خبرگزاری کار ایران

اصول طراحی ویلای چوبی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۵۷۸

طراحی ویلای چوبی شامل اقدامات مختلفی است که، منجر به ساخت یک ویلا با متریال چوب می شود. مهندسین معمار با توجه به دانش، تجربه و خلاقیت خود، کار طراحی ویلای های چوبی را انجام می دهند. افرادی که تخصصی در طراحی و معماری ندارند؛ در ساخت ویلا های چوبی دچار مشکل می شوند.

طراحی ویلای چوبی شامل اقدامات مختلفی است که، منجر به ساخت یک ویلا با متریال چوب می شود.  مهندسین معمار با توجه به دانش، تجربه و خلاقیت خود، کار طراحی ویلای های چوبی را انجام می دهند. افرادی که تخصصی در طراحی و معماری ندارند؛ در ساخت ویلا های چوبی دچار مشکل می شوند.

طراحی ویلای چوبی شامل اقدامات مختلفی است که، منجر به ساخت یک ویلا با متریال چوب می شود. برای این که ویلای چوبی طراحی شده، به مرحله ساخت و بهره برداری برسد؛ باید کار های گوناگونی  انجام شود. افراد متخصص و حرفه ای می توانند؛ پروژه های   طراحی و ساخت ویلا  چوبی را به انجام برسانند. امروزه افراد زیادی تمایل دارند ویلایی، با متریال چوب داشته باشند. این افراد می توانند برای داشتن یک ویلای چوبی زیبا و مدرن از متخصص های طراحی‌ ویلا های چوبی،  کمک بگیرند. در ادامه بیشتر در مورد مرحله های مختلف طراحی و ساخت ویلای چوبی توضیح می دهیم.

 

 

مراحل طراحی و ساخت ویلای چوبی

اگر شما دارای زمینی هستید و می خواهید در آن یک ویلای چوبی داشته باشید؛ مهندسین معمار و طراح های داخلی می توانند کمک بسیار زیادی به شما بکنند. برای داشتن یک ویلای چوبی، ابتدا باید نقشه یا پلن  این ویلا، کشیده شود. داشتن نقشه یا پلن، برای ساخت ویلا های چوبی بسیار اهمیت دارد. نقشه ای که توسط مهندسین کشیده می شود؛ در واقع چراغ راه ساخت ویلا های چوبی است. داشتن نقشه،  همیشه می تواند به پیشبرد اقدامات، در مسیر صحیح کمک کند. زیرا با وجود نقشه یا پلن، افراد مختلف دقیقا می دانند؛ چه کار باید بکنند. در واقع بر اساس  طراحی های اولیه برای ساخت ویلای چوبی،  می توان باقی مراحل پروژه را نیز انجام داد. بعد از رسم نقشه ها باید متریال مناسب انتخاب شود. برنامه ریزی  برای انجام هر یک از مراحل پروژه نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.  به کم  این برنامه ها می توان،  زمان بندی درستی برای انجام کار های مختلف داشت.  این گونه پروژه به موقع آماده تحویل می شود.  بعد از انجام امور مقدماتی، نوبت به ساخت ویلا می رسد. مدت زمان ساخت ویلا های چوبی بسته به مکانی که ویلا در آن قرار دارد؛ متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، ساخت ویلا های چوبی  در مناطق کوهستانی یا جنگلی، به سبب صعب العبور بودن  ممکن است؛ بیشتر از ساخت ویلا در سایر مکان ها، زمان ببرد. بعد از ساخت و طراحی‌ داخلی ویلا های چوبی،  این ویلا ها آماده استفاده هستند.

اصول طراحی ویلای چوبی

 

مراحل طراحی و ساخت ویلای چوبی

 

طراحی نمای ویلای چوبی

طراحی نمای ویلای چوبی با توجه به ویژگیهایی که طراحی ویلا دارد مهمترین مورد و شاخصه آن است در حقیقت علات نامگذاری روی یک ویلا به نام ویلای چوبی در ولقع استفاده از چوب در طراحی نمای آن است و اولین نکته ایی که در طراحی ویلا به چشم میخورد در واقع همان طراحی نما است.

در طراحی نمای ویلای چوبی با توجه به ویژگی این نوع از ویلا از چوب به عنوان سازه اصلی ویلا استفاده میشود و باید چوب به عنوان استراکچر اصلی دیده شود و اینطور نیست که فقط از چوب در طراحی نمای ویلا برای تزئین قسمت بیرونی استفاده شود. بنابراین استفاده صحیح از انواع چوبها با رنگهای مختلف در طراحی نمای ویلای چوبی اهمیت پیدا میکند. اینکه جهت قرارگیری الوارهای چوبی در کدام راستا میباشد و قسمتهایی که در معرض تابش خورشید و عوامل جوی قرار دارند از چه نوع چوبی استفاده شده است و مقاومت آنها چقدر است. بهر حال قسمتهایی که بدنه چوبی نما که در معرض تابش خورشید و عوامل جوی در طراحی نمای ویلای چوبی قرار دارند باید به صورتی باشد که بتوان بعد از مدت زمان مشخصی به راحتی تعویض و جابجا شود تا طول عمر سازه کلی در طراحی نمای ویلا افزایش پیدا کند.

 

اهمیت طراحی ویلای چوبی

برای ساخت ویلا های چوبی، ابتدا باید کار طراحی ویلای چوبی،  انجام شود. برای طراحی ویلای چوبی، ابتدا باید متراژ مکان مورد نظر، برای احداث ویلای چوبی مشخص شود. بعد از این مسئله، مهندسین معمار اقدام به طراحی ویلای چوبی می کنند.

مهندسین معمار با توجه به دانش، تجربه و خلاقیت خود، کار طراحی ویلای های چوبی را انجام می دهند. اما برای طراحی ویلای های چوبی نظر صاحب ویلا نیز، اهمیت دارد. زیرا اساس طراحی و ساخت ویلا،  باید با توجه به نظر و سلیقه مالک آن باشد. هر فردی، دارای روحیات متفاوتی است. همچنین اشخاص مختلف، داری سلیقه های گوناگونی می باشند.

در نتیجه گروه های طراحی و معماری،  برای طراحی ویلای چوبی حتما نظر مالک آن را در نظر می گیرند. همچنین مهندسین معمار و طراح های داخلی، نقش یک مشاور را نیز دارند. ان ها با توجه به دانش و اطلاعات فراوان خود نکات مختلفی را مورد ساخت ویلا های چوبی مطرح می کنند. معمولا مالکانی که قصد ساخت ویلا های چوبی در زمین خود را دارند؛ در کنار سلیقه شخصی خود به توصیه ها و توضیح های طراح های ویلای های چوبی توجه می کنند. در نتیجه با همکاری و هم فکری مالک و گروه مهندسین معمار،  کار طراحی ویلای های چوبی انجام می شود. می توان ویلا های چوبی را به سبک های متفاوتی طراحی کرد. همچنین با توجه به متراژ و امکانات فضا و محیط، می توان امکانات مختلفی را برای ویلا های چوبی در نظر گرفت. طراحی داخلی ویلا های چوبی، می تواند بر اساس سبک های مختلفی باشد. اما بعضی از سبک ها بیشتر برای ویلا های چوبی   استفاده می شود. 

 

 

تبدیل ویلا های قدیمی به ویلا چوبی 

طراحی ویلای های چوبی می تواند به صورت صفر تا صد باشد. یعنی در صورت داشتن باغ ویلا،  افرادی که تمایل به داشتن ویلای چوبی دارند؛ می تواند در بخشی از زمین خود،  ویلا را احداث کنند؛ و کار طراحی و ساخت ویلا چوبی  برای آن ها انجام بگیرد. اما معمار ها و طراح های حرفه ای، کار بازسازی ویلا های قدیمی و تبدیل آن ها به ویلا های چوبی را، انجام می دهند. طراحی‌ ویلای چوبی، به غیر از این که می تواند برای ساخت ویلا های جدید صورت بگیرد؛ می تواند برای تبدیل ویلا ها قدیمی به ویلا های چوبی نیز انجام بشود. با کمک  نقشه و پلن اصولی می توان ویلا های قدیمی را تبدیل به ویلا های چوبی کرد. ویلا های چوبی می توانند احساس خوشایندی را برای ساکنین خود ایجاد کنند. بعضی از افراد که ویلای آن ها چوبی نیست؛ ممکن است پس از مدتی  اقامت در  یک ویلا چوبی، تمایل پیدا کنند؛ ویلا خود را تبدیل به یک ویلا چوبی بکنند. برای انجام این کار نیازی به تخریب کامل ویلا و ساخت ویلای جدید به جای آن نمی باشد. بلکه مهندسین معمار و طراح ها، قادر به بازسازی و ایجاد تغییرات اساسی در ویلا می باشند؛ به نحوی که نیازی به تخریب کامل ویلا، وجود نداشته باشد. برای طراحی‌ این ویلا چوبی به این شکل،  باید موارد مختلفی را در نظر گرفت. معمولا طراح ها و مهندسین معمار که تجربه کافی دارند؛  می توانند به بهترین نحو ممکن این کار را انجام دهند. هزینه تبدیل یک ویلا ساده به ویلا چوبی و طراحی‌ آن کم تر از هزینه ساخت و طراحی ویلای جدید می باشد.

اصول طراحی ویلای چوبی

تبدیل ویلا های قدیمی به ویلا چوبی

منبع: گروه طراحی و معماری مهرازبنا

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز