خبرگزاری کار ایران

سه دستگاه غبارگیر، کرگیری و کمپرسور، اجزای مهم حفاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۵۵۵

غبارگیر دستگاهی است به منظور جمع آوری کاتینگ ها و گرد و غباری که از گمانه حفاری خارج می شود. از غبارگیر حفاری برای مکان هایی مانند حفاری تونل ها یا گمانه ها که عملیات حفاری باعث آلودگی محیطی می شود، استفاده می شود. سیستم غبارگیر باعث افزایش کیفیت هوای آزاد شده و جمع آوری گرد و غبار و ناخالصی ها از هوا می شود. به طور کلی غبارگیر به بهبود کیفیت هوا، فیلتر و جذب گرد و غبار و همچنین پخش هوای ضد عفونی شده کمک می کند.

مزیت های غبارگیر (گردگیر)

هوای آلوده و پر از گرد و خاک بر ریه انسان تاثیر بدی میگذارد و تنفس فرد را مختل می کند. کارگرانی که در محیط حفاری کار می کنند با این مشکل مواجه هستند. استفاده از غبارگیر آلاینده های هوا را حذف می کند و به این ترتیب به سلامتی افراد مشغول در سایت کمک می کند.

نشستن خاک و غبار بر روی تجهیزات باعث می شود کارکرد آنها مختل شود و به مرور زمان بهره وری دستگاه ها کاهش پیدا میکند بنابراین دستگاه غبارگیر به افزایش راندمان تجهیزات نیز کمک می کند.

مزیت دیگری که استفاده از غبارگیر دارد افزایش کیفیت محصولات تولیدی می باشد. چرا که طی فرآیند تولید گرد و خاکی که در هوا وجود دارد ممکن است روی کیفیت محصولات خروجی اثر بگذارد. غبارگیر ذرات ریز در هوا را جذب میکند و باعث بهبود محصولا می شود.

نکاتی برای انتخاب غبارگیر

این دستگاه از نظر طراحی، ساخت، بهره برداری، فضای مورد نیاز، هزینه نگهداری و اثر بخشی با یکدیگر تفاوت دارند. هر نوع از غبارگیر دارای مزایا و معایبی است و شما برای انتخاب آن باید به نکاتی مانند غلظت و اندازه ذرات گرد و غبار، درجه جمع آوری گرد و غبار، ویژگی جریان هوا و گرد و غبار و روش های دفع آن توجه نمود.

دستگاه کرگیری چیست؟

سه دستگاه غبارگیر، کرگیری و کمپرسور، اجزای مهم حفاری

برای حفاری ژئوتکنیک از روش های مختلفی استفاده می شود که استفاده از دستگاه کرگیری یکی از این روش هاست. از کرگیری برای نمونه برداری از لایه های زیرین زمین و شناسایی و آنالیز سنگ ها و خاک استفاده می شود. نمونه هایی که از سطح زیرین زمین به دست می آید به دو شکل پودری و یا میله ای هستند که دستگاه کرگیری نمونه گیری میله ای را انجام میدهد و این نمونه گیری به دو روش متریک و وایرلاین است. پس از نمونه گیری، این نمونه ها را به آزمایشگاه می برند و در آنجا تجزیه و تحلیل می شوند.

نحوه کارکرد دستگاه کرگیری

برای انجام نمونه برداری با دستگاه کرگیری از یک مغزه و یک سر مته دورانی که در انتهای میله حفاری وجود دارد، استفاده می شود. با چرخش مغزه گیر و حرکت آن به سمت پایین، همزمان سرمته قسمتی از خاک یا سنگ را برش می زند و آن قسمتی که برش داده شده است همان مغزه است.

طی فرآیندی مغزه به داخل محفظه دستگاه حرکت می کند. عملیات حفاری تا زمانی که محفظه پر شود ادامه دارد. پس از آن محفظه را از داخل دستگاه بیرون می آورند و نمونه سنگ یا خاک را از آن خارج می کنند و به آزمایشگاه می فرستند.

دستگاه کرگیری موجود در تولیدی آرمیکو به گونه است که تمام ماژول ها با روش هیدرولیک کار می کنند. تمام پارامترهایی که برای یک دستگاه کرگیری لازم است مانند مکانیزم های چرخش، پیشروی، سیستم وینچ، پمپ آب و غیره در دستگاه تعبیه شده است و به صورت یکپارچه ارائه می شود در صورتی که دستگاه های موجود در بازار به صورت بخش بخش عرضه می شوند.

یکی از ویژگی های کرگیری این است که دستگاه دارای دو درجه آزادی است که در محورهای عمودی و افقی کاربرد دارد.

کمپرسور چیست؟

سه دستگاه غبارگیر، کرگیری و کمپرسور، اجزای مهم حفاری

کمپرسور دستگاهی است که با متراکم کردن گازها و کاهش حجم آن ها باعث افزایش فشار در آنها می شود. این دستگاه کاربردهای مختلفی در صنایع مختلف دارد. کمپرسور با ایجاد نیروی مکش، باعث مکیدن گاز از قسمت اپراتور و متراکم کردن آن می شود و سپس گاز را به کندانسور منتقل میکند. در این قسمت گاز به مایع تبدیل می شود.

کاربرد کمپرسور

حجم گازی که این دستگاه متراکم میکند به میزان جا به جایی و حرکت رفت و برگشتی پیستون بستگی دارد. کمپرسور نوعی از متراکم کننده ها است و با هوای فشرده کار میکند. در واقع کمپرسور مانند یک پمپ عمل میکند و هر دو موجب افزایش فشار سیال می شوند ولی کاربرد آنها کمی با هم متفاوت است.

از کاربردهای دیگر کمپرسور می توان به استفاده آنها در معادن اشاره کرد که به آنها کمپرسورهای پرتابل می گویند و نیرو محرکه آنها توسط موتورهای دیزلی تامین می شود. این دستگاه ها در مکان هایی با شرایط سخت مانند استخراج معدن استفاده می شود.

از جمله مهمترین کاربرد این دستگاه ها می توان به استفاده آنها در ماشین آلات حفاری و تجهیزات حفاری اشاره کرد. استفاده از دستگاه های حفاری بادی در معادن تحول بزرگی در حفاری مدرن ایجاد کرده است. نمونه هایی از دستگاه های حفاری بادی میتوان به دستگاه دریل واگن،دستگاه کرگیری و دستگاه راسول اشاره کرد.

شرکت های زیادی کمپرسور و متراکم کننده هوا تولید و عرضه می کنند. در ابتدا این دستگاه ها از چوب ساخته میشد اما الان از مواد و متریال جدید و مدرنی برای ساخت آنها استفاده می شود. برای خرید این دستگاه می توانید به یکی از نمایندگی های اطلس کوپکو مراجعه کنید.

شرکت آرمیکو (https://armico.ir/)  تولید کننده انواع ماشین آلات و ابزارآلات حفاری می باشد که از سال 1378 فعالیت خود را آغاز کرده است و پیوسته در حال تلاش برای بهبود کیفیت و جلب رضایت مشتریان است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز