خبرگزاری کار ایران

چگونه از یخچال خود نگه داری کنیم ؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۰۶۸

در این مقاله تلاش شده در رابطه با مشکلات و خرابی های رایج یخچال فریزر های موجود و عوامل موثر بر خرابی های رایج صحبت بشود.

یکی از اصلی ترین لوازم خانگی به شمار می‌آید، که خرید آن هزینه بسیار زیادی نیز دارد. از این رو این سوال پیش می‌آید که چگونه از یخچال خود نگه داری درستی داشته باشیم؟ در جواب این سوال باید گفت شما می‌توانید با رعایت یکسری از رفتار ها و سرویس های دوره‌ای از یخچال خود نگهداری کنید. در ادامه تمامی این رفتار ها و عوامل موثر بر خرابی زودتر از موعد یخچال را برای شما آورده‌ایم.

راه های نگه داری از قطعات یخچال

راه های نگه داری از قطعات یخچال رعایت یکسری نکات و تمیز کاری مداوم نیاز دارد. از قطعاتی که می‌توانید آن را تمیز و نگه داری کنید فن، موتور، کمپرسور و برد اصلی می‌باشد. در ادامه با کارایی و نگهداری هر کدام به طور کامل آشنا می‌شوید.

فن

فن، وظیفه اصلی تنظیم دما یخچال و خنک کنندگی لوله های پشتی دستگاه را دارد که تمامی دستورات وظایف خود را از برد اصلی می‌گیرد. فن ها اکثرا در پشت یخچال در یک پنل قرار دارد. بهتر است هر 2ماه یکبار یخچال را خاموش کرده و پنل پشتی دستگاه را باز کنید و با یک دستمال خشک آن را تمیز کنید تا گرد و خاک آن از بین برود. اگر میزان گرد و غبار زیاد بود می‌توانید از جارو برقی جهت تمیز کردن آن استفاده کنید.

موتور

موتور یخچال وظیفه بسیار مهمی برای تنظیم و کارایی گاز مبر(گاز یخچال) شما دارد. موتور ها اصولا در پایین یخچال قرار دارد. شما می‌توانید مانند فن موتور دستگاه خود را با جاروبرقی تمیز و از آن استفاده کنید، اما بهتر است به دلیل سیم پیچی های پشتی دستگاه و حساس بودن آن این کار را به نمایندگی بسپارید.

برد اصلی

چگونه از یخچال خود نگه داری کنیم ؟

برد اصلی، که به عنوان مغز اصلی دستگاه نیز شناخته می‌شود. این برد تمامی وظایف قطعات یخچال را در زمان مناسب برای آنها ارسال می‌کند. خرابی برد اصلی برابر با خرابی و از کار افتادن تمامی دستگاه شما است. نگهداری از برد اصلی بسیار ساده است.

  • قطعات خراب یخچال را به موقع تعویض کنید.

  • دستگاه خود را به طور منظم به سرویس کار نشان دهید.

  • از گذاشتن غذای داغ در یخچال پرهیز کنید.

سرویس های دوره‌ای

سرویس های دوره‌ای یکی از اصلی ترین کار هایی است که حداقل سالی یکبار باید انجام شود. در سرویس های دوره‌ای تعمیرکاران نمایندگی، یخچال شما را به طور کامل و دقیق چک می‌کند، تمامی مشکلات و عیوب دستگاه شمارا درست و بیان می‌کند و همچنین در صورت مشاهده رفتار های ناسالم با یخچال آنها را برای شما عنوان می‌کند. حتما سرویس های دوره‌ای و تعمیرات یخچال خود را به تعمیرکاران رسمی نمایندگی یخچال خود بسپارید، این عمل به این دلیل است که تعمیرکاران نمایندگی به طور کامل با تمامی قطعات ، مشکلات و خرابی های رایج یخچال فریزر شما آشنایی دارند و به بهترین شکل می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

آیا فاصله یخچال از دیوار تاثیر گذار است

چگونه از یخچال خود نگه داری کنیم ؟

در جواب این سوال باید گفت بله، فاصله یخچال از دیوار بسیار مهم است. دلیل این مسئله این است که لوله ها و موتور دستگاه در صورت فعالیت گرم می‌شود از این رو نیاز به هوا برای گردش و از دست دادن دمای خود نیاز دارند. از این رو اگر یخچال خود را به دیوار بچسبانید قطعا هوای کافی برای خنک شدن قطعات نمی‌رسد و همین امر باعث آسیب رسیدن به یخچال شما می‌شود.

عوامل موثر بر خرابی یخچال

در بالا شما را با بهترین و موثر ترین راهکار ها برای نگهداری یخچال آشنا کرده‌ایم. حال یکسری رفتار هستند که باعث کم شدن طول عمر دستگاه شما می‌شود که دانستن این رفتار خالی از لطف نیست. از این رفتار می‌توان به برق، آبخوردگی، برفک، رفتار نامناسب با یخچال و استفاده از قطعات غیر اصلی می‌باشد.

برق

نوسانات برقی یکی از اصلی ترین دشمنان یخچال می‌باشد. نوسانات برقی می‌توانند تمامی قطعات یخچال مانند برد اصلی، موتور و سیستم برقی یخچال شما را از بین ببرد. استفاده از محافظ برق اصلی می‌تواند در جلوگیری از این نوسانات نقش بسیار مهمی را ایفا کند. اگر منزل شما در منطقه‌ای است که به طور مداوم برق می‌رود، پیشنهاد می‌شود از بهترین و با کیفیت ترین محافظ ها استفاده کنید.

آب خوردگی

آب دشمنی دیرینه‌ای با تمامی وسایل برقی دارد. یخچال نیز از این موضوع مستثنا نیست. آب خوردگی و رطوبت می‌تواند باعث ایجاد رسوب در برد اصلی شده و به مرور زمان آن را به طور کامل از بین ببرد. همچنین آبخوردگی سیستم برقی دستگاه شما را در کمترین زمان مختل و باعث ایجاد هزینه زیادی برای شما شود. پیشنهاد می‌شود عر ماه دیواره پشتی یخچال خود را چک کرده و از خشک بودن آن مطمئن شود، همچنین اگر منزل شما در منطقه مرطوبی است بهتر است در انتخاب محل قرار گیری یخچال خود بسیار دقت کنید.

استفاده غیر اصولی

استفاده غیر اصولی شامل گذاشتن غذای داغ در یخچال، باز ماند بیش از حد درب یخچال، عدم سرویس منظم و استفاده بسیار زیاد از یخچال می‌‎باشد. زنگ هشدار فن از سمت برد اصلی صادر می‌شود، همین امر باعث ایجاد فشار بر روی برد و موتور شده که در کمترین زمان آنها را از بین می‌برد.

  • غذای داغ: غذای داغ باعث گرم شدن محیط یخچال شما می‌شود. از دست رفتن سرما زنگ هشداری برای فن می‌باشد.

  • باز ماندن بیش از حد درب: این عمل نیز نه تنها مانند گذاشتن غذای داغ در یخچال است، بلکه باعث خرابی لامپ یخچال نیز می‌شود.

  • عدم سرویس منظم: سرویس های دوره‌ای یک وظیفه سالانه می‌باشد، در صورت عدم اهمیت به این مسئله ممکن است شما از خرابی های دستگاه خود مطلع نشده و باعث هزینه زیاد برای خود شوید

برفک

برفک یکی از رایج ترین مشکلات یخچال های قدیمی می‌باشد. برفک با گرفتگی لوله ها و گرم کردن یخچال باعث فشار روی برد و موتور شده و عمر آنها را کم می‌کند. البته روش های نیز برای اینکه یخچال های قدیمی شما برفک نزند نیز وجود دارد.

استفاده از قطعات غیر اصلی

استفاده از غیر اصلی و فیک شاید هزینه های تعمیرات یخچال شمارا پایین بی‌آورد اما خسارت و ضرر های جبران ناپذیری را می‌تواند به راحتی برای یخچال فریزر شما به ارمغان بی‌آورد. قطعات فیک به دلیل عمر کوتاه و استفاده از بدترین مواد اولیه در تولید آن به سرعت خراب می‌شود. این خرابی ممکن است به طور مستقیم بر روی برد اصلی یخچال فریزر شما تاثیر گذاشته و باعث سوختن کامل یخچال شما شود.

سخن پایانی

روش های نگهداری از یخچال فریزر بسیار ساده بوده و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. از رفتار های سالمی که می‌توانید با یخچال خود داشته باشید تنظیم دما، سرویس دوره‌ای و تمیز کردن فن و موتور دستگاه می‌باشد. همچنین با عوامل و رفتار های نامناسبی که می‌تواند عمر دستگاه شما را کاهش دهد نیز آشنا شدیم و دانستیم که این رفتار شامل گذاشتن غذای داغ در یخچال، عدم سرویس دوره‌ای، استفاده از قطعات غیر اصلی و نوسانات برق می‌باشد. همچنین دانستیم که فاصله یخچال از دیوار نیز در طول عمر و کیفیت کارایی یخچال شما بسیار موثر می‌باشد.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز