خبرگزاری کار ایران

جلالی در نطق میان دستور:

مسئولان نسبت به حضور اتباع خارجی و مهاجرین با حساسیت و دقت بیشتری رفتار کنند

مسئولان نسبت به حضور اتباع خارجی و مهاجرین با حساسیت و دقت بیشتری رفتار کنند
کد خبر : ۱۴۹۲۵۲۱

یک نماینده مجلس تاکید کرد:از دولت و مسئولان ذی‌ربط می‌خواهم نسبت به حضور اتباع خارجی و مهاجرین با حساسیت و دقت بیشتری رفتار کرده تا بخشی از معضلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فعلی که توسط اتباع خارجی به ویژه اتباع غیرمجاز به کشورمان تحمیل شده است به معضل و مشکلات امنیتی ختم نشود.

محمد جلالی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس، در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۲ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان دستور خود گفت: اکنون که به فضل الهی و همراهی مردم شریف شهرستان‌های محلات و دلیجان توفیق خدمت‌گذاری ملت سربلند ایران اسلامی را پیدا کرده‌ام، در آستانه سالروز تأسیس نهاد انقلابی جهاد سازندگی به عنوان یک عضو کوچک این نهاد که مدال افتخار عنوان سنگرسازان بی‌سنگر را از امام راحل کسب کرده است، از ایثارگران، رزمندگان و جانبازان عزیز تجلیل و یاد همه شهدای گرانقدر به ویژه شهدای پرواز اردیبهشت را گرامی‌ می‌دارم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس دوازدهم ادامه داد: با تکیه بر کلام امام(ره) که مجلس شورای اسلامی را عصاره فضائل ملت دانسته‌اند و بیان مقام معظم رهبری که نمایندگان این دوره مجلس شورای اسلامی را به نمایشی و تشریفاتی نبودن سوگند نمایندگی، آرامش‌بخش، امیدآفرین، برانگیزاننده همت‌ها و دعوت‌کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور توصیه کرده‌اند، امیدوارم حماسه انتخابات مکمل حماسه بدرقه شهیدان شده و نامزدهای محترم ریاست جمهوری و شخصیت‌ها و گروه‌های مرجع، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی با حاکمیت اخلاق و به دور از بدگویی کردن و تهمت زدن صحنه انتخابات را به صحنه عزت، حماسه و رقابت برای خدمت تبدیل کنند.

جلالی در بخش دیگر سخنان خود خطاب به نمایندگان، ملت شریف ایران و مسئولان گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا می‌کنم از ایجاد و تشکیل تعداد زیاد فراکسیون‌های صرفاً سیاسی پرهیز کرده و تلاش خود را برای شکل‌گیری فراکسیون‌هایی که با رویکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی عناوین یا وظایف متناظر ندارند، به کار گیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: از دولت و مسئولان ذی‌ربط می‌خواهم نسبت به حضور اتباع خارجی و مهاجرین با حساسیت و دقت بیشتری رفتار کرده تا بخشی از معضلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فعلی که توسط اتباع خارجی به ویژه اتباع غیرمجاز به کشورمان تحمیل شده است به معضل و مشکلات امنیتی ختم نشود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس دوازدهم در ادامه گفت: برای شکوفایی اقتصادی و رفع بعضی مشکلات موجود به ویژه مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی و همچنین تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم دولت و مجلس شورای اسلامی باید با پرهیز از وضع قوانین اضافی، دست‌وپاگیر و متناقض و همچنین پرهیز از موازی‌کاری‌ها با اصلاح بعضی از فرایندهای اجرایی در دستگاه‌های دولتی و عمومی و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های مردم، به توفیقات کوتاه‌مدت هم دستیابی داشته باشند.

جلالی در ادامه از مسئولان درخواست کرد نسبت به اصلاح شاخص‌های تخصیص منابع حاصل از قانون مالیات بر ارزش افزوده به مناطق اقدام کرده و نظارت کافی بر هزینه‌کرد این مناع داشتهباشند و افزود: در مناطق روستایی بخشی از این اعتبارات را برای پروژه‌های عمومی مولد همان روستا هزینه کنند و صرفاً این اعتبارات برای بهسازی محیط روستایی هزینه نشود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در اسرع وقت تولیدکنندگان بخش کشاورزی بدون دغدغه رفت و آمدهای اضافی و با استفاده از تکنولوژی‌های روز و صرفه‌جویی در استفاده از منابع پایه، به‌ویژه آب، جهش مناسبی را در سرمایه‌گذاری این بخش رقم بزنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین مطلوب است دولت اعتبارات مناسب را کوتاه‌ترین زمان ممکن برای طرح‌های مدیریت جامع منابع طبیعی، به‌ویژه آبخیزداری و همچنین احیا و بازسازی قنوات اختصاص دهد.

جلالی همچنین تأکید کرد: وزارت نیرو باید نسبت به تخصیص سهم حقابه ذی‌نفعان از رودخانه «لعل‌بار» یا «اناربار» و همچنین تحویل میزان آب آشامیدنی تخصیص یافته برای شهرها و روستاهای دلیجان و محلات از خط انتقال سرشاخه‌ها به‌ویژه در این فصل گرم سال اقدام کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان تصریح کرد: اطمینان می‌دهم در صورت مساعدت دستگاه‌های دولتی و رفع موانع موجود، مردم خوب حوزه انتخابیه در سال جهش تولید با مشارکت مردم، در ایجاد و تکمیل واحدهای تولیدی و خدماتی، به‌ویژه واحدهای گردشگری، مجتمع‌های گلخانه‌ای و واحدهای فرآوری زنجیره‌های ارزش گل‌محمدی و گیاهان دارویی، ماهیان زینتی، سنگ‌های ساختمانی، الیاف و نساجی، عایق و قیر و همچنین پارک علم و فناوری اقدام کنند.

جلالی در پایان با گرامی‌داشت یاد شهیدان جبهه مقاومت به سردمداران رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی و حامیان آن‌ها گفت: انشاالله به زودی وعده الهی برای نابودی شما جنایتکاران نزدیک است که «الیس صبح به قریب».

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز