خبرگزاری کار ایران

باوند در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد؛

اتحادیه اروپا و دموکرات‌ها در برخی موارد با ترامپ همسویی دارند/ مبانی اتهامات غرب، با تصحیح ساختار داخلی بی‌رنگ می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۶۳۷

یک دیپلمات پیشن گفت: نه تنها دموکرات‌ها بلکه اتحادیه اروپا هم در برخی مسائل با جمهوری‌خواهان همسویی دارند اما اگر بتوانیم ساختار داخلی کشور را تصحیح کنیم، تمام مبانی اتهامات و ادعاها بی‌رنگ می‌شود.

داوود هرمیداس باوند در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص آغاز تحریم‌های جدید در آبان ماه و در واکنش به این موضوع که برخی می‌گویند اتفاق جدید در آن مقطع رخ نمی ‌هد چرا که آمریکا هر فشاری که می‌خواست اعمال کرده است، گفت: فکر می‌کنم تحریم‌های مجدد و اعمال فشارها با این هدف آغاز شد تا جمهوری اسلامی ایران را مجاب کند برای بحث پیرامون برخی مسائل با آمریکا وارد مذاکره شود. 

وی ادامه داد: البته در این شرایط مذاکره مکانیزمی است که باید در آن بدون قید و شرط با اعتماد متقابل مشکلات به بحث گذاشته و حل شود. تا زمانی هم که ما اختلافاتمان را با آمریکا براساس منافع متقابل حل و فصل نکنیم، با این مشکلات روبرو خواهیم بود.

این دیپلمات پیشین در خصوص مذاکره با نخبگان دموکرات برای فشار بر دولت ترامپ و هم افزایی برای زمان روی کار آمدن این جریان سیاسی گفت: البته این موضوع در سخنان جان کری هم بود که گفته بود باید زمان طوری مدیریت شود تا دوره جمهوری خواهان تمام شده و دموکرات‌ها روی کار بیایند اما بازخورد مشکلات اقتصادی آنقدر فوری است که جامعه تحمل ندارد تا زمان نسبتا طولانی سپری شود. 

وی افزود: این نکته را هم یادآوری کنم که نه تنها دموکرات‌ها بلکه اتحادیه اروپا هم در برخی مسائل با جمهوری‌خواهان همسویی دارند و آن مساله اتهام واهی دخالت ایران در منطقه و موضوع موشک‌ها است که باید به این نگاه واقف باشیم. 

هرمیداس باوند گفت: البته بنده معتقدم در حال حاضر راه حل مشکلات بین خودمان است. اگر ما بتوانیم ساختار داخلی کشور را تصحیح کنیم، تمام مبانی اتهامات و ادعاها بی‌رنگ می‌شود. کشور ما امروز با مشکلاتی در ساختار اقتصادی مواجه است که اثر تحریم‌ها نبوده و موضوعی تاریخی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز