خبرگزاری کار ایران

بهترین سایت های آزمون ساز آنلاین فارسی و انگلیسی را بشناسید!

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۲۵۲

آزمون ساز آنلاین یک ابزار بسیار کاربردی برای دبیران محترم با هدف ساخت آزمون آنلاین درسی است. معلمی شاید از نظر برخی از افراد شغل راحت و بدون دغدغه باشد، اما ارائه آموزش صحیح و اصولی در کنار انرژی ای که برای مدیریت کلاس صرف می شود، کاری بسیار سنگین و زمانبر است. همین امر باعث شده تا فرصت کمتری برای انجام ارزشیابی های مستمر در طول سال تحصیلی وجود داشته باشد. همه می دانیم که اطمینان از آموزش یک مطلب جدید، از طریق ارزشیابی آن درس ایجاد می شود.

راهکاری که برای حل معضل کمبود وقت برای تهیه و ارزشیابی ارائه گردیده است، کمک گرفتن از آزمون ساز آنلاین است. وب سایت هایی در اینترنت وجود دارند که می توانند به شما در امر طراحی و تهیه آزمون درسی، کمک کنند. در این مقاله شما را با بهترین آزمون ساز آنلاین، مزایا و معایب آن آشنا خواهیم کرد. در اینجا به دبیران محترمی که صرفه جویی و مدیریت در زمان را سرلوحه کار خود قرار داده اند، پیشنهاد میکنیم تا جهت آشنایی بیشتر، به مطالعه این مقاله بپردازند.

مزایای استفاده از آزمون ساز آنلاین چه می باشد؟

کمک گرفتن از آزمون ساز آنلاین مزایای خاص خود را دارد. در اینجا به بررسی آنها می پردازیم.

مزایا:

  • تهیه آزمون به کمک آزمون ساز آنلاین می‌تواند به شما در طراحی آزمونی که بتواند دانش آموزان را به طور موثر درگیر نماید، کمک می کند‌.
  • در استفاده از ابزار آزمون ساز آنلاین می توان به کمک گزارش های تحلیلی، نمرات داوطلبان را طبقه بندی و مقایسه کرد. گزارشات تحلیلی ارائه شده توسط آزمون ساز آنلاین این امکان را به وجود می آورد که معلم با سطح دانش، ادراک و نیازهای دانش آموزان خود آشنا شده و درک بهتری از ادامه روند آموزش و تغییراتی که باید در بهتر شدن مسیر آموزش اعمال کند، داشته باشد.

 

معرفی بهترین آزمون ساز آنلاین فارسی و انگلیسی

اگر بخواهیم شما را با ۵ سایت آزمون ساز آنلاین فارسی و انگلیسی آشنا نماییم، میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

 

آزمون ساز آنلاین ProProfs

آزمون سازProProfs  بهترین سایت ازمون ساز انگلیسی است که به شما در طراحی سوالات در بستر آنلاین کمک می کند. این ابزار به شما این امکان را می دهد که بتوانید آزمون های تعاملی طراحی کنید و قابل اطمینان ترین ابزار آزمون ساز آنلاین در سطح جهان است. در این ابزار آزمون ساز آنلاین، ویژگی هایی مانند محدودیت زمانی، تصادفی کردن سوالات، طراحی سوالات به صورت تستی و تشریحی، دو بخشی کردن آزمون به دو قسمت عمومی و خصوصی قرار داده شده است.

از ابزار آزمون ساز آنلاین  ProProfsمیتوان برای انواع نیازهای مختلف، استفاده نمود. این ابزار قالب ها و الگوهای مختلفی را برای طراحی سوال به شما ارائه می دهد. بدین صورت که می تواند ۱۵ نوع سوال مختلف را برای طراحی آزمون آنلاین در هر حوزه ای بسازد. به کمک این نوع از آزمون ساز آنلاین، میتوانید از تصاویر و ویدیوها در داخل آزمون، جهت رساندن مفهوم بهتر ماهیت سوال به دانش آموزان استفاده کرده و از آنها در داخل آزمون کمک بگیرید.

آدرس وب سایت ProProfs :

https://www.proprofs.com/

بهترین سایت های آزمون ساز آنلاین فارسی و انگلیسی را بشناسید!

آزمون ساز آنلاین پلکان یادگیری

از پلکان یادگیری می‌توان به عنوان بهترین سایت ازمون ساز آنلاین فارسی یاد کرد. این ابزار منبع بزرگی از سوالات استاندارد بوده که می‌تواند دانش آموزان و دبیران را در پیشبرد اهداف تحصیلی یاری نماید  و دارای یک بانک سوال جامع و استاندارد از منابع مختلف است. یکی از این منابع مهم که به طور اختصاصی تنها در ازمون ساز پلکان وجود دارد، سوالات کانون فرهنگی آموزش قلم‌چی است. سوالات موجود در این بانک سوال به صورت دقیق بر اساس سطح دشواری تنظیم شده اند. همچنین سوالات تستی و تشریحی در این منبع وجود دارد  و دبیران می‌توانند به کمک فیلتر های ارائه شده در آزمون ساز آنلاین پلکان یادگیری، سوالات را بر اساس طرح مد نظر خود دسته بندی نمایند. مثلا اگر بخواهند تنها سوالات با سطح دشواری متوسط از کنکور سراسری 1401 در امتحان داشته باشند کافی است از فیلترهای منبع سوال و سطح دشواری استفاده نمایند.

امکانات آزمون ساز آنلاین پلکان یادگیری عبارتند از:

  • گزینش سوالات به دو شیوه هوشمند و همچنین انتخابی صورت می گیرد.
  • آزمون ها می توانند به صورت تک درس، ترکیبی و جامع باشند.
  • در بروزرسانی های انجام شده اخیر، امکان تهیه آزمون با سوالات تصادفی برای هر فرد در این آزمون ساز آنلاین تعبیه گردیده است‌.
  • دانش آموزان و دبیران می توانند تنها با چند کلیک ساده به پاسخ هر سوال در زمان های غیر از آزمون دسترسی پیدا کنند.
  • در آزمون ساز آنلاین پلکان یادگیری، امکان برگزاری آزمون به صورت آنلاین با کارنامه های تحلیلی وجود دارد. همچنین می‌توان از آزمون تهیه‌شده یک خروجی pdf گرفته و آزمون را به صورت حضوری برگزار نمایید.
  • هزینه : 7 روز اشتراک رایگان آزمون ساز

آدرس وب سایت پلکان یادگیری :

https://peleyad.com/

بهترین سایت های آزمون ساز آنلاین فارسی و انگلیسی را بشناسید!

آزمون ساز آنلاین ClassMarker

آزمون سازClassMarker  یک ابزار مبتنی بر وب است که به دبیران در طراحی آزمون های آنلاین جهت ارزشیابی های آموزشی کمک می کند. برای استفاده از این آزمون ساز آنلاین نیازی به نصب هیچ نرم‌افزاری نیست. در این مدل از آزمون ساز آنلاین، منبع عظیمی از سوالات و پاسخ هایشان وجود دارد. شما میتوانید از آن سوال ها در آزمون خود استفاده نمایید. البته می‌توانید سوالات دلخواه خود را که مد نظر خودتان است، طراحی نمایید.

هنگام طراحی سوالات در آزمون ساز آنلاین ClassMarker شما میتوانید از تصاویر مختلف در صفحه امتحانی استفاده نمایید. به کمک این ابزار می توانید به برگزاری آزمون های آنلاین تا ظرفیت هزار نفر بپردازید. پس از اتمام آزمون، کارنامه هر فرد صادر گردیده و در اختیار دبیر مربوطه گذاشته می شود. همچنین میتوانید از ابزارهای تحلیل آزمون پیشرفته این وب سایت در جهت ارزیابی فرد به فرد و همچنین ارزیابی گروهی آزمون دهندگان استفاده نمایید.

آدرس وب سایت ClassMarker :

https://www.classmarker.com/

 

آزمون ساز آنلاین FreeOnline Surveys

آزمون ساز FreeOnline Surveys یکی دیگر از بهترین سایت های آزمون ساز آنلاین انگلیسی است و منحصر به فرد بودن آن به دلیل استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل مطلب تایپ شده توسط شما می باشد. با این کار سعی می کند نوع سوال مناسب برای مطلب مد نظر شما را پیشنهاد دهد تا سرعت طراحی سوالات بالا رفته و کیفیت آزمون افزایش یابد.

 در ابزار آزمون ساز آنلاین شما می توانید از قابلیت امتیازدهی خودکار برای آزمون ها و نمایش نتایج در نمودار استفاده نمایید. همچنین امکان اضافه نمودن تصاویر، فیلم، گزاره های متنی و سفارشی کردن تم صفحه وجود دارد.

آدرس وب سایت :  FreeOnline Surveys

https://freeonlinesurveys.com/free-online-quiz

 

نتیجه گیری

در این محتوا سعی کردیم شما را با 5 سایت برتر آزمون ساز آنلاین فارسی و انگلیسی آشنا کنیم. با ویژگی های هر یک آشنا شدیم و در اینجا می خواهیم پیشنهاد خود را برای انتخاب یکی از بین این پنج سایت بیان کنیم. این که یک ابزار آزمون ساز آنلاین، از زبان فارسی بتواند پشتیبانی کند یک مزیت بسیار حیاتی است. اما ابزاری که بتواند این خاصیت را در کنار ارائه یک بانک جامع سوالات در حوزه های درسی مختلف ارائه دهد، امتیاز ویژه تری است. از بین این ۵ ابزار آزمون ساز آنلاین، تنها ابزار پلکان یادگیری از این مزیت برخوردار بوده و کار دبیران را در طراحی سوالات آزمون های مختلف آسوده ساخته است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز