر