خبرگزاری کار ایران

نقشه برداری در کرج با مهندس سعید صادق پور

نقشه برداری در کرج با مهندس سعید صادق پور
کد خبر : ۱۳۵۸۰۴۴

مهندسان نقشه بردار در کرج به کمک دستگاه های پیشرفته نقشه برداری می توانند در تمام مراحل ساخت و احداث بنا و همچنین دریافت پایان کار و سند ملک حضور موثری داشته باشند.

 

نقشه برداری دارای شاخه های متعددی است و در موارد بسیاری به تهیه نقشه زمین و ملک خود نیاز پیدا می کنیم.

مهندسان نقشه بردار به کمک دستگاه های پیشرفته نقشه برداری می توانند در تمام مراحل ساخت و احداث بنا و همچنین دریافت پایان کار و سند ملک حضور موثری داشته باشند.

خدمات نقشه برداری کرج و تهیه نقشه utm دارای شاخه های بسیار متنوعی می باشد و در موارد بسیاری می توانیم از خدمات شرکت های نقشه برداری در این منطقه بهره مند شویم.

مهندس سعید صادق پور، مهندس نقشه بردار و عضو نظام مهندسی استان البرز، در این مطلب به کاربردی ترین خدمات نقشه برداری در کرج و استان البرز پرداخته است و ما را با جزئیات خدمات نقشه برداری آشنا می کند.

نقشه برداری زمین در کرج و تعیین ابعاد و مساحت

از گذشته های دور مشخص شدن ابعاد و مساحت زمین های مسکونی و کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

روش هایی مثل شمردن قدم ها یا استفاده از مترهای پارچه ای و فلزی هم به همین منظور ابداع شدند.

در حال حاضر اگر بخواهیم مساحت یک زمین را محاسبه کنیم، از ابزارهای پیشرفته نقشه برداری مثل دوربین توتال استیشن و جی پی اس استفاده می کنیم.

مهندسان نقشه بردار که دارای تخصص در زمینه نقشه برداری ملکی هستند، می توانند با استفاده از دستگاه های پیشرفته نقشه برداری و همچنین نرم افزارهایی مثل اتوکد، ابعاد و مساحت هر زمینی را در کوتاه ترین زمان ممکن و با دقت بسیار بالا به دست بیاورند.

اگر قصد خرید یک قطعه زمین یا باغ در هر نقطه از شهر را دارید، مخصوصا اگر زمین مورد نظرتان به صورت قولنامه ای به فروش می رسد، توصیه می کنیم پیش از انجام معامله از یک مهندس نقشه بردار با تجربه بخواهید تا ابعاد و مساحت دقیق زمین مورد نظرتان را اندازه گیری کند.

اندازه گیری ابعاد ملک توسط مهندس نقشه بردار شما را از صحت مساحت اعلامی فروشنده مطمئن می کند و از بسیاری از دعاوی حقوق و ملکی جلوگیری می کند.

تهیه نقشه ازبیلت برای طراحی محوطه و نما

نقشه برداری در کرج با مهندس سعید صادق پور

در گذشته برای طراحی محوطه ویلا یا باغ، مهندسان طراح ابعاد و مساحت زمین را از مالک دریافت می کردند و مطابق آن، طرح مورد نظرشان را در نرم افزار ترسیم می کردند.

همیشه اما این نگرانی وجود داشت که آیا طرح مورد نظر پس از اجرا با وضع موجود ملک هماهنگی دارد یا خیر.

پس از آزمون و خطاهای بسیار، مهندسان طراح تصمیم گرفتند که بهتر است تا ابتدا یک مهندس نقشه بردار وضع موجود ملک را به طور کامل و با جزئیات مدنظرشان برداشت کند و سپس فایل نقشه ازبیلت را از ایشان دریافت کنند.

با انجام این کار تمامی ابعاد و زوایای ملک و همچنین نقاط ارتفاعی زمین با دقت بالا تهیه می شود و مهندسان طراح می تواند طرح مورد نظر خود را با بالاترین انطباق بر وضع موجود، تهیه و ترسیم کنند.

تهیه نقشه ازبلیت همچنین برای طراحی نمای آپارتمان ها نیز کاربرد دارد و و در این حالت، نمای کنونی ساختمان در هر طبقه هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی نقشه برداری می شود.

پیاده سازی چهارمیخ زمین و آکس ستون

یکی از مواردی که در احداث ساختمان اهمیت بالایی دارد، قرارگیری ستون های ساختمان در محل صحیح خود می باشد.

بارها مشاهده شده است که سازنده اشتباها ستون ها را در زمین همسایه و یا در خیابان (حتی در حد چند سانتی متر) قرار داده است که موجب توقف کل پروژه و حتی در مواردی تخریب کل بنا شده است.

همیشه توصیه می کنیم تا پس از تکمیل خاکبرداری، از یک مهندس نقشه بردار بخواهید تا ابتدا محل قرارگیری فونداسیون را روی زمین برایتان مشخص کند.

همچنین پس از آرماتوربندی، آکس تمامی ستون ها را برایتان پیاده سازی کند تا هیچ گونه خطا یا جابجایی حین احداث بنا نداشته باشید.

مهندس نقشه بردار در هر مرحله می تواند صحت قرارگیری اجزای مختلف سازه را بررسی و چک بکند تا در صورت بروز هرگونه خطا، در همان مرحله بتوان آن را اصلاح نمود.

همچنین برای مشخص شدن چهارمیخ زمین خود می توانید از خدمات شرکت های نقشه برداری استفاده کنید.

تهیه نقشه utm در کرج

یکی از کاربردی ترین خدمات نقشه برداری در استان البرز و کرج، تهیه نقشه utm زمین می باشد.

در چند سال اخیر تمامی ادارات و سازمان های دولتی برای صدور مجوزهای مختلف مثل جواز ساخت و یا استعلام ملک، ابتدا نقشه utm ملک را از مالک درخواست می کنند.

نقشه برداری در کرج با مهندس سعید صادق پور

همان کارهایی که برای اندازه گیری ابعاد و مساحت ملک انجام می شود، برای تهیه نقشه utm نیز انجام می شود. با این تفاوت که مختصات گوشه های ملک نیز در سیستم مختصات جهانی utm مشخص می شود.

ادارات به کمک همین مختصات می توانند از موقعیت ملک شما در نقشه ها و فایل های خودشان مطلع شوند.

برای گرفتن دستور نقشه از شهرداری ابتدا باید نقشه utm اصلاحی-باقیمانده عرصه ملک را تهیه کنید.

برای دریافت مجوز ساخت بنا در زمین های کشاورزی باید نقشه utm زمین خود را به جهاد کشاوری منطقه تحویل دهید.

همچنین برای دریافت سند تک برگ از اداره ثبت نیاز به نقشه utm ملک خود خواهید داشت که در ادامه این مورد را بیشتر توضیح می دهیم.

شما با یک بار هزینه و تهیه نقشه utm ملک خود می توانید هنگام مراجعه به تمام ارگان های دولتی، از آن استفاده کنید.

دریافت سند تک برگ از اداره ثبت استان البرز

مطابق قوانین جدید اداره ثبت که در حال حاضر نه تنها در استان البرز و کرج، که در تمامی کشور لازم الاجرا می باشد، مالکین تمامی زمین های کشاورزی و زمین های دارای بنا در مناطق شهری که فاقد سند رسمی هستند، برای دریافت سند تک برگ باید به سامانه اداره ثبت مراجعه کنند.

یکی از مدارکی که برای ثبت نام در سامانه مورد نیاز است، نقشه utm عرصه ملک می باشد.

اگر قصد دریافت سند تک برگ برای ملک قولنامه ای خود را دارید، ابتدا باید نقشه utm ملک خود را توسط یک مهندس نقشه بردار عضو نظام مهندسی تهیه کنید.

پس از دریافت نقشه utm، کافیست وارد سامانه «ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت» به آدرس sabtemelk.ssaa.ir شوید و پس از وارد کردن اطلاعات کامل مالک و زمین مورد نظر، فایل نقشه را در سامانه بارگذاری کنید.

در پایان نیز یک کد رهگیری برایتان ارسال خواهد شد تا بتوانید از روال صدور سند مالکیت خود مطلع شوید.

در این مطلب کاربردی ترین خدمات نقشه برداری در استان البرز و کرج را برایتان توضیح دادیم.

شما می توانید برای دریافت خدمات نقشه برداری در استان البرز و همچنین ارتباط با مهندس صادق پور به سایت شرکت «یک یو تی ام» به آدرس 1utm.com مراجعه فرمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز