خبرگزاری کار ایران

«زندگی» در شبکه نمایش خانگی/ برداشتی از یکی از بهترین آثار کوروساوا

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۵۳۵

فیلم سینمایی «زندگی» در پلتفرم فیلم‌نت منتشر شد.

به گزارش ایلنا، فیلم «زندگی» به کارگردانی الیور هرمانوس در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شد.

«زندگی» داستان یک کارمند دولتی را به تصویر می‌کشد که غرق در کار شده و در خانه تنها است. زمانی که تشخیص پزشکی به او می‌گوید زمانش برای زندگی کوتاه است، به دنبال تغییر روند زندگی‌اش می‌رود تا اینکه به نتایج جالبی می‌رسد.

بیل نایی نقش این کارمند پابه‌سن‌گذاشته را ایفا کرده است. الکس شارپ، آدریان راولینز، هوبرت برتون و الیور کریس از دیگر بازیگران «زندگی» محسوب می‌شوند.

از نکات کنجکاوی‌برانگیز «زندگی» می‌توان به حضور کازوئو ایشی‌گورو به‌عنوان فیلمنامه‌نویس اشاره کرد. ایشی‌گورو که در سال ۲۰۱۷ جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد، یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان معاصر ادبیات انگلستان است که پیش از این برخی از رمان‌های او همچون «بقایای روز» و «هرگز رهایم مکن» به فیلم سینمایی تبدیل شده بودند و حالا خود او دست به اقتباس زده و فیلمنامه «زندگی» را نوشته است.

فیلم «زندگی» نامزد دو جایزه اسکار در رشته‌های بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شده است. سه نامزدی بفتا (در رشته‌های بهترین فیلم بریتانیایی، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش اول مرد)، یک جایزه و هشت نامزدی در جوایز فیلم‌های مستقل بریتانیا، نامزدی گلدن‌گلوب بهترین بازیگر نقش اصلی مرد فیلم‌های درام و انتخاب به‌عنوان یکی از ده فیلم برتر مستقل سال ۲۰۲۲ توسط هیئت ملی نقد تنها بخشی از دیگر دستاوردهای «زندگی» به شمار می‌رود.

«زندگی» برداشتی از فیلم مشهوری به همین نام (با نام اصلی Ikiru) است. نسخه اصلی «زندگی» محصول ۱۹۵۲ است و توسط آکیرا کوروساوا، فیلمساز افسانه‌ای سینمای ژاپن، ساخته شده است. یکی از تغییرات مهم نسخه جدید «زندگی» در مقایسه با نسخه اصلی این است که داستان از ژاپن به لندنِ دهه ۱۹۵۰ منتقل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز