خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید انواع فرومنگنز

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۴۱۴

فرومنگنز یک آلیاژ معدنی حاوی منگنز است که درصد کربن بالایی دارد و به همین دلیل رنگ آن بسیار تیره است. این ماده معدنی در کوره های قوس الکتریکی تولید می شود و دارای ترکیبات مختلفی می باشد، بنابراین نمونه های متنوعی از جمله فرومنگنز پرکربن وجود دارد.

فرومنگنز

فرومنگنز نوعی فروآلیاژ فلزی است که از ترکیب آهن و منگنز به دست می آید. منگنز یک فلز مهم و استراتژیک است که در صنایعی مانند فولاد و چدن بسیار کاربرد دارد. این فلز در ساخت فولاد بسیار مفید است و به عنوان یکی از مهم ترین فروآلیاژها شناخته می شود. 65 تا 95 درصد منگنز معمولاً در فرومنگنز استفاده می شود. تولید فرو منگنز به سنگ معدنی با حداکثر سیلیس 7-8 درصد نیاز دارد.

فرومنگنزها شامل  فرومنگنز پرکربن ، فرومنگنز متوسط کربن و فرومنگنز کم کربن است که در این صفحه قصد داریم به بررسی هریک از این محصولات که در دسته فروآلیاژها از اهمیت ویژه ایی برخوردار هستند بپردازیم.

یکی از دلایل تولید و خرید  فرومنگنز حذف مواد زائد مانند گوگرد و اکسیژن در کوره های فولادسازی است. زیرا غلظت بالای گوگرد در مذاب همگن باعث کاهش غلظت فولاد تولید شده می گردد که باعث شکنندگی فولاد می شود. با این حال، هنگامی که آهن- منگنز به مذاب اضافه می شود، گوگرد با منگنز ترکیب می شود و در نهایت سولفید منگنز را تشکیل می دهد که در سرباره مذاب ادغام می شود و بنابراین جدا شده و از فلز مذاب خارج می شود.

فرو منگنز با اصلاح سیستم آهن-کربن، استحکام کششی، سختی، سختی پذیری، چقرمگی و کارایی فولاد را بهبود می بخشد، استحکام را افزایش می دهد، شکنندگی را کاهش داده و رفتار حرارتی انواع عناصر آلیاژی را بهبود می بخشد.

همانطور که در ابتدا ذکر شد، منگنز یک ماده اساسی در تولید چدن و ​​فولاد است. همچنین یکی از مهمترین کاربردها در صنعت و تجارت، ساخت آلیاژهای آهنی است.

در ادامه به بررسی هر یک از فرومنگنزهای کم کربن، متوسط و فرومنگنزپرکربن میپردازیم. با ما همراه باشید.

فرومنگنز کم کربن

عنصر منگنز به طور کلی به عنوان یکی از پنج عنصر اصلی در آلیاژهای آهن شناخته می شود. در نتیجه، فهرست فروآلیاژها شامل انواع فرومنگنز است که کاربردهای گسترده ای در تولید آلیاژهای آهنی مانند فولاد و چدن دارد. توجه داشته باشید که به ازای هر 3% افزودن منگنز به فولاد، مقاومت کششی این آلیاژ 10 کیلوگرم افزایش می یابد.

از آنجایی که مقدار کربن موجود در آلیاژ پس از افزودن فرو منگنز قابل تغییر نیست، اکنون از فرومنگنز کم کربن یا متوسط ​​استفاده می شود. این فرومنگنز به کنترل درصد کربن در آلیاژ کمک می کند.

فرومنگنز متوسط کربن

فرو منگنز متوسط کربن به طور متوسط ​​بین ۰.۸ الی ۱.۵ کربن است. برخلاف فرومنگنز پر کربن، ما می توانیم ردپای اصلی این عنصر را در صنعت الکترود مشاهده کنیم. توجه داشته باشید که فرو منگنز متوسط کربن نیز با انواع مش بندی دانه بندی می شود.

راهنمای خرید انواع فرومنگنز

فرومنگنز پرکربن

فرومنگنز پر کربن نوع دیگری از فرومنگنز و یکی از پرکاربردترین فروآلیاژها در صنعت تولید فولاد است. فرومنگنز پرکربن می تواند تأثیر بسیار زیادی بر فولاد داشته باشد.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از فرو منگنز پر کربن، کیفیت عالی، تولید محصول با قیمت رقابتی، دوام و ... می باشد. همچنین لازم به ذکر است که فرومنگنز پر کربن می تواند باعث خوش تراشی قابل توجهی قطعات فولادی شود. این ترکیب فرومنگنز حاوی 79 درصد منگنز، 2 درصد سیلیکون عنصری، 0.3 درصد فسفر، 8 درصد کربن و 0.25 درصد گوگرد است.

انواع فرومنگنز به چه کار می آیند؟

هر کدام از این مواد ترکیب خاص خود را دارند و به روش خاصی ساخته می شوند.هر چه میزان کربن این ماده بیشتر باشد، رنگ آن تیره تر است.

با دانستن این موضوع، تشخیص انواع آن آسان تر است. استفاده از فرومنگنز پر کربن در تولید فولاد مذاب بسیار رایج بوده و از گذشته مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، کاربرد آن عمدتاً به فولادهای کربنی بدون آلیاژ و کم آلیاژ محدود می شود. ویژگی های فرومنگنز پر کربن کیفیت بالا، قیمت رقابتی، محصولات بادوام و قابل اعتماد است.

محصولات فرومنگنز پر کربن به خوبی صیقل داده می شوند، بنابراین برای ساخت محصولاتی که به خوبی جلا داده شده اند، باید از فرومنگنز پر کربن استفاده کرد. فرومنگنز با کربن کم یا متوسط ​​باید زمانی استفاده شود که محتوای کربن کنترل شده باشد و با افزودن فروآلیاژها قابل کاهش نباشد.

افزایش تولید فولاد های کم کربن استفاده از آلیاژهای کم کربن تصفیه شده را افزایش داده است. فرو آلیاژ فرومنگنز نوعی آمیزان یا آلیاژهای اصلی ساخته شده از آهن و منگنز با حداقل 65 درصد و حداکثر 95 درصد منگنز هستند که شامل:

• افزایش مقاومت، سختی و استحکام محصول.

• افزایش مقاومت حرارتی فولاد.

• بهبود پایداری فاز آستنیت.

• جلوگیری از زنگ زدن فولاد.

• در ساخت کودهای شیمیایی، رنگ و ضدعفونی کننده استفاده می شود.

راهنمای خرید انواع فرومنگنز

قیمت روز انواع فرو منگنز

قیمت روز انواع فرو منگنز بسته به عوامل مختلفی توسط متخصصین این حوزه انجام می شود. فروشندگان نیز موظفند فرومنگنز را به همان قیمت بفروشند. همیشه قبل از خرید، قیمت واقعی این محصول را بررسی کنید تا در دام فروشندگان سودجو نیفتید.این نوع فروشندگان با هدف افزایش سود فروش بدون توجه به قیمت، این مواد را با قیمت های بسیار بالا به مشتریان ناآگاه می فروشند.

قیمت فرو منگنز و به طور کلی بسیاری از محصولات دیگر این شرکت کاملاً به گرید و کیفیت این محصول بستگی دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد.

محصولات این شرکت از کشورهای معروف این صنعت وارد شده و در داخل کشور موجود بوده و با کیفیت مورد نیاز ارسال می گردد. بنابراین توصیه می کنیم در هنگام خرید فرومنگنز ابتدا کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

قیمت روز انواع فرومنگنز بنا به صلاحدید کارشناسان فروش مربوطه ممکن است افزایش یا کاهش یابد. بنابراین برای خرید باید از قیمت به روز این محصول مطلع شوید. بنابراین سعی کنید فرومنگنز را از شرکت هایی معتبر همچون  آریا متال خریداری کنید که قیمت های واقعی و در عین حال خدمات پس از فروش و گارانتی ارائه می دهند.

همچنین در صورتی که در فرآیند خرید فرومنگنز با مشکلی مواجه شدید می توانید با واحد پشتیبانی ما تماس بگیرید. مشاوران این مجموعه آماده پاسخگویی به تمامی نیازهای اطلاعاتی شما از جمله قیمت فرومنگنز هستند. در نظر داشته باشید که در زمینه قیمت روز انواع فرومنگنز، متخصصان این مجموعه همواره در تلاش هستند تا به مشتریان خود کیفیت و فروآلیاژهای بسیار مقرون به صرفه را ارائه دهند.

فرو منگنز فلزی استراتژیک و کاربردی است که مشتریان اصلی آن صنایع فولاد و چدن هستند. اهمیت فرومنگنز در تولید فولاد، این فلز را به یکی از مهم ترین فروآلیاژها تبدیل کرده است.این آلیاژ فلزی حاوی آهن است. در واقع آهن و منگنز دو عنصر اصلی فرومنگنز هستند. از کربن، فسفر و گوگرد نیز می توان به عنوان عناصر ثانویه نام برد.

 انواع فرومنگنز معمولاً به عنوان یک افزودنی به مواد مذاب موجود در پاتیل همراه با فروسیلیس در هنگام تولید فولاد اضافه می شود.کاربرد این افزودنی جداسازی اکسیژن از فولاد است.

شما عزیزان  میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع فرومنگنز و اطلاع از قیمت روز فرومنگنز  به وب سایت آریا متال مراجعه فرمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز