خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری صربستان:

وضعیت در کوزوو پس از ۲۱ نوامبر بدتر خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۲۱۱

رئیس‌جمهوری صربستان نسبت به امکان عدم لغو جریمه‌های اعمال شده بر شماره‌های صرب از سوی مقام‌های کوزوو ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «الکساندر ووچیچ»، رئیس‌جمهوری صربستان پیش‌بینی کرد که مقام‌های کوزوو تصمیم خود را درباره جریمه‌های اعمال شده برای شماره‌های صرب لغو نکنند.

وی تاکید کرد که به دلیل اقدامات جنجالی مقام‌های اقلیم آلبانی پس از ۲۱ نوامبر تنش در «کوزوو» و «متوهیا» تشدید خواهد شد.

ووچیچ با بیان اینکه بروکسل صبح روز دوشنبه شاهد دور خود در آن شرکت خواهد کرد، گفت که انتظار می‌رود «آلبین کورتی»، نخست‌وزیر جمهوری ‌کوزوو نیز در این مراسم شرکت کند.

وی افزود: «مذاکرات در این دور بر روی موضوع آغاز اجرای تصمیم مقام‌های کوزوو در ۲۱ نوامبر برای اعمال جریمه برای شماره خودروهای صادر شده از سوی مقام های صربستان متمرکز خواهد بود.»

ووچیچ گفت: «اگر او (کورتی) می خواست این تصمیم را به تعویق بیاندازد، آن را زودتر به تعویق می‌انداخت. به نظر من این ایده وجود داشت که به او فرصتی داده شود تا این تصمیم را که به ادعای آنها درست است، به تعویق اندازد اما کورتی نشان داد که خواهان حضور صرب‌ها در کوزوو و متوهیا نیست». 

رئیس جمهور صربستان تاکید کرد که اگر پریشتینا اجرای این تصمیم بحث‌برانگیز را با توسل به زور آغاز کند، وضعیت در شمال کوزوو و متوهیا قطعا بدتر خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز