کد خبر: 608163 A

سعیدی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

یک عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس با بیان این‌که فیلترینگ پیام‌رسان خارجی منجر به استفاده از نمونه داخلی نمی‌شود، پیشنهاد برگزاری نظرسنجی برای تعیین میزان اعتماد عمومی به پیام‌رسان داخلی را مطرح کرد و بر لزوم بازسازی اعتماد عمومی تاکید کرد.

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به شایعات ضد و نقیض روزهای گذشته درمورد اعمال محدودیت در فضای مجازی اظهار داشت: دولت تا اینجا نشان داده، بنا ندارد رو به محدود کردن مردم در فضای مجازی بیاورد و ما هم پشتیبان همین رویکرد هستیم.

فیلترینگ پیام‌رسان خارجی منجر به استفاده از نمونه داخلی نمی‌شود

وی همچنین در رابطه با فیلترینگ تلگرام گفت: اگر به بهانه روی آوردن به پیام‌رسان‌های داخلی، مردم را محدود کنیم، نتیجه عکس خواهیم گرفت. کسانی که فکر می‌کنند با فیلتر کردن یک پیام‌رسان خارجی موج اقبال به پیام‌رسان‌های داخلی را شاهد خواهیم بود، دچار خطای فاحشی در تحلیل هستند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست مشابه و ناموفق در قبال پدیده‌ها و تکنولوژی‌های نو همچون ویدئو و ماهواره در گذشته، یادآور شد: آن روز که دستگاه ویدئو در کشور ممنوع بود را فراموش نکرده‌ایم. خروجی عملی ممنوعیت استفاده ماهواره را هم امروز به خوبی شاهدیم. وقت آن رسیده که نگاه‌مان را نسبت به مواجهه با ابزارهای ارتباطی تغییر دهیم.

پیشنهاد برگزاری نظرنسجی برای تعیین میزان اعتماد عمومی به پیام‌رسان داخلی

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نظرسنجی کنید تا معلوم شود مردم به یک پیام‌رسان داخلی چقدر اعتماد دارند. اگر میزان این اعتماد قابل‌قبول نبود، حتماً باید در سیاست‌ها تجدیدنظر کنیم، نه در میزان دسترسی مردم به شبکه‌های مجازی.

وی به فیلترینگ ناموفق برخی از شبکه‌های اجتماعی و موبایلی در حال حاضر هم اشاره کرد و افزود: امروز توییتر فیلتر است اما آیا اثرگذار نیست؟ بخشی از رخدادهای اجتماعی و حتی تصمیمات اتخاذ شده در سطوح مختلف حاکمیت برآمده از موج‌های توییتری است. نمی‌توانیم چشم‌مان را روی واقعیات جهان ببندیم.

تحقق حمایت از کالای ایرانی نیازمند جلب اعتماد مردم است

عضو فراکسیون زنان مجلس دهم در ادامه ضمن استقبال از موضوع حمایت از کالای داخلی اظهار کرد: اگر به دنبال تحقق حمایت از کالای ایرانی هستیم، باید اعتماد مردم را به این کالا جلب کنیم. این کالا چه پوشاک داخلی باشد، چه پیام‌رسان داخلی برای جلب‌نظر مردم باید کیفیت مناسبی داشته باشد.

سعیدی در پایان با بیان این‌که مردم باید مطمئن باشند که استفاده از کالای داخلی به نفعشان است، گفت: وظیفه همه ما در تمام سطوح این است که برای بازسازی اعتماد مردم تلاش کنیم. رویکردهای محدودیت‌ساز نه‌تنها به این اعتماد کمک نمی‌کند؛ بلکه لطمات بیشتری به آن وارد می‌کند.

انتهای پیام/
فیلترینگ تلگرام فاطمه سعیدى پیام رسان داخلی پیام رسان خارجی حمایت از کالای ایرانی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر