خبرگزاری کار ایران

چه شهرهایی برای سفر در تعطیلات عید نوروز مناسب هستند؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۰۵۰

ممکن است شما نیز این سوال کلیشه‌ای را بارها از خودتان پرسیده باشید که برای سفر نوروزی کدام شهر مناسب است؟ ایران، شهرهای شگفت‌انگیزی دارد که می‌توانند یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای سفر داخلی در ایام عید نوروز باشند. اگر شما هم دوست دارید تا بعد از یک سال کار و تلاش، چند روزی خستگی به در کنید و با سفر روزهای خوشی را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که خواندن این مطلب را از دست ندهید.

سفر به منطقه ناشناخته دریاچه ویستان استان گیلان

چه شهرهایی برای سفر در تعطیلات عید نوروز مناسب هستند؟

وقتی صحبت از زیبای‌های گیلان می‌شود، همه از تالاب انزلی، روستاهای تالش، شهر زیبای لاهیجان و... یاد می‌کنند. اما  این بار می‌خواهیم شما را به یک منطقه ناشناخته در استان گیلان به نام ویستان ببریم. شاید دلیل اصلی ناشناخته بودن این دریاچه‌ی جوان در دل کوه، بکر بودن این منطقه است.

در اطراف این دریاچه، روستاهای ییلاقی بسیار زیادی وجود دارند. شما می‌توانید با اجاره ویلا از سایت شب چند روزی یک اقامت رویایی در این روستاها داشته باشید. منظره‌های بکر این روستاها، روح‌  شما را تازه‌ می‌کنند.

ممکن است برای شما نیز جای تعجب باشد که بدانید این دریاچه بر اثر زلزله مهیب رودبار ایجاد شده است. به طوری که تا قبل از این زلزله، چنین دریاچه‌ای در این منطقه وجود نداشت. آب دریاچه ویستان از چشمه‌ها و کوه‌های اطراف این منطقه تامین می‌شود. در اطراف این دریاچه جنگل، کوه و دشت به چشم می‌خورد. افق دید بسیار زیبا و باز این دریاچه، آن را به یک مکان مناسب برای علاقه‌مندان به عکاسی و طبیعت‌گردی تبدیل کرده است.

این دریاچه دیدنی در استان گیلان، شهر رودبار و روستای بره سر واقع شده است. دور بودن آن از منطقه شهری و دسترسی نسبتا سخت به آن باعث شده است تا کمتر دستخوش تخریب‌های انسانی قرار بگیرد. اگر اهل کمپ زدن در طبیعت هستید، پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به گیلان، این فرصت را از دست ندهید. شب‌های پرستاره این منطقه و روزهای ساکت و طبیعت بکر آن حس و حالی شگفت‌انگیز برای شما به ارمغان می‌آورند..

نفسی تازه در سفر به روستای کردان در اطراف تهران

کردان، روستایی خوش آب و هوا در شهرستان ساوجبلاغ  استان کرج است. نزدیکی این روستا به تهران باعث شده است تا اکثر پایتخت‌نشینان این منطقه را برای سفر انتخاب کنند. یکی از جذابیت‌های این روستا، ترکیب زندگی روستایی با زندگی مدرن شهری است. اگرچه محله‌های قدیمی این روستا همچنان دست نخورده باقی مانده‌اند، اما شما می‌توانید ویلاهای لوکس و زیبایی در این روستا نیز ببینید.

این روستای ییلاقی از هرگونه شلوغی، ترافیک و آلودگی پایتخت به دور است و یک تفریح دل‌انگیز و به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های دیدنی کردان، دهکده تفریحی ایثار است. شما می‌توانید در این مجموعه انواع تفریحات ورزشی از جمله سوارکاری، شنا، تنیس، والیبال، فوتبال، بسکتبال و... را تجربه کنید. اگر عاشق هیجان و تفریحات مهیج هستید، پرواز با پاراگلایدر در ارتفاعات این روستا قطعا شما را به وجد خواهد آورد.

برای اجاره ویلا کردان انتخاب با شماست. شما می‌توانید با اجاره ویلا در محله‌های قدیمی این روستا یک سفر به یادماندنی را برای خودتان رقم بزنید. در چنین شرایطی پیشنهاد می‌کنیم که حتما فرصت قدم زدن در کوچه و پس کوچه‌های قدیمی این روستا را از دست ندهید. همچنین می‌توانید با اجاره ویلاهای لوکس در کردان سفری متفاوت را به همراه عزیزانتان تجربه کنید.

جنگلی سرسبز اما رازآلود اینبار در مشهد

چه شهرهایی برای سفر در تعطیلات عید نوروز مناسب هستند؟

اگر برای تعطیلات عید نوروز قصد سفر به مشهد را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به جنگل جیغ مشهد بزنید. این جنگل به خصوص برای افرادی که عاشق هیجان و ترس هستند، بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود. این جنگل مرموز و ترسناک از توابع بخش طرقبه مشهد بوده که در روستای سربرج واقع شده است. شما می‌توانید تنها با 45 دقیقه رانندگی از مرکز شهر مشهد، خود را به این روستا برسانید.

دلیل نام‌گذاری این جنگل به جنگل جیغ، صداهای عجیب و غریبی است که با تاریک شدن هوا به گوش می‌رسد. برخی از اهالی این منطقه، صداهای به گوش رسیده در شب را مربوط به اجنه و شیاطینی می‌دانند که در این جنگل زندگی می‌کنند. اما حقیقت این ماجرا مربوط به صدای نوعی از جیرجیرک‌های خاص است که شب‌ها آواز دسته جمعی سر می‌دهند.

حال اگر شما هم هوس رفتن به این سفر پرماجرا و هیجان‌انگیز را کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که با کمپ زدن در این جنگل، یک شب خاطره‌انگیز و در عین حال ترسناک را تجربه کنید. البته روزهای این جنگل کاملا طبیعی است و می‌توانید از صدای چهچه پرندگان و صدای جریان آب رودخانه نهایت لذت را ببرید.

البته با توجه به نزدیکی این جنگل به مشهد شما می‌توانید نسبت به اجاره سوئیت در مشهد اقدام کنید تا شب برای استراحت و خوابیدن به خانه خود بازگردید. اگر به دنبال سوئیت مشهد ارزان هستید، بهتر است قبل از سفر نسبت به رزرو مکان اقامتی خود اقدام کنید تا با خیالی راحت راهی سفر به مشهد شوید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز