خبرگزاری کار ایران

در آغاز سال رونق تولید صورت گرفت؛

اخراج بیش از ۵۰ کارگر پیمانکاری پتروشیمی بندر امام/ گلمرادی: مدیران حداقل شرایط موجود را حفظ کنند/ فرماندار ماهشهر: باید کارگران اخراجی برگشت بکار شوند

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۱۳۵

یکی از شرکت‌های پیمانکاری پتروشیمی بندر امام، در سال جدید اقدام به اخراج حدود ۵۰ کارگر قرارداد مستقیم و غیرمستقیم خود کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، شرکت مهندسی موجان، مجری احداث تصفیه‌خانه مرکزی پتروشیمی بندر امام که از سال ۹۵ اقدام به ساخت تصفیه‌خانه مرکزی فاضلاب بندر امام در راستای رعایت الزامات زیست‌محیطی را آغاز کرده است، اقدام به تعدیل و اخراج تعداد حدود ۵۰ نفر از کارگران شاغل در این پروژه نموده است.

بر اساس اطلاعات دریافتی خبرنگار ایلنا، این پروژه که پیشرفت کمتر از ۵۰ درصدی دارد، با اخراج بیش از ۵۰ درصد از نیروهای شاغل، ابهام در سرانجامِ  این پروژه محیط زیستی را بوجود آورده است.

یکی از کارگران اخراجی به ایلنا گفت: شرکت مهندسی موجان به دلیل تورم ایجاد شده در سال ۹۷، تقاضای افزایش نرخ قرارداد خود را به پتروشیمی بندر امام داده که با این درخواست موافقت نشده و شرکت مذکور نیز اقدام به اخراج حدود ۵۰ نفر از کارکنان خود نموده که با این وضعیت مشخص نیست پروژه مذکور چه سرنوشتی خواهد داشت.

در همین خصوص، نماینده مردم شهرهای بندر ماهشهر، بندر هندیجان، امیدیه و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی، به ایلنا گفت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامیده شده، بحث ایجاد اشتغال از اولویت‌های آن باید باشد نه اینکه اقدام به بیکارکردن نیروی شاغل باشیم.

علی گلمرادی ادامه داد: دولت امتیازات خوبی را به شرکت‌های پتروشیمی داده است، اگر مدیران نتوانند با این امتیازات خوب زمینه‌ی سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال جدید را فراهم کنند، لااقل شرایط موجود را حفظ نمایند نه اینکه مشکلی به مشکلات موجود اضافه نمایند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: اگر لازم باشد این مشکلات را به شخص رئیس‌جمهور منتقل خواهیم کرد و از وی خواهان توضیح می‌شویم.

گلمرادی افزود: انتظار دارم که فرماندار شهرستان ماهشهر به‌عنوان نماینده عالی دولت و رئیس شورای اشتغال در این موضوع ورود کرده و در اسرع وقت مانع اخراج این کارگران شود.

در همین ارتباط، محسن بیرانوند، فرماندار شهرستان ماهشهر به خبرنگار ایلنا گفت: امروز متوجه این مسئله شدیم و تا ساعتی دیگر جلسه‌ای با حضور نمایندگان شرکت مذکور و کارگران اخراجی در محل فرمانداری برگزار خواهد شد و مسئله را پیگیری می‌کنیم.

بیرانوند ادامه داد: ما با هرگونه اخراج بخصوص به‌صورت دسته‌جمعی مخالف هستیم و قبلاً نیز این مسئله را به تمام شرکت‌های شهرستان اعلام نموده‌ایم.

نماینده عالی دولت در شهرستان ابراز امیدواری نمود که با تعامل، مشکل اخراج کارگران برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز