خبرگزاری کار ایران

ناودانی اروپایی (سنگین) و معمولی، تفاوت ها و کاربرد آن ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۶۷۹

ناودانی (Channel bar) یک قطعه فلزی به طول 6 و یا 12 متر است که سطح مقطع U شکل یا C شکل دارد. جنس این پروفیل می‌تواند از فولاد، گالوانیزه، آلومینیوم و استنلس استیل باشد. بسته به کاربرد، یکی از این متریال استفاده می‌شود. ناودانی هایی که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند، فولادی هستند.

 

Channel barها انواع مختلفی دارند و تقسیم بندی های مختلفی نیز برای آن ها وجود دارد. یکی از این تقسیم بندی ها، بر اساس متریال بود که بیان شد. آن‌ها را بر اساس وزن نیز به دو دسته سبک و سنگین تقسیم بندی می کنند. روش فابریک و پرسی، دو روش برای تولید این محصول پر کاربرد است. همچنین، به لحاظ شکل ظاهری نیز به دو شکل ساده و مشبک تولید می‌شود.

تفاوت قیمت ناودانی اروپایی (سنگین) و معمولی

همانطور که در بالا بیان شد، Channel barها یا به صورت C شکل هستند یا به صورت U شکل. به انواعی که با سطح مقطع C شکل تولید شوند، ناودانی اروپایی گفته می شود. در صورتی که تولید آن ها به صورت U شکل باشد، یعنی از مقطع عرضی، شکل ناودانی به صورت U دیده شود، به آن ناودانی معمولی گفته می شود. این دو تیپ، در صنعت با حروف اختصاری خاصی شناخته می شوند. به این ترتیب که Channel bar اروپایی را با UPE و Channel bar معمولی را با حروف UPN می شناسند.

در ناودانی‌های اروپایی، دو بال Channel bar با هم موازی هستند اما در مورد ناودانی‌های معمولی، دو بال اندکی به طرف داخل شیب دارند؛ بنابراین، بال ها با هم موازی نیستند. همچنین در Channel barهای معمولی، بال ها مخروطی شکل هستند و ضخامت بال از ابتدا تا انتهای آن یکسان نیست. این درحالیست که در انواع اروپایی، ضخامت بال از ابتدا تا انتهای آن یکسان است.

به ناودانی اروپایی و ناودانی هم وزن اروپایی، ناودانی سنگین نیز گفته می شود. ابعاد و وزن Channel barهای اروپایی، مطابق با استانداردهای جدول اشتال است. ناودانی‌های اروپایی، وارداتی هستند. این محصولات از کشورهایی همچون ترکیه، اوکراین و روسیه به کشور ما وارد می شود. مقاطع وارداتی به دلیل اینکه مسافت زیادی را طی می کنند، ممکن است ظاهری زرد رنگ به خود گرفته باشند.

ناودانی ساختمانی می‌تواند سبک و سنگین باشد. اما به طور کلی، از دو نوع بالا یعنی اروپایی و معمولی، سبک تر هستند.Channel bar  ساختمانی همانطور که از اسمش پیداست، برای ساختمان سازی مناسب است. ابعاد و وزن آن ها، مطابق با جدول وزنی اشتال نیست.

قیمت ناودانی معمولی و سبک، ارزان تر از انواع اروپایی است.

ناودانی اروپایی (سنگین) و معمولی، تفاوت ها و کاربرد آن ها

کاربردها

  • ساخت قاب وسایل نقلیه.
  • ساخت شاسی خودروها.
  • ساخت سازه های پشتیبان برای موتور.
  • ساخت سقف های کامپوزیت.
  • ساخت بادبند و خرپا.
  • ساخت ساختمان های اسکلت فلزی؛ در سازه های فولادی از ناودانی ها به عنوان تیرچه، مهاربند و تسمه استفاده می شود. همچنین، در شرایطی که به مقاومت تیرهای IPE نیاز نباشد، می توان از channel barها استفاده کرد.

قیمت ناودانی

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، بدیهی است که قیمت ناودانی بسته به نوع آن تغییر خواهد کرد. قیمت انواع سبک نسبت به Channel barهای سنگین، پایین تر است. به عبارت دیگر، قیمت UPN نسبت به UPE پایین تر است. جنس و ابعاد این محصول نیز بر قیمت آن مؤثر است. قیمت محصولاتی که با آلیاژهای استنلس استیل و آلومینیوم تولید می شوند، گران تر از انواع فولادی است. استاندارد سایز ناودانی از 30 تا 400 است. تقاضا برای ناودانی سایز 6 تا 14 بیش از سایر سایزهاست و در این میان، Channel bar سایز 10 پرکاربردترین است. قیمت سایزهای پر کاربردتر معمولاً بالاتر است. سایز یا نمرۀ Channel bar، بر اساس اندازۀ جان آن مشخص می شود. بنابراین، منظور از ناودانی 8، ناودانی است که جان آن 80 میلیمتر یا 8 سانتی متر طول دارد.

جهت استعلام قیمت روز ناودانی بر روی لینک قیمت کلیک کنید، وارد سایت آنلاین سازه شوید و پس از بررسی قیمت کارخانه مورد نظر خود، با کارشناسان فروش این شرکت تماس بگیرید. آنلاین سازه در زمینۀ تأمین مقاطع فولادی فعالیت دارد و محصولات کارخانه ها و برندهای مختلف از جمله کارخانه تبریز و برند شکفته را به مشتریان عرضه می‌دارد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز