خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران مطرح کرد؛

تشریح جزئیات خدمت‌رسانی شهرداری به زائران اربعین/ حواشی حضور همسر وزیر خارجه در بوستان مادران بر مبنای تصمیمی شخصی بود

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۶۲۶

شهردار تهران با بیان اینکه در سه حوزه اصلی به زائران اربعین خدمت رسانی می‌کنیم به تشریح این حوزه‌ها پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، پیروز حناچی شهردار تهران امروز چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۹۸ در حاشیه نشست هیئت دولت، درباره تمهیدات شهرداری تهران برای ایام اربعین گفت: در سه حوزه اصلی کار کردیم، یکی در مبادی ورودی و نقاط مرزی، حدود ۱۴۰۰ نفر از حوزه خدمات شهری به نجف و کربلا رفتند که به موضوع خدمات شهری آنجا کمک کنند که خیلی هم اصرار نداریم به اسم شهرداری تهران باشد.

وی ادامه داد: امسال یک کار دیگر هم به شکل مردمی در بحث محیط زیستی و تمیز نگه داشتن مسیر شروع شده است که توسط زائران انجام می‌شود و شهرداری فقط زمینه آن را فراهم کرده است یعنی وسایل را فراهم و هماهنگی و سازماندهی‌ها را انجام داده است که در طول این ۱۰۰ کیلومتر مسیر هم بشود زباله‌ها را جمع‌آوری کرد و مسیر برای زائران تمیز باشد. اینها سه حوزه‌ای هستند که انجام شده که تا بعد از اربعین ادامه خواهد.

حناچی درباره پیاده‌روی اربعین در شهر تهران هم گفت: مناطقی که درگیر این موضوع هستند یعنی از شهرری تا میدان امام حسین را تعقیب می‌کنند و زمینه‌سازی لازم را انجام می‌دهند.

شهردار تهران درباره همکاری و پرداخت سهم دولت در حمل و نقل شهری، اظهار کرد: این کار در حال تعقیب است؛ بخش عمده بدهی‌های شهرداری تهران مربوط به مترو و حمل و نقل عمومی است، بدهی‌های بانکی ما خیلی جنبه جاری ندارد و این موضوع در دولت طرح شده است که اگر نگاه مردم موضوع آلودگی و ترافیک اصلی‌ترین موضوع تهران است پس موضوع حاکمیتی است و در موضوع حاکمیتی هم شهرداری تهران نباید تنها باشد که پذیرفته شده و در حال پیگری است.

وی درباره حواشی ماجرای حضور همسر وزیر امور خارجه در بوستان مادران و واکنش ظریف گفت: این تصمیم اگر اتخاذ شده است، تصمیمی سلیقه‌ای بوده که نه ما و نه آقای ظریف طرفدار چنین چیزی نیستیم و می‌توانند مانند بقیه ورزش کنند.

شهردار تهران درباره تجمع معتادان در میادین و وظایف شهرداری تهران گفت: کار مشترکی بین شهرداری تهران، بهزیستی و نیروی انتظامی در حال انجام است که مرتب این موضوع در حال تعقیب است که نتایج آن را در آینده خواهم گفت.

وی در واکنش به صحبت رئیس شورای شهر درباره هزینه‌هایی که قوای سه‌گانه بر شهر تهران تحمیل می‌کنند گفت: با توجه تمرکزی که ما در پهنه جنوبی البرز و تهران داریم نمی‌توانیم بگوییم که این موضع در آن تاثیر ندارد بلکه تمرکز حاکمیتی در آن بسیار تاثیر گذار است. هم دولت هم ما تلاش داریم که از این موضوع بکاهیم  و با روش عدم تمرکز سعی در انجام این کار داریم.

حناچی درباره تمهیدات بازی ایران و کامبوج که با حضور زنان انجام می‌شود، گفت: ما همیشه تمهیداتی برای استادیوم آزادی در نظر می‌گیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز