خبرگزاری کار ایران

یائیر لاپید:

دولت نتانیاهو صلاحیت رهبری اسرائیل را ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۱۱۳

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی پس از دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم تأکید کرد که دولت نتانیاهو صلاحیت رهبری اسرائیل را ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی پس از دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم تأکید کرد که دولت نتانیاهو صلاحیت رهبری اسرائیل را ندارد.

لاپید در صفحه توییتر خود نوشت: «با نگرانی به نشست با نتانیاهو وارد شدم و پس از این نشست، نگرانی‌هایم بیشتر شده است».

وی گفت که از نتانیاهو خواسته تا یک وزیر تمام وقت برای امنیت داخلی اسرائیل انتخاب کند و افزود که نتانیاهو باید پرونده اخراج «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم را به‌طور کامل مسدود کند.

لاپید اظهار داشت که نتانیاهو باید به عدم کارایی دولت خود اذعان کرده و برای کنترل اوضاع، به ایجاد یک کمیته امنیتی کوچک و کارا اقدام کند.

رهبر اپوزیسیون اسرائیل تأکید کرد: «نتانیاهو باید تمام صلاحیت‌های مربوط به مسجد الاقصی را از ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی سلب کند. مسجد الاقصی طی ماه رمضان، پرتنش‌ترین مکان جهان به‌شمار می‌رود. این مکان را نباید دلقکی فعال در تیک‌تاک اداره کند که همزمان اعتماد پلیس و نیروهای امنیتی را از دست داده است».

نتانیاهو با افزایش تنش‌های امنیتی در چندین جبهه و با هدف بررسی این تنش‌ها، صبح یکشنبه با لاپید دیدار و گفت‌وگو کرد.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد که نتانیاهو خواستار بررسی «آخرین تحولات امنیتی» با رهبر اپوزیسیون شده بود.

بنا به این گزارش، نشست نتانیاهو با لاپید پس از حملات مسلحانه در اریحا و تل‌آویو انجام شد که طی آن سه نفر کشته شدند. در این دیدار همچنین حملات موشکی هفته جاری به سرزمین‌های اشغالی از غزه، لبنان و سوریه بحث و بررسی شد.

رهبر اپوزیسیون پس از ۱۰۰ روز از آغاز به کار کابینه نتانیاهو با انتقاد شدید از عملکرد آن، تاکید کرد که رویکرد این دولت به‌ویژه با اصرار بر تصویب لایحه تغییر در نظام قضایی و تظاهرات گسترده مخالفان علیه لایحه مذکور، شکاف بی‌سابقه‌ای در جامعه اسرائیل ایجاد کرده است.

لاپید افزود که پس از ۱۰۰ روز، نتانیاهو اسرائیل را با بزرگ‌ترین بحران تاریخش مواجه کرده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز