خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول در وزارت بهداشت اعلام کرد:

تشکیل کمیته‌ای در وزارت بهداشت برای پیشگیری از فساد اداری

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۲۹۸

کمیته‌ای در بحثسلامت اداری بر اساس مصوبه هیات دولت تشکیل شده تا تمام گلوگاه‌هایی که ممکن است منجر به فساد اداری شوند را شناسایی کند

مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: در وزارت بهداشت کمیته‌ای در بحثسلامت اداری تشکیل شده تا تمام گلوگاه‌هایی که ممکن است منجر به فساد اداری شوند را شناسایی کند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سجاد رضوی در نشست خبری ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد، با اشاره به این که سیاست وزارت بهداشت در بحثسلامت اداری این است که ارتباطمان را با مردم و رسانه ها بیشتر کنیم و در جریان نقدها قرار بگیریم، گفت: این سیاست با قوت ادامه خواهد یافت تا مردم بتوانند به اطلاعات و آیین نامه های این وزارت خانه به صورت شفاف و الکترونیک دسترسی داشته باشند.

مشاور وزیر بهداشت در امور رسیدگی به شکایات با اشاره به این که در وزارت بهداشت کمیته‌ای در بحثسلامت اداری بر اساس مصوبه هیات دولت تشکیل شده تا تمام گلوگاه‌هایی که ممکن است منجر به فساد اداری شوند را شناسایی کند، افزود: بسیاری از این گلوگاه‌ها شناسایی شده است.

وی با بیان این که هر کجا تقاضا بیش از عرضه است و یا شرایط عرضه مشخص و شفاف نیست، امکان تخلف در آن وجود دارد، بیان داشت: در حوزه عرضه و تقاضا، اگر این فرایندها به دور از دخالت انسان باشد و همه به صورت یکسان به این اطلاعات دسترسی داشته باشند یا به صورت یکسان در آزمونی شرکت کنند، فساد اداری به حداقل می‌رسد.

مشاور وزیر بهداشت با تاکید بر این که از طریق سیستم الکترونیک و ارتباط با مردم این فسادها کمتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: اکنون سازمان غذا و دارو اطلاع رسانی الکترونیک را با راه اندازی یک پرتال آغاز کرده و سایر معاونت های وزارت بهداشت نیز دست به این اقدام خواهند زد.

وی در ادامه بیان داشت: در حوزه رسیدگی به تخلفات، وظیفه نظارتی گام سوم طرح تحول سلامت به عهده وزارت بهداشت است و در این میان سازمان نظام پزشکی نیز متعهد شده که به عنوان صنف پزشکان در این حوزه ما را یاری کند.

سجاد رضوی در ادامه ضمن بیان این که در عین حال بسیاری از پزشکان رضایت خود را از اجرای کتاب تعرفه سلامت اعلام کرده اند، گفت: طرح این موضوع که عده ای از پزشکان با مخالفت خود را اجرای این کتاب اعلام کردند که قصد ترک ایران را دارند، باعثتاسف است. چون جامعه پزشکی در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران ارج و قرب ندارد و به خاطر حفظ همین ارج و قرب است که وزارت بهداشت تصمیم به جلوگیری از دریافت های غیر متعارف و حفظ کرامت جامعه پزشکی گرفت.

مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در ادامه افزود: جامعه پزشکی چه در بخش دولتی و چه خصوصی همگام با طرح تحول سلامت پیش می رود و وزارت بهداشت نیز آماده شنیدن هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در خصوص اصلاح جزئیات کتاب تعرفه سلامت را دارد.

به گفته وی با اجرای این کتاب میزان بروز تخلف در استان های مختلف کشور به حداقل رسیده و در برخی از شهرستان ها نیز هیچ تخلفی گزارش نشده است. ضمنا در تهران نیز تخلف های بسیار موردی و اندک گزارش شده که برای همگی آنها پرونده تشکیل گردیده است.

وی در ادامه با بیان این که تا قبل از این گام از طرح تحول سلامت بسیاری از اعمال جراحی سنگین و پیچیده بخصوص در مراکز دولتی به خاطر تعرفه های اندک، انجام نمی گرفت، گفت: هم اکنون بسیاری از این اعمال در مراکز دولتی و خصوصی انجام می شود.

رضوی در مورد نگهداری بی مورد بیماران در بخش ICU به دلیل دریافت هزینه بیشتر از سوی بیمارستان‌های خصوصی گفت: مواردی وجود داشته که بیماران را اضافی در ICU نگه داشته‌اند، بی‌جهت به این بخش‌ها برده‌اند یا مدت بستری طولانی‌تر شده، ما اکنون در حین بازدیدها به این مسئله رسیدگی می‌کنیم چرا که تخلف زیرمیزی بسیار کم بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز