خبرگزاری کار ایران

تشخیص پلکسی گلاس اصل وانواع برندها

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۰۷۳

پلکسی ها امروزه در صنایع گوناگون کاربردهای فراوانی دارند. اگر بخواهید ورق پلکسی بخرید احتمالا برایتان سوال است که از کجا تشخص بدهم ورق اصلی و با کیفیت خریداری می کنم؟ چه ویژگی هایی نشان می دهد که ورق خریداری شده با کیفیت است؟ کدام برندها برای خرید پلکسی مناسب است؟

در این مطلب در مورد همه این سوالات صحبت می کنیم.

 

کیفیت پلکسی مهم است

احتمال دارد برای ساخت یکی دو جعبه برای هدیه دادن و ... بخواهید ورق پلکسی بخرید. در این صورت قطعا دقت می کنید که ورق با کیفیتی بخرید اما اگرهم موفق به این کار نشوید و ورقی خریداری کنید که خیلی خوب نباشد، نهایتا شما پول کمی از دست داده اید و جعبه هایتان هم ممکن است بعدا دچار مشکل شوند. قبول داریم که این هم خودش تجربه بدی است اما نه به بدی تجربه بعدی!

 

 اما فرض را بر این بگیریم که شما یک طراح دکوراسیون داخلی هستید و قرار است برای دکور یک ساختمان بزرگ از این ورق ها استفاده کنید. طبیعی است که در این شرایط اگر ضرری متوجه شما شود ضرر خیلی بزرگ تری است و از طرفی اگر از متریال نامرغوب برای کارتان استفاده کنید دردسر آن قطعا تنها به اندازه دردسر دو جعبه ای که گفتیم نیست! تصور کنید پلکان را با پلکسی ای اجرا کنید که کیفیت بالایی ندارد. در این مثال نه تنها ضرر مالی متوجه شما می شود بلکه ممکن است جان ساکنین ساختمان نیز در خطر باشد.

 

از فروشنده معتبر و با تجربه خرید کنید

بازار رقابت میان همه کسب و کارها خیلی شدید است. همین موضوع باعث می شود همه آن ها سعی کنند جنس با کیفیت و حتی با قیمت رقابتی در اختیار مشتری قرار دهند. یک فروشنده با تجربه که چندین سال است در این زمینه کار می کند قطعا اعتبارش را برای مبلغی پول زیر سوال نمی برد. بنابراین اولین توصیه ای که در این زمینه می توان داشت این است که از فروشندگانی خرید کنید که شناخته شده و معتبر هستند.

 

برند تولید کننده پلکسی مهم است

قطعا هر چه از برند معتبرتری خریداری کنید خیالتان از کیفیت ورق پلکسی راحت تر خواهد بود. هر چند در این جا هم با توجه به شرایط رقابتی حتی برندهای تازه وارد هم کیفیت بالایی ارائه می دهند و می توانید به آن ها اعتماد کنید. اگر به فروشنده تان اعتماد داشته باشید و معتبر باشد خودش شما را در این زمینه راهنمایی تان می کند.

 

موارد مهم در کیفیت ورق پلکسی

ورق پلکسی باید در کل سطح ضخامت یکسانی داشته باشد که این از مهم ترین فاکتورها برای تشخیص پلکسی با کیفیت است. البته دقت کنید که اختلاف خیلی جزئی مثل 0.1 تا 0.3 میلی متر در این جا طبیعی است و اگر اختلاف بیشتر از آن باشد نشانه مشکل در تولید و کیفیت ورق خواهد بود.

اکثر ورق های پلکسی به روش ریخته گری تولید می شود. درست است که شکل ساخت ممکن است در کارخانجات مختلف یکسان باشد اما نظارت بر تولید هم نقش مهمی دارد. هر چه تولید کننده با تجربه تر و معتبرتر باشد راحت تر می توانید به اواعتماد کنید.

 

شفافیت رنگ در همه سطح پلکسی باید یکسان باشد

میزان نور عبوری از ورق پلکسی هم می تواند نشان دهنده کیفیت آن باشد. باید تشخیص دهید که کدام ورق نور را به خوبی از خود عبور می دهد. برای مقایسه دو ورق در این مورد می توانید به هر دوی آن ها نور تابانده و کیفیت عبور آن را مقایسه نمایید. همچنین دقت کنید که نور عبوری از یک ورق باید در تمام سطح آن یکسان باشد. در نظر داشته باشید که انواع مختلف پلکسی میزان عبور نور متفاوتی دارند و قطعا دو نوع یکسان را باید با هم مقایسه کنید.

تشخیص پلکسی گلاس اصل وانواع برندها

بهترین برند پلکسی گلاس

ورق های تولید کشور تایوان اعتبار بالایی دارند زیرا با مواد اولیه با کیفیت تولید می شوند. البته دقت کنید که هر برند ویژگی های خودش را دارد و نمی توان دقیقا مشخص کرد که کدام یک بهتر است.

 اما با توجه به کیفیت مواد اولیه، ضریب عبورنور، وضوح رنگ، ضخامت یکسان در همه سطح ورق و موارد مشابه می توان به نتایجی در این زمینه دست پیدا کرد. معمولا پلکسی ها را در دسته بندی های 1تا 3 قرار می دهند.

در شرق آسیا کشورهای بزرگی مثل کره، هنگ کنگ، اندونزی، چین و تایوان تولید کننده ورق های پلکسی هستند. همان طور که گفتیم تایوان یکی از بهترین این تولید کنندگان محسوب می شود.

ورق های پلکسی تایوانی سطحی براق و یکدست دارند و تنوع رنگی آن هم جذاب تر و متنوع تر است. برخی از برندهای این کشور عبارتند از:

پلکسی گلاس برند یرلانگ

پلکسی گلاس برند یرلانگ یکی از بهترین برندهایی است که می توانید به آن اعتماد کنید. این ورق ها کیفیت بالایی دارد و برای ساخت تابلو و حروف برجسته بسیار مورد توجه است. نور در سطح این ورق یک دست پخش می شود و وضوح رنگی آن هم فوق العاده است.

ورق های یرلانگ به 4 دسته اصلی رنگی، شفاف، ترانسپارنت و آینه ای تقسیم می شوند.

 

پلکسی گلاس برند چوچن

برند چوچن  یک برند کاملا معتبر است که کیفیت بالایی دارد. در کشورمان هم از این برند به خوبی استقبال می شود.

تنوع و طیف رنگی بالای ورق های تولیدی توسط این برند باعث می شود بتوانید برای همه کاربردها از آن استفاده کنید.

 

پلکسی گلاس برند ریچانگ

این شرکت از سال 1980 کارش را شروع کرد. بیش از 40 سال است که ریچانگ در زمینه تولید انواع ورق ها از جمله آکریلیک فعال است. یکی از بهترین برندهای تولید کننده پلکسی همین برند است.

ورق های تولیدی این برند تونالیته رنگی بالا و جذابی دارد و پاسخگوی همه نیازها می باشد.

 

پلسی گلاس اچ اچ سی

این کمپانی در سال 1973 کار تولیدش را شروع کرد. اچ اچ سی یکی از معتبرترین و با کیفیت ترین تولید کنندگان انواع ورق های پلکسی محسوب می شود.

ورق های تولیدی این شرکت نسبت به بسیاری از برندها کمی تفاوت رنگی دارد مثلا ممکن است تیره تر یا روشن تر باشد. ورق های شفاف و نیز تونالیته رنگی مختلف را می توانید در میان محصولات این برند پیدا کنید.

برندهای گفته شده تایوانی هستند اما همان طور که گفتیم کشورهای مختلف و برندهای متعددی در این زمینه فعالیت می کنند که صحبت درباره همه آن ها در این مطلب نمی گنجد.

نکات مهم در خرید ورق پلکسی

همان طور که گفتیم پلکسی مرغوب یکدست است و نور را هم به شکل یکسانی از خود عبور می دهد. علاوه بر این ها هنگام خرید به موارد زیر هم دقت کنید:

  • اگر می خواهید روی پلکسی طرح بزنید مهم است که ورقی انتخاب کنید که در لبه ها دچار سوختگی یا لب پریدگی نشود. پلکسی تایوان از این نظر کاملا مطمئن است.
  • در صورتی که پلکسی را در فضای آزاد استفاده می کنید حتما گرید A آن را تهیه کنید. کیفیت ساخت در این گرید فوق العاده بالاست و در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاومت کافی دارد و دچار تغییر رنگ و حالت نمی شود.
  • اگر می خواهید برای ساخت وسایل تزئینی، دکوراتیو و... از این ورق ها استفاده کنید باید مراقب باشید که لکه و زدگی نداشته باشد.
پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز