خبرگزاری کار ایران

تعطیلی چراخ خاموش گالری‌های تهران و شهرستان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۱۰۰

برخلاف تمام فصول سال گالری‌های تهران و البته شهرستان‌ها در اولین ماه پاییز در خواب به سر می‌برند و تعطیل هستند. خبری هم درباره برنامه آینده‌های آینده گالری‌ها منتشر نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با نگاهی به برنامه گالری‌های تهران درخواهیم یافت که طی روزها و هفته‌های اخیر بسیاری از آن‌ها تعطیل بوده‌اند. 

باید گفت تمام رشته‌های هنرهای تجسمی قابلیت این را دارند که همواره و در هر مقعطی به آن‌ها پرداخته شود. گالری‌ها معمولا در این فصل سال نیز فعال هستند و آثار گروهی و انفرادی هنرمندان را میزبانی می‌کنند.

بر اساس آنچه در سایت‌های مرجع و معتبر مربوط به برگزاری نمایشگاه‌ها قید شده در حال حاضر تنها دو نمایشگاه برقرار هستند که زمان برگزاری آن‌ها هم رو به اتمام است. 

در حال حاضر نمایشگاه «گلستان» در گالری «اعتماد» میزبان نقاشی‌های محمد رحیمی است که برگزاری آن امروز هفدهم مهرماه به پایان می‌رسد. مخاطبان می‌توانند امروز از ساعت دوازده تا بیست از نمایشگاه مذکور دیدن کنند. 

نمایشگاه گروهی «گنجینه» هم رویداد دیگری است که تا فردا دوشنبه هجدهم مهرماه در گالری «الا» واقع در خیابان ولیعصر محدوده پارک ملت برقرار است. 

از دیگر نمایشگاه‌های فعال می‌توان به نمایشگاه گروهی «پرواز» اشاره کرد که توسط گروه هنری «رویای من» در نگارخانه «شمس» برگزار شده و تا روز چهارشنبه بیستم مهرماه ادامه دارد. 

در حال حاضر جز گالری‌های مذکور دیگر گالری‌های فعال آثار هنرمندان رشته‌های مختلف را میزبانی نمی‌کنند و تعطیل هستند. این در حالی است که فقط در تهران صدها گالری فعال وجود دارد. 

درباره چند و چون فعالیت گالری‌های شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها نیز باید گفت آن‌ها نیز تقریبا اوضاعی مانند تهران دارند؛ گرچه هنرمندان شهرستانی عرصه تجسمی در طول سال نیز  برای برگزاری نمایشگاه با مشکلاتی از جمله نبود گالری مناسب در محل زندگی‌شان رنج می‌برند

تنها نمایشگاه برگزار شده در شهرستان‌ها که البته بیستم مهرماه به پایان می‌رسد در شهر شیراز و در گالری «موتورخونه» برگزار شده و به نقاشی‌های علیرضا ظریف اختصاص دارد.

همه اینها در حالی است که برنامه‌ روزهای آینده گالری‌های تهران و شهرستان‌ها نیز مشخص نیست و آنها تا به امروز یکشنبه هفدهم مهرماه اخباری در رابطه با برگزاری نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی منتشر نکرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز