خبرگزاری کار ایران

آخرین تغییرات تعرفه خدمات ثبتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۵۱۷

با توجه به نیاز صاحبان کسب و کار و سرمایه داران به فعالیت رسمی و قانونی، کسب اعتبار بیشتر برای جذب مشتریان، توسعه فعالیت های تجاری شان و... خدمات ثبتی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. لذا طی سالیان اخیر موسسات بسیاری برای ارائه خدمات ثبتی و اداری روی کار آمدند که همین امر نشان دهنده فزونی تقاضای صاحبان مشاغل آزاد و کارخانجات است. به طور کلی ارائه هر یک از این خدمات در موسسات دارای حداقل تعرفه ای مشخص می باشد.

در اینجا لازم است که در خصوص گستره خدمات ثبتی و تعرفه های هر یک از این ها به طور مجزا آشنایی داشته باشید تا بتوانید از صرف هزینه اضافی جلوگیری نمایید.

در نظر داشته باشید که پس از دریافت هر یک از این خدمات ثبتی متقاضی باید اقداماتی را در موعد مشخص انجام دهد که دانستن این موارد خالی از لطف نیست. به عنوان نمونه پس از ثبت انواع اشخاص حقوقی، متقاضی باید طی شش ماه بعد از ثبت رسمی، اقدام به اخذ کد اقتصادی نماید. پلمب دفاتر از دیگر مواردی است که بعد از ثبت شرکت باید الزاماً صورت گیرد. به عبارتی دیگر پس از انجام هر یک از این اقدامات من جمله ثبت شرکت، ثبت علامت تجاری، اختراع و... متقاضی موظف است اقدامات دیگری در این خصوص صورت دهد.

من جمله این موارد می توان به تمدید ثبت علامت تجاری، تمدید هیئت مدیره و بازرسین در شرکت های سهامی و مانند آن اشاره نمود که هر یک تعرفه های مشخصی دارند. ممکن است حق الزحمه موسسات در این خصوص متفاوت باشد اما تعرفه در مورد هر یک از خدمات صدق می کند و یکسان است. یعنی تعرفه ارائه خدمات در موسسات، تاثیر گرفته از خدمت مورد درخواست، حق الوکاله وکیل، سابقه آن ها در انجام این امور و مواردی مانند آن می باشد که هزینه بیشتری برای متقاضی به دنبال دارد.

تعرفه انواع خدمات ثبتی

همانطور که ذکر شد خدمات ثبتی دارای انواع متعددی می باشد اما برخی از این موارد که قانون گذار در خصوص آن صحبت کرده است، متقاضیان بسیار کمی دارند. لذا در اینجا در مورد آخرین تغییرات تعرفه خدمات ثبتی رایج، به تفکیک می پردازیم. در خصوص این تعرفه های خدمات ثبتی باید خاطر نشان کرد که حق الوکاله وکیل به این مبالغ اضافه می گردد.

تعرفه ثبت علامت تجاری (برند)

هزینه اظهارنامه علامت تجاری، روزنامه اول و دوم و حق الثبت برند هر یک تعرفه ای مشخص دارد و برای اشخاص حقیقی و حقوقی متغیر است. هزینه اظهارنامه برای اشخاص حقوقی 400.000 ریال و برای اشخاص حقیقی 200.000 ریال می باشد و اضافه هر یک طبقه نیز برای اشخاص حقوقی 40.000 ریال و برای اشخاص حقیقی 20.000 ریال می باشد.

مبلغ حق ثبت آگهی برای اشخاص حقوقی 2400.000 ریال و برای اشخاص حقیقی 1200.000 ریال و اضافه طبقه به ترتیب برای اشخاص حقوقی و حقیقی، 200.000 ریال و 100.000 ریال می باشد. لازم به ذکر است در وهله آگهی با توجه به تعداد سطور، آگهی و... از مبلغ 2500.000 الی  7000.000 ریال باید هزینه پرداخت نمایید.

نوع علامت تجاری اعم از فارسی یا لاتین، طراحی برند، ثبت در داخل کشور و یا به صورت بین المللی (مادرید) و... از جمله مواردی است که باعث تغییر در تعرفه ثبت علامت تجاری می گردد و بر حسب مورد تقاضا تفاوت می باشد.

تعرفه ثبت شرکت

ثبت شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص از رایج ترین انواع شرکت های تجاری می باشند. لازم به ذکر است که در شرکت مسئولیت محدود حداقل تعداد اعضاء 2 نفر است. این در حالی است که در شرکت سهامی خاص حداقل تعداد اعضاء 3 نفر به انضمام 2 بازرس اعم از اصلی و علی البدل می باشد. تمامی موارد مذکور من جمله تعداد اعضاء، تعداد سطور موضوع شرکت، سرمایه شرکت و غیره در تعرفه قیمت ثبت این نوع از شرکت ها تأثیر گذار می باشد. لذا می توان گفت که پایه هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود از چهار میلیون تومان و شرکت سهامی خاص از چهار و نیم میلیون تومان می باشد .

تعرفه ثبت اختراع

هزینه اعلام شده بر حسب تعرفه اداره مالکیت معنوی است که در انتها باید هزینه حق الوکاله یا حق الزحمه موسسه را که در هر موسسه متفاوت است، باید به هزینه نهایی اضافه نمایید.

ثبت اظهارنامه برای اشخاص حقیقی 10.000 ریال و برای اشخاص حقوقی 100.000 ریال، هزینه استعلام برای بهره برداری برای اشخاص حقیقی و حقوقی به ترتیب 50.000 ریال و 500.000 ریال می باشد. صدور گواهی المثنی و برای اشخاص حقوقی به مبلغ 1000.000 ریال و برای اشخاص حقیقی 100.000 ریال و همچنین هزینه رونوشت به ترتیب 50.000 ریال و 5000 ریال است. هزینه صدور گواهی نامه اختراع برای اشخاص حقوقی 150.000 ریال و برای اشخاص حقیقی 15000ریال، تعرفه رسیدگی به اعتراض رد تقاضا نیز به ترتیب 750.000 و 500.000 ریال است.

نکته: برای حفظ اعتبار اختراع باید به صورت سالیانه هزینه ای پرداخت گردد که این تعرفه در هر دوره 5 ساله متفاوت خواهد بود. به این صورت که متقاضی باید در 5 سال اول 10.000 تومان، پنج سال دوم 20.000 تومان، سوم 30.000 تومان و چهارم 40.000 تومان پرداخت نماید. لازم به توجه است که این هزینه برای اشخاص حقوقی (شرکت ها) به میزان 10 برابر هزینه های فوق می باشد.

تعرفه ثبت طرح صنعتی

تعرفه ثبت طرح صنعتی نیز برای اشخاص حقیقی از حقوقی متفاوت است به این صورت که هزینه اظهارنامه طرح برای اشخاص حقیقی به مبلغ 50.000 ریال و برای اشخاص حقوقی 150.000 ریال می باشد. حق ثبت نیز پس از نهایی شدن طرح صنعتی پرداخت می شود و برای اشخاص حقیقی 450.000 ریال و برای اشخاص حقوقی 1350.000 ریال است.

هزینه ای نیز در وهله آگهی طرح صنعتی باید پرداخت گردد که طبق تعرفه ها از حداقل 2500.000 ریال الی 6000.000 ریال می باشد. لازم به ذکر است نوع آگهی مورد تقاضا، تعداد خطوط و مواردی از این قبیل در این هزینه تاثیر گذار است که بر حسب مورد درخواستی متفاوت است.

به عبارت دیگر با توجه به نیاز متقاضی برخی از خدمات اضافه صورت می گیرد و برای تمامی طرح های صنعتی، نمی توان مبلغ مشخصی را در نظر گرفت. دفتر حقوقی عرفان به عنوان بهترین موسسه حقوقی تهران کلیه خدمات ثبتی مانند افزایش سرمایه، ثبت برند یا علامت تجاری، ثبت شرکت و تغییرات و پرونده های پیمانکاری را با نرخ های مصوب انجام می دهد.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز