خبرگزاری کار ایران

چرخ، تجربه‌ی شیرین چرخیدن و‌ خرید بین فروشگاه‌های لباس

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۳۰۳

هر روز به تعداد فروشگاه‌های مد و لباس اضافه می‌شود و پیدا کردن و شناخت تک‌تک این  بسترهای فروش چه در فضای فیزیکیِ پاساژ‌ها چه شبکه‌های آنلاین کار ساده‌ای نیست. اما این یک حقیقت است که چرخ زدن میان فروشگاه‌های لباس لذتی بی‌پایان دارد. حس بهتر زمانی به سراغ مخاطب می‌آید که دقیقا موردی که در پس ذهنش بود پیدا کند، چه کشفی کاملا ناگهانی باشد و‌ چه بعد از چرخیدن مداوم و هوشیارانه.

با تغییر رفتار خرید کاربران در چند سال اخیر، چرخیدن و کشف آنلاین، به گام ابتدایی خرید کردن تبدیل شده است. این گشت‌و‌گذار مجازی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام بازخورد بالایی بین خریداران ایرانی داشت. کاربر، عکس موردعلاقه‌اش را در اکسپلور اینستاگرام  پیدا می‌کند و با کلیک بر آن، بدون متوجه شدن گذر زمان و با لذت، ساعت‌ها به چرخیدن می‌گذراند.

چرخ چه کار می کند؟

پلتفرم آنلاین چرخ فضایی به منظور کشف کردن و کشف شدن برای مخاطبین و‌ فر‌شنده‌ها فراهم می‌کند. چرخ، مخاطب را به یک سفر لذت بخش فرا می‌خواند. این سفر از بالا بردن آگاهی کاربر درباره‌ی انواع موضوعات مد و استایل شروع می‌شود و در گام‌به‌گام چرخیدن بین فروشگاه‌ها ادامه می‌یابد.

بلاگ و شبکه‌های مجازی charkh همان بستر اطلاع‌رسانی از آخرین اخبار و نکات دنیای مد هستند. چرخ در این نقاط با مخاطب تعامل مستقیم دارد و مانند یک دوست، همراه آن‌ها است.

 وبسایت چرخ با جمع‌آوری داده‌های اینستاگرام، در حال حاضر بیش از دو میلیون محصول در خود جای داده است. اینجا فضایی است که مخاطب تعداد بالایی از فروشگاه‌های اینستاگرامی را در کنار هم دارد و به کمک ویژگی‌های خاص چرخ به راحتی کالای مورد نظرش را کشف می‌کند. در ادامه به این ویژگی‌های چرخ پرداخته می‌شود.

ویژگی‌های متمایزکننده‌ی چرخ

تعداد و تنوع  بالای محصولات

از آن‌جایی که کشف کردن یکی از اهداف اصلی این پلتفرم است، تعداد کالاها باید به قدری باشد که امکان گشتن و در نهایت کشف بین آن‌ها وجود داشته باشد. چرخ علاوه بر تعداد بالای محصول اولیه‌ای که از اینستاگرم استخراج کرد، به طور مرتب در حال به روز‌رسانی و افزودن به تعداد و تنوع محصولاتش است.

جست‌وجوی متنی و تصویری

جست‌وجوی متنی ابزاری است که تقریبا در همه‌ی پلتفرم‌ها وجود دارد اما چیزی که چرخ را متمایز می کند بررسی کلمه‌‌به‌کلمه‌ی هوش مصنوعی آن است. بدین معنی که کاربر می تواند مدل، جنس، سبک، رنگ، برند و حتی مکان تولید محصول را جست‌و‌جو کند و نتیجه‌ای دقیق از محصول مورد نظرش داشته باشد. این ویژگی به خصوص در بستر فروش مد و پوشاک فایده و کارایی بالایی دارد.

علاوه بر آن جست‌وجوی تصویری یا ویژوال سرچ، امکان دیگری است که وبسایت چرخ به کاربرانش می‌دهد. در این مورد، مانند شبکه اجتماعی پینترست، مخاطب عکس لباس مورد نظرش را ارسال می‌کند و هوش‌مصنوعی چرخ تمامی فروشگاه‌ها با محصول مشابه را به او پیشنهاد می‌دهد.

پیشنهاد کالای مورد پسند هر مخاطب

شخصی‌سازی یکی از جریان‌های جذاب این روزهای دنیای مد و به طور کلی بازاریابی است.  مخاطبان به دنبال کشف ظاهر و سبک پوشش فردی و خاص خود هستند و دوست دارند در فضای آشنا و دلخواه خودشان فعالیت کنند.

 چرخ با سیستم پیشنهاد محصول، پاسخگوی این نیاز نیز هست. این سیستم با تحلیل رفتار و جست‌وجوهای هر کاربر، مواردی متناسب با علاقه‌مندی‌ها و نیازهایش به او پیشنهاد می‌دهد.

به اشتراک گذاشتن تجربه‌ی کاربران

 تجربه‌ی خرید سایرین از یک محصول یا فروشگاه روزبه‌روز پراهمیت‌تر می‌شود. چرخ شرایطی را فراهم می کند که مخاطبان نظرات خود را با هم به اشتراک بگذارند و در خریدی مطمئن به هم کمک کنند.

در آخر باید گفت چرخ یک تجربه‌ی کشف لذت‌بخش را برای مخاطب رقم می‌زند. این تجربه از همان لحظه‌ای شروع می‌شود که مخاطب از وجود محصولات و سبک‌هایی تازه یا حتی کالاهایی که در پستوی ذهنش درحال خاک خوردن بود، آگاه می‌شود. با جست‌وجوی این محصول، موارد متنوعی به چشمش می‌خورد. در این نقطه است که پیشنهادهای هوشمندانه‌ی چرخ و نظرات سایر کاربران، دید وی را بازتر می کند. هرچقدر این چرخیدن بیشتر شود ایده‌ها و گزینه‌های جدیدتر و بهتری کشف خواهند شد. نتیجه‌ی این چرخ زدن و خرید مطمئن، همان تجربه‌ی شیرینی است که چرخ به مخاطب ارائه می‌دهد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز