خبرگزاری کار ایران

ایده های جذاب برای ست کردن اتاق خواب + ترفند های طلایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۸۷۱

همواره یکی از دغدغه های خانواده ها مخصوصا خانم ها، چیدمان دکوراسیون منزل شان می باشد. حال فرقی نمی کند این کار برای اتاق نشیمن، آشپزخانه یا اتاق خواب انجام شود. از آنجا که اتاق خواب یکی از مهم ترین قسمت های خانه می باشد و ما زمان زیادی را بری استراحت، ریکاوری و آماده شدن در آن می گذرانیم، دکور کردن و چیدمان آن بسیار اهمیت پیدا می کند.

با توجه به محدود بودن فضای خانه های امروزی و تعداد بالای لوازم و عناصری که مجبوریم در اتاق خواب جای دهیم، این موضوع که نهایتا به یک نتیجه جذاب و دل نشین دست پیدا کنیم برای ما دغدغه محسوب می شود. برای همین موضوع در این مقاله ایده ها و نکاتی را بررسی می کنیم که به وسیله آن ها بتوانیم به نتیجه ای مطلوب برسیم.

ایده های جذاب برای ست کردن اتاق خواب + ترفند های طلایی

استفاده از رنگ های تند و جذاب

همواره ما و تمام افرادی که در زمینه دکوراسیون مشاوره ارائه می دهیم، به تاثیر بسزای رنگ بر انرژی محیط و افراد اصرار داشته ایم. اما به همان اندازه عدم استفاده از رنگ های تند در اتاق خواب هم مورد بحث بوده است.

ما نیز خلاف آن چه تا کنون گفته شده است نظری نخواهیم داد. ولی استفاده از جزییات با رنگ های تند و دلخواه شما مثل بنفش ، قرمز ، زرد تند ، آبی و غیره در کنار رنگ های بیس که بخش های اعظم اتاق را تشکیل می دهند مثل دیوار ها ، کف پوش ، ملحفه ها که می توانند به رنگ های سفید، کرم، طوسی و یا هر رنگی که مورد نظر شما است؛ بسیار دلنشین خواهد شد و باعث ورود انرژی مثبت به اتاق می شوند.

برای مثال می توانید روی تخت خود از شال های مناسب و یا کوسن های رنگی با پارچه های بافت دار استفاده کنید که رنگ هایی متضاد با رنگ قالب اتاق دارند و یا روی دراور خود عناصر تزئینی در رنگ های مورد علاقه خود قرار دهید که با دیدن آن ها بارقه ای از انرژی در دلتان روشن شود.

سرویس خواب کلاسیک ممنوع

با وجود متراژ های پایینی که منازل کنونی دارند و به همین منوال متراژ محدود اتاق خواب ها ، استفاده از سرویس خواب های کلاسیک یک اشتباه غیر قابل جبران است. به جای استفاده از این نوع عناصر از مدل های مینیمال ، مدرن و کلاسیک استفاده کنید که هم به سبک طراحی خانه های ایرانی بیشتر شبیه است و هم اینکه با اشغال کمتر فضا به شما این امکان را می دهد که تعداد وسایل مصرفی تان رو افزایش دهید.

تصور کنید قرار دادن یک تخت حجیم با سر تاج بسیار شلوغ در یک اتاق ده متری، دیگر فضایی را برای سایر لوازم مثل میز آرایش و کمد باقی نمی گذارد و در بهترین حالت این وسایل بسیار به هم نزدیک قرار خواهند که شکل زیبایی را ایجاد نمی کنند.

حال اگر در این شرایط از یک تخت ظریف تر و جمع و جور تر استفاده می کردیم به راحتی لوازمی مانند کمد لباس را می توانسیم جای دهیم که بسیار در اتاق خواب نقش مهمی دارد و می تواند در نظم دهی و سر و سامان دادن به لباس ها و وسایل شخصی بسیار مورد استفاده قرار گیرد.

 

کمد دیواری یا کمد لباس متحرک

پاسخ به این نیاز، در دل اتاق شما نهفته است. در گام اول برخورداری از یک کمد دیواری که از سقف تا کف اتاق ادامه دارد، باعث می شود بتوانید مقدار زیادی از وسایل و لوازم خود را در آن قرار دهید و به این ترتیب از شلوغی ای که موجب از بین بردن نمای زیبای اتاق می شود پرهیز کنید.

حتی می توان یک تخت خواب تا شو هم در این کمد تعبیه کرد تا در موارد لزوم آن را جمع کرده و از فضای اتاق برای امور دیگر استفاده نمود. اگر به یک کتابخانه همراه با میز مطالعه برای خود یا فرزندتان احتیاج دارید ولی جای مناسب برای قرار دادن آن را ندارید می توانید از میز تحریر های تعبیه شده در کمد های دیواری بهره ببرید.

اما این مورد زمانی قابل انجام است که در مرحله اول مالک خانه باشید تا این هزینه معقول به نظر برسد و در مرحله بعد اتاق خوابی که برای این کار در نظر دارید فضای مناسبی را برای اجرا چنین طرح هایی داشته باشد.

اگر امکان استفاده از کمد دیواری و نصب آن برای شما وجود ندارد به سراغ کمد های متنوعی که در بازار رواج دارد بروید و قبل از خرید حتما نکات لازم اعم از رنگ مناسب و هماهنگ با سایر لوازم ، داشتن فضای مناسب و کیفیت مطلوب را در نظر داشته باشید.

از آینه ها غافل نشوید

در گذشته تنوع در انتخاب آینه ها به شیوه ای که امروزه وجود دارد نبود، اما الان با توجه به زیاد شدن طرح های مختلف امکان استفاده از آن ها بسیار بیشتر از گذشته شده است.

تنها کارایی آینه ها در حال حاضر موارد آرایشی و پیرایشی نیست و از آن ها برای پخش نور در محیط و بزرگتر نشان دادن فضا نیز استفاده می شود و از انواع دیواری و دکوری آن برای پوشش دیوار ها، می شود بهره برد.

اگر هم فضای کافی برای قرار دادن آینه های ایستاده و دیواری را ندارید، می توانید روی درب کمد ها و یا حتی داخل درب آن ، اقدام به نعبیه آینه نمایید و از آن ها استفاده کنید.

نور ، اصلی مهم در دیزاین یک اتاق

شما در اتاقتان تنها به استراحت نمی پردازید بلکه در آن به کار های روزمره تان سر و سامان می دهید، لباس می پوشید ، آرایش می کنید ، به مطالعه می پردازید و .... ، پس باید برای همه این موارد امکان استفاده و فعالیت را محیا نمایید.

وجود یک نور مناسب در اتاق به جلوه و نمای آن کمک می کند و  فضا را باز تر نشان می دهد. برای پخش نور در محیط و ایجاد تعادل در کنار تختان از آباژور استفاده کنید و اگر فضای کافی برای آن ندارید به صورت دیواری به نصبش بپردازید. از دیوار کوب ها ، هالوژن ها، لامپ های سقفی و لوستر ها در اشکال مختلف بهره بجویید.

تناژ های نوری مختلف را با تعداد متفاوت استفاده تا بنوانید طبق شرایط آن ها را مطابق نیازتان استفاده کنید. حد المکان در انتخاب منازلی که نور طبیعی فراوان وارد آن می شود کوشا باشید. زیرا هم انرژی وارد خانه می شود و هم به فضا طراوت و تازگی می بخشد.

خرید بدون واسطه از گامی نو

حال با توجه به نکاتی که مطرح شد می توانید با نقاط دید جدید تر، نسبت به دکور کردن اتاقتان بپردازید. برای تهیه انواع تخت خواب دو نفره و یک نفره، کمد و دراور ، کنسول و میز تلوزیون ، انواع پاتختی و جلو مبلی می توانید به صورت حضوری و آنلاین با بهترین شرایط مطابق خواسته خودتان از گامی نو خرید کنید.

مجموعه گامی نو به عنوان یک تولید کننده پیشرو در این عرصه ، با حذف واسطه ها به کنترل قیمت ها پرداخته تا مشتریان عزیز بتوانند با هر مقدار بودجه به موارد دلخواه خود دسترسی داشته باشند. در کنار این موارد امکان ارسال به سراسر ایران نیز وجود دارد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز