خبرگزاری کار ایران

توافق رهبران سیاسی عراق بر سر تشکیل کمیته‌ای برای ترسیم نقشه راه عبور از بحران

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۹۵۸

دور دوم از جلسه گفت وگوی ملی با حضور رهبران سیاسی عراق، بر تشکیل کمیته‌ای فنی برای ترسیم نقشه راهی جهت برگزاری انتخابات مجدد تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بغداد الیوم، دور دوم از جلسه گفت وگوی ملی با حضور رهبران سیاسی عراق، بر تشکیل کمیته‌ای فنی برای ترسیم نقشه راهی جهت برگزاری انتخابات مجدد تاکید کرد. 

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، رهبران سیاسی عراق به دعوت «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر این کشور برای بررسی تحولات سیاسی کشور با حضور نماینده سازمان ملل تشکیل جلسه دادند.

در این بیانیه آمده که حاضران تاکید کردند که تحولات جاری و اختلافات سیاسی، بر همگان لازم ساخته که به مسئولیت ملی خود در حفظ ثبات و حفاظت از کشور در برابر بحران‌ها و حمایت از تلاش‌ها برای آرام کردن فضا و جلوگیری از تنش و خشونت و پیش گرفتن گفت‌وگوی ملی عمل کنند تا بتوان به راه حل رسید.

در این جلسه همچنین تصویب شد‌ که یک تیم فنی با حضور نمایندگانی از گروه‌های سیاسی مختلف برای تنظیم نقشه راهی ملی جهت خروج از بحران در کشور و نزدیک کردن دیدگاه‌ها تشکیل شود تا بتوان به برگزاری انتخابات مجدد و تحقق الزامات حقوقی آن از جمله بازنگری در قانون انتخابات و همچنین بازنگری در کمیساریای انتخابات رسید.

حاضران همچنین بر ضرورت فعال‌سازی نهادهای قانونی کشور و تحقق روال‌های قانونی درباره تشکیل حکومت جدید تأکید کردند.

حاضران در این جلسه همچنین بار دیگر از جریان صدر خواستند که در نشست‌های فنی و سیاسی برای حل بحران و بررسی همه مسائل مورد اختلاف حضور یابند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز