خبرگزاری کار ایران

چگونه ویزای توریستی آلمان بگیرم؟

چگونه ویزای توریستی آلمان بگیرم؟
کد خبر : ۱۴۵۴۷۳۷

اگر به‌عنوان گردشگر قصد سفر به آلمان را دارید، باید ابتدا ویزای توریستی آلمان را دریافت کنید. این ویزا به دارنده آن امکان می‌دهد تا به مدت معینی در این کشور و تمامی کشورهای عضو شنگن به‌عنوان یک گردشگر حضور داشته باشد و برای مقاصد گردشگری، دیدار دوستان و اعضای خانواده صادر می‌شود. توجه داشته باشید که با دریافت ویزای توریستی، شما اجازه کار یا تحصیل در این کشور را ندارید. مراحل درخواست ویزای توریستی کشور آلمن بسیار شبیه به مراحل درخواست ویزای شنگن است، اما باتوجه‌به محدودیت‌ها و شرایط مربوط به هدف گردشگری صادر می‌شود؛ بنابراین، پیش از اقدام به درخواست ویزای توریستی، حتماً متن زیر را مطالعه کنید.

آشنایی با انواع ویزای توریستی آلمان

ویزای توریستی آلمان بر اساس دو معیار صادر می‌شود و شامل تعداد دفعات ورود و هدف از سفر است. این دو معیار باعث تقسیم انواع ویزا به دودسته اصلی می‌شود. برای دریافت ویزای این کشور باید ابتدا وقت سفارت آلمان را بگیرید. انواع ویزای توریستی آلمان عبارت‌اند از:

 بر اساس تعداد دفعات ورود

  • ویزای توریستی یکبار ورود: با این نوع ویزا، شما می‌توانید یکبار وارد آلمان شده و در طول مدت ۱۸۰ روز حداکثر ۹۰ روز را در آلمان و دیگر کشورهای حوزه شنگن اقامت کنید. این ویزا پس از خروج از منطقه شنگن اعتبار خود را از دست می‌دهد
  • ویزای توریستی چند بار ورود: با این نوع ویزا، شما می‌توانید به طور متناوب به آلمان و کشورهای حوزه شنگن سفر کرده و در هر بار ورود به مدت حداکثر ۹۰ روز اقامت داشته باشید. این ویزا نیز به مدت ۱۸۰ روز اعتبار دارد.

بر اساس هدف سفر:

  • ویزای توریستی با دعوت‌نامه: این نوع ویزا برای کسانی است که دعوت‌نامه دارند. در این نامه، اطلاعات شخصی متقاضی، تاریخ ورود و خروج و اطلاعات مکان اقامت باید درج شده باشد. همچنین، درصورتی‌که دعوت‌کننده قصد حمایت مالی از شما را دارد، باید این موضوع نیز در دعوت‌نامه ذکر شود
  • ویزای توریستی بدون دعوت‌نامه: در این حالت، شما بدون داشتن دعوت‌نامه می‌توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید. اما باید اثبات کنید که دارای برنامه سفر مشخصی هستید و توانایی تأمین هزینه‌های سفر و اقامت را دارید.

مراحل درخواست ویزای توریستی آلمان

برای دریافت ویزای توریستی آلمان ابتدا باید فرم درخواست ویزا را به‌دقت پر کنید. این فرم باید به زبان انگلیسی یا آلمانی نوشته شود و شامل اطلاعاتی مانند اطلاعات شخصی، مدت اقامت و دلایل سفر است. پس از تکمیل فرم درخواست، باید نوبت خود را برای مصاحبه در سفارت یا کنسولگری آلمان رزرو کنید. برخی از کشورها ممکن است امکان رزرو نوبت آنلاین را ارائه دهند درحالی‌که در برخی دیگر شما باید به‌صورت حضوری یا تماس تلفنی این کار را انجام دهید.

پس از رزرو نوبت، مدارک موردنیاز را برای مصاحبه و تأیید در سفارت آماده کنید. این مدارک شامل پاسپورت، عکس، فرم درخواست، بیمه مسافرتی، مدارک مالی، دعوت‌نامه (در صورت نیاز) و سایر مدارک مرتبط است.  در این مصاحبه سؤالاتی درباره اهداف سفر، مدارک و اطلاعات شخصی پرسیده می‌شود. در صورت تأیید ویزا باید هزینه آن را پرداخت کنید.

بعد از پرداخت هزینه، ویزای شما آماده می‌شود. شما می‌توانید درخواست خود را برای دریافت ویزا ارسال کرده یا به‌صورت حضوری آن را دریافت کنید. لازم به ذکر است که برای دریافت ویزای توریستی این کشور می‌توانید از کارشناسان آژانس مسافرتی سبزینه کمک بگیرید. مشاوران این آژانس می‌توانند در انجام همه این مراحل شما را یاری کنند.

چگونه ویزای توریستی آلمان بگیرم؟

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی آلمان

مدارک لازم برای درخواست ویزای توریستی آلمان شامل موارد زیر است:

  • فرم درخواست ویزای توریستی آلمان تکمیل شده به زبان انگلیسی یا آلمانی
  • دو قطعه عکس برای پاسپورت
  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار و حداقل یک صفحه خالی برای چسباندن ویزا
  • صورت‌حساب بانکی: برای اثبات تأمین هزینه‌های سفر هستید و گردش حساب شخصی شما، در سه ماه گذشته
  • بیمه مسافرتی: پرداخت بیمه مسافرتی با پوشش حداقل ۳۰۰۰۰ یورو
  • مدرک اقامت: شامل نامه رزرو هتل یا دعوت‌نامه از یکی از اعضای خانواده یا دوست مقیم در آلمان
  • رزرو پرواز: بلیت رفت‌وبرگشت برای اثبات خروجتان از آلمان در تاریخ معین
  • اثبات تمکن مالی: اثبات توانایی شما برای تأمین هزینه‌های سفر و اقامت در آلمان
  • گواهینامه اشتغال: برای افراد شاغل، جهت اثبات اشتغال به کار
  • گواهی تحصیل: برای دانشجویان، نامه تحصیلی از دانشگاه برای اثبات اشتغال به تحصیل
  • نامه هدف سفر: دربردارنده دلایل و اهداف سفر به آلمان
  • دعوت‌نامه: در صورت امکان داشتن دعوت‌نامه از یکی از اقوام یا دوستان مقیم در آلمان
  • مدارک هویتی ملی: شناسنامه، کارت ملی و سایر مدارک موردنیاز برای تأیید هویت شما

هزینه اخذ ویزای توریستی آلمان

هزینه ویزای توریستی آلمان بر اساس رده‌های سنی مختلف متفاوت است. به‌عنوان‌مثال باید بزرگسالان (از ۱۲ سال به بالا) ۸۰ یورو و کودکان (از ۶ تا ۱۲ سال) ۴۰ یورو پرداخت کنند. صدور ویزا برای کودکان (کمتر از ۶ سال) رایگان است. به‌طورکلی، باید اثبات کنید که می‌توانید هزینه‌های خود را در طول اقامت تأمین کنید. به‌عنوان‌مثال، حداقل ۴۵ یورو در روز برای هزینه‌های روزانه و حداقل ۳۰۰۰ یورو برای شش ماه موردنیاز است. توجه داشته باشید که مدت اعتبار ویزای توریستی آلمان ۱۸۰ روز است، اما می‌توانید فقط تا حداکثر ۹۰ روز در آلمان اقامت داشته باشید. بهتر است حداقل شش ماه قبل از سفر به آلمان درخواست ویزا را ثبت کنید تا با مشکلات زمانی مواجه نشوید.

چگونه ویزای توریستی آلمان بگیرم؟

اخذ ویزای توریستی آلمان با آژانس سبزینه

شما می‌توانید با استفاده از خدمات آژانس مسافرتی سبزینه ویزای توریستی آلمان را با پشت سرگذاشتن کمترین موانع قانونی و مهاجرتی دریافت کنید. این آژانس مدارک لازم را از شما دریافت کرده و تمامی مراحل اخذ ویزا را برای شما انجام می‌دهد. ازآنجاکه این آژانس با مراکز مختلف سفارتی و کنسولی در ارتباط است می‌تواند اقداماتی مانند تکمیل فرم، رزرو وقت در سفارت و جمع‌آوری مدارک را برای شما انجام دهد. با کمک مشاوره و راهنمایی وکلای مهاجرتی آژانس سبزینه در مسیر دریافت ویزای توریستی آلمان با چالش‌های کمتری مواجه خواهید شد و با اطمینان خاطر از اطلاعات به‌روز و اقدامات قانونی درستی که این مجموعه در پروسه اخذ ویزای شما انجام می‌دهد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن ویزای توریستی آلمان را دریافت می‌کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز