خبرگزاری کار ایران

اویل پرایس بررسی کرد؛

بازتاب پاسخ معاون عملیات ارتش به هشدارهای پوشالی «برایان هوک» درباره نفتکش‌های ایرانی

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۴۰۵

پایگاه خبری اویل پرایس با اشاره به اظهارات معاون عملیات ارتش درباره حفاظت از ناوگان‌های تجاری، آن را پاسخی به توصیه‌ مقام‌های آمریکایی دانست.

به گزارش ایلنا، پایگاه خبری اویل پرایس با اشاره به اظهارات امیر موسوی معاون عملیات ارتش نوشت:  یکی فرماندهان ارشد ارتش ایران روز دوشنبه گفت که ارتش ایران آماده است تا از ناوگان تجاری از جمله تانکرهای نفت خام محافظت کند، این صحبت پاسخی واضح به توصیه‌های ایالات متحده در هفته گذشته به همه کشورها و بنادری که با ایران کار می‌کنند، بود.

هفته گذشته پس از اعمال تحریم‌های ایالات متحده در مورد نفت، حمل و نقل و بیمه ایران، برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در نشست مطبوعاتی گفت: اگر تانکرهای ایرانی به بنادر شما دسترسی پیدا کنند یا برای حمل و نقل از طریق آبراهه‌های شما دسترسی داشته باشند، می‌توان گفت این یک خطر بزرگ است.

وی افزود از کانال سوئز تا تنگه مالاگا و تمام دریچه‌های موجود، تانکرهای ایرانی در حال حاضر شناور هستند. کشورها، بنادر، و مسئولان اجرایی کانال و شرکت‌های خصوصی باید بدانند که احتمالا مسئولیت هزینه‌های یک تصادف با یک تانکر ایرانی را خود باید متحمل شوند.

محمد راستاد، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی ایران هم روز گذشته گفت: ایران از ایالات متحده بابت تحریم‌های بی‌رحمانه در زمینه حمل و نقل دریایی ، به سازمان بین المللی دریایی(آی ام او) شکایت می‌کند.

اسحاق جهانگیری، معاون رییس‌جمهور هم در واکنش به تحریم‌های اخیر آمریکا گفت: ایران تاکنون موفق به صادرات نفت تا جایی که نیاز است شده است و از طرفی هم ایالات متحده هشت کشور را از تحریم‌های علیه ایران معاف کرده که این یک عقب‌نشینی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز