خبرگزاری کار ایران

تصویر رامسس دوم در ۴۵ سالگی+عکس

تصویر رامسس دوم در ۴۵ سالگی+عکس
کد خبر : ۱۴۸۷۵۶۶

دانشمندان با استفاده از تکنیک‌های بازسازی صورت، چهره رامسس دوم فرمانروای قدرتمند مصر باستان را در ۴۵ سالگی بازسازی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رامسس دوم سومین فرمانروای سلسله نوزدهم مصر باستان بود و از ۱۲۷۹ تا ۱۲۱۳ قبل از میلاد حکومت کرد. او به دلیل گسترش امپراتوری مصر به سوریه امروزی و پروژه‌های ساختمانی خود، از جمله گسترش معبد کارناک، مشهور است. از همین رو، دانشمندان با استفاده از تکنیک‌های بازسازی تلاش کردند تا نشان دهند چهره رامسس دوم «فرعون مصر» در دوران اوج خود چگونه بوده است.

مجله علمی ساینس در گزارش خود آورده است: چهره فرمانروای مصر باستان رامسس دوم برگرفته از کتاب مقدس و بقایای مومیایی شده او بازسازی شده است. اگرچه فرعون در دهه ۹۰ زندگی خود درگذشت و مومیایی چهره او کاملا پیر بود اما دانشمندان توانستند با استفاده از تکنیک‌های بازسازی چهره او را در اوج زندگی‌اش یعنی ۴۵ سالگی نشان دهند.

کارولین ویلکینسون، مدیر آزمایشگاه چهره در دانشگاه جان مورز لیورپول می‌گوید: ما یک فرآیند رگرسیون سه بعدی سن را انجام دادیم تا برخی از علائم پیری را حذف کنیم تا او را در میانسالی، در اوج قدرتش به تصویر بکشیم.

تصویر بالا نتیجه تصویری از فرعون رامسس دوم است که توسط سحر سلیم، استاد رادیولوژی در دانشگاه قاهره در مصر و رهبر این پروژه، به عنوان «خوش تیپ» توصیف شده است.

به گفته موزه مصر، در سال ۱۸۸۱، مومیایی و تابوت رامسس دوم در یک مخفیگاه «مخفی» در دیر البحاری، مجموعه معبدی در خارج از الاقصر، که حاوی بقایای ۵۰ تن از اعضای اشراف دیگر از جمله پدرش بود، پیدا شد. به گفته مرکز تحقیقات آمریکا در مصر، تابوت بسیار پرآذین او «یکی از چشمگیرترین تابوت‌های مصر باستان» است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز