خبرگزاری کار ایران

وکیل جولیان آسانژ: به دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۰۴۲

یکی از اعضای تیم وکلا بنیان‌گذار ویکی‌لیکس در واکنش به رأی استرداد وی به آمریکا اعلام کرد به این تصمیم از طریق مجاری قانونی اعتراض خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه ، «کارلوس بودا»، یکی از اعضای تیم وکلای «جولیان آسانژ»، بنیان‌گذار ویکی‌لیکس، اعلام کرد‌ که تیم وکلای او به تلاش‌های خود در دادگاه‌های بریتانیا و دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا به منظور برگردادن رأی استداد وی به واشنگتن ادامه خواهند داد. 

وی در ادامه افزود: «وقت‌مان دارد تمام می‌شود، ولی همچنان امکان پیروزی وجود دارد. ما همچنان نسبت به این موضوع خوش‌بین هستیم و از یک سو از ظرفیت موجود در سیستم قضایی بریتانیا استفاده می‌کنیم و از سوی دیگر شکایتی را به دادگاه حقوق بشر اروپا ارائه خواهیم کرد.» 

بودا همچنین خاطرنشان کرد که ۱۴ روز برای اعتراض به رای دادگاه عالی در لندن فرصت وجود دارد و پس از آن هم می‌توان در دادگاه عالی تقاضای تجدیدنظر کرد. اگر هر دو دادگاه با استرداد موافقت کنند، پرونده به دادگاه حقوق بشر اروپا فرستاده می‌شود. 

این عضو گروه وکلای آسانژ تأکید کرد که اگر تقاضاهای تجدیدنظر ما رد شوند. این تصمیمات تأثیری منفی بر آزدی بیان و ارتباطات خواهند داشت، وحشت‌آفرینی می‌کند و از تحقیقات ژورنالیستی که اخبار مرتبط با کشورهای قدرتمند را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند جلوگیری به عمل می‌آورد. 

دولت بریتانیا پیشتر اعلام کرده بود که با تقاضای استرداد آسانژ به ایالات متحده موافقت کرده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز