خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

تیم نظارت بر مدارس به صورت متمرکز در حال فعالیت است/ مشکل دریافت پول از والدین دانش‌آموزان با بگیر و ببند حل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۷۳۵

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در روزهای باقیمانده تا مهر تیم نظارتی به صورت متمرکز در حال فعالیت هستند و سعی می‌کنیم در روزهای پایانی اگر خطایی در مدارس بود، جلوی آن گرفته شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد تخلف برخی مدارس در دریافت پول از والدین دانش‌آموزان گفت: این موارد روبه کاهش است.

وی گفت: از نظر من مشکل را با بگیر و ببند نمی‌شود حل کرد و ‌ درک درستی که مدیران مدارس از شرایط اقتصادی داشتند منجر به کاهش این موارد شده است؛ اما در مواردی بوده که گزارش‌هایی رسیده که فشار زیادی به والدین برای دادن مساعده به مدارس وارد شده است. این مساله در مواردی منجر به لغو ابلاغ مدیر در برخی استان‌ها شده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در روزهای باقیمانده تا مهر تیم نظارتی به صورت متمرکز در حال فعالیت هستند و سعی می‌کنیم در روزهای پایانی اگر خطایی بود، جلوی آن گرفته شود.

وی گفت: شرایط امروز شرایطی است که باید ملاحظه بیشتری به اولیا شود و مدارس از گرفتن وجه اجباری از والدین بپرهیزند. در روزهای آتی تیم‌های نظارتی باید قوی‌تر کار کنند.

بطحایی در مورد وضعیت ساعت حضور دانش آموزان پایه ۱۲ گفت: برای پایه دوازدهم قرار بود ساعت مدارس را از ۳۵ ساعت به ۲۴ ساعت کاهش دهیم. امسال بچه‌ها در پایه ۱۲ باید هم برای امتحان نهایی  آماده شوند هم کنکور. ما دنبال این هستیم راهی پیدا کنیم قبل از مهر ماه این را اطلاع‌رسانی کنیم و بچه‌های پایه ۱۲ از این جهت با فشار مضاعف روبه‌رو نشوند که مجبور شوند هم ۳۵ ساعت سرکلاس باشند هم برای کنکور و امتحان نهایی آماده شوند. تا قبل از مهر تصمیم شورای عالی اتخاذ می‌شود.

 

وی در مورد نرخ ثبت نام مدارس غیر دولتی گفت: از ابتدای خرداد ماه نرخ ثبت نام مدارس غیردولتی مشخص شده بود؛ هزینه‌های مربوط به ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس غیر دولتی مشخص شده و از طریق سامانه ای داریم کنترل میکنیم و خوشبختانه با همت همکاران و مدیران مدارس غیر دولتی، شاهد تخلفات کمتری بودیم.

وزیر آموزش و پرورش  در مورد نتیجه سمپاد و اینکه خانواده ها هنوز بلاتکلیف هستند، گفت : بنا هست نتیجه آزمون پایه هفتم سنجش هوش و استعداد دانش‌آموزان متقاضی اعلام شود. دیروز کارها تمام شد و به بخش آی تی داده شده بود. تاخیر امسال به جهت مسیری بود که می‌خواستیم طی کنیم. می‌ارزید به اینکه این سختی را تحمل کنیم و فشارهایی که بر بچه‌ها برای آزمون‌های پیشرفت تحصیلی می‌آید کاهش پیدا کند. امیدوارم این مسیر ادامه داشته باشد و سال آینده زمان مناسب‌تری این کار انجام شود تا این مشکل حل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز