خبرگزاری کار ایران

محوطه سازی حیاط خانه از صفر تا 100 توسط تیم باغ گستر

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۲۱۳

محوطه سازی قدمت زیادی دارد. اما در سال های اخیر در کشور ما طرفداران زیادی پیدا کرده و به کاری رقابتی تبدیل شده است. می توان اینطور گفت که صاحب خانه ها متوجه اهمیت محوطه سازی حیاط خانه و طراحی فضای سبز حیاط شده اند.

 

به همین دلیل برای این کار وسواس زیادی به خرج می دهند. افرادی که می خواهند پروژه ی خود را با بهترین نتیجه به پایان برسانند با تیم های طراحی فضای سبز  و تیم های اجرایی حرفه ای همکاری می کنند.

ایده های زیادی برای طراحی محوطه ی حیاط و فضای سبز وجود دارد. این امر تا حد زیادی به سلیقه ی کارفرما بستگی دارد. بعضی فقط با هدف گل کاری و درخت کاری این کار را انجام می دهند.

اما عده ای هم انتظار بیشتری دارند. به عنوان مثال خواهان طراحی استخر، آشپزخانه فضای باز، آلاچیق، آتشکده و ... هستند. البته در طراحی این المان ها متراژ حیاط هم دخیل است.

محوطه سازی حیاط چگونه شروع می شود؟

پروژه ی محوطه سازی و طراحی فضای سبز  در دو مرحله انجام می شود:

  • طراحی
  • ساخت و اجرای محوطه

برای طراحی محوطه توصیه می کنیم حتما از تخصص طراحان فضای سبز استفاده کنید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که صاحب خانه ها می کنند این است که بدون طراحی شروع به تغییر حیاط خانه می کنند. این کار نه تنها هیچ سودی برای مالک ندارد بلکه در اکثر موارد باعث شکست پروژه، صرف زمان و هزینه ی بیشتر می شود.

طراح، ایده ها را به تصویر تبدیل کرده و به شما اطمینان می دهد که مقیاس، اندازه و چیدمان تمامی المان ها قبل از ساخت و اجرا در نظر گرفته شود.

کاری که شما به عنوان مالک می توانید انجام دهید جستجو در اینترنت و مشاهده ی نمونه پروژه های طراحی فضای سبز حیاط است. حتی در وب سایت باغ گستر هم می توانید نمونه کار طراحی محوطه و فضای سبز را مشاهده کنید.

محوطه سازی حیاط خانه از صفر تا 100 توسط تیم باغ گستر

بعد از اینکه طرح فضای سبز حیاط خانه ی شما توسط طراح آماده می شود، یک طرح سه بعدی به شما تحویل داده می شود. در آن می توانید نزدیکترین تصویر به نتیجه ی پروژه را تماشا کنید. حتی کوچکترین حزئیات نیز در طرح سه بعدی قابل مشاهده است.

با تایید نهایی طرح، وارد مرحله ی ساخت و اجرای محوطه می شویم. ساخت محوطه و فضای سبز توسط پیمانکار متخصص انجام می شود.

باغ گستر، علاوه بر تیم طراحی، متشکل از تیم اجرایی حرفه ای و باتجربه است که دغدغه ی شما برای این مرحله را نیز رفع کرده است. در طول مراحل اجرا پیمانکار و تیم طراحی بایکدیگر در ارتباط هستند و برای تحقق بخشیدن طرح، با هم همکاری دارند.

المان های محوطه سازی و طراحی فضای سبز چه چیزهایی هستند؟

منظور ما از المان تمامی عناصر و سازه هایی است که قرار است در حیاط خانه ساخته شوند. اگر هیچ ذهنیتی در این باره ندارید می توانید در وب سایت باغ گستر و پینترست ایده هایی برای المان های حیاط خود بدست آورید.

در زمان ایده پردازی به متراژ حیاط، آنچه خودتان و خانواده تان به آن نیاز دارید و حتی آب و هوای منطقه دقت داشته باشید. بعضی از المان هایی که می توانید در نظر بگیرید:

  • مسیر پیاده روی
  • چمنزار
  • آبنما
  • منطقه ی ناهار خوری
  • محل نشیمن
  • درخت، بوته، گل، گلدان
  • روشنایی و نورپردازی
  • آتشکده و باربیکیو هستند.

می توانید هر آنچه که نیاز دارید را با طراح، در میان بگذارید. طراح فضای سبز با درنظر گرفتن فاکتورهای متعدد مثلا متراژ و سبک معماری خانه ی شما در محوطه سازی حیاط و طراحی فضای سبز تعادل و هماهنگی ایجاد می کند.

طراحی فضای سبز حیاط خانه

طراحی فضای سبز که شامل کاشت درخت و گل است یکی از مراحل مهم در محوطه سازی است. در انتخاب درخت ها و گل ها این نکته که در فصول مختلف دچار تغییر می شوند در نظر گرفته می شود. پس اگر شما خواهان گیاهانی هستید که در تمام طول سال سبز باشند باید این مورد را با طراح در میان بگذارید.

بعضی از مالکین بر کاشت درخت میوه تاکید دارند. برای انتخاب این درخت ها باید شرایط آب و هوایی و آبیاری مورد توجه باشد. باغ گستر با بیش از 10 سال سابقه ی فعالیت و طراحی بیش از 300 پروژه به شما اطمینان می دهند که تمامی اصول محوطه سازی و طراحی فضای سبز خانه ی شما رعایت می شود.

تمامی موارد ضروری از قبیل سبک خانه، تعداد افراد ساکن در خانه، شمالی یا جنوبی بودن آن، شیب دار یا مسطح بودن زمین، آب و هوا و نیاز کارفرما توسط طراحان در نظر گرفته می شود.

ایده هایی برای محوطه سازی حیاط خانه

حتما متوجه شدید که طراحی محوطه ی حیاط فراتر از کاشت گل و گیاه است. ما می خواهیم از تمام پتانسیل فضایی که در اختیاری داریم بیشترین استفاده را ببریم. پس علاوه بر دانش، هنر و خلاقیت را نیز به کار می بریم و بهترین ایده ها را پیاده سازی می کنیم.

برای محوطه سازی حیاط خانه می توانید از ایده های زیر کمک بگیرید. حتی اگر حیاط کوچکی دارید باز هم می توانید با طراحی اصولی از فضای موجود بهترین استفاده را ببرید.

طراحی آبنما یا برکه مصنوعی

تصور کنید در فضای سبز حیاط خود در حال استراحت هستید، چه چیزی بیشتز از صدای حرکت آب می تواند آرامش بخش باشد؟

برای وارد کردن عنصر آب به حیاط، پیشنهاد ما طراحی آبنما و برکه مصنوعی است. طراح این المان ها را به گونه ای طراحی می کند که در مسیر رفت و آمد نباشند و در عین حال در بهترین نقطه از حیاط قرار گفته و تاثیرگذار باشند.

طراحی آلاچیق برای حیاط

اگر متراژ حیاط کافی باشد طراحی و ساخت آلاچیق و سایبان ایده ی فوق العاده ای است. این کار هم بر روی دکوراسیون محوطه موثر است و هم برای استراحت و دورهمی های خانوادگی بسیار ایده آل است. در اینجا هنر، تخصص و خلاقیت طراح بسیار کمک کننده است. می توان مسیر پیاده روی را به شکلی جذاب طراحی کرد تا به آلاچیق منتهی شود.

محوطه سازی حیاط خانه از صفر تا 100 توسط تیم باغ گستر

آتشکده و محل نشیمن در محوطه ی حیاط

وجود آتشکده و محل نشمین در اطراف آن، که با صندلی های مناسب فضای باز دکور شده است در محوطه سازی حیاط خانه بسیار رویایی است.

 با وجود این المان ها می توانید دروهمی های شبانه را حتی در فصل های سردتر سال در کنار خانواده و در طبیعت خانه ی خود تجربه کنید.

طراحی فضای سبز، درخت کاری و گل کاری

مهمترین گزینه در محوطه سازی، طراحی فضای سبز است. اکثر افراد نیز از محوطه سازی، درخت کاری و گل کاری را در ذهن دارند. طراحی یک باغچه ی زیبا با گل های رنگارنگ، چمن، گلدان و درخت ها گوناگون فضایی بکر را به وجود می آورد.

در طراحی فضای سبز می توانید از ایده های جدیدتری مانند دیوار سبز نیز استفاده کنید. بخصوص در محوطه سازی حیاط کوچک، اجرای دیوار سبز و باغچه ی عمودی هوشمندانه است. زیرا با این کار نه تنها فضای سبز زیبایی را ایجاد کرده اید، بلکه هیج فضایی را روی زمین اشغال نکرده اید.

محوطه سازی حیاط خانه ارزان

همانطور که در ابتدا گفتیم امروزه خیلی از افراد درصدد محوطه سازی حیاط خانه خود هستند. در اکثر موارد از سازه های آماده (مانند آلاچیق، آبنما و کباب پزهای از پیش ساخته) در فضای خود استفاده می کنند. این کار سه مشکل اساسی دارد:

  • اول اینکه فضای تکراری و مشابه با هزاران محوطه و فضای سبز دیگر ارائه می دهد.
  • دوم اینکه این سازه ها ارزان نیستند.
  • سوم اینکه به هیچ عنوان سازه های خریداری شده با حیاط خانه ی آنها سازگاری و هماهنگی ندارد.

به همین دلیل برای دستیابی به یک محوطه سازی حیاط منحصر به فرد پیش از هر اقدامی طراحی دو بعدی و سه بعدی آن را مشاهده کنید. پس از آن اقدام به ساخت سازه های مورد نظر خود کنید.

با این کار هزینه های اجرایی شما بیش از 30 درصد کاهش می یابد. در نهایت شما به یک محوطه و فضای سبز منحصر به فرد که با محیط خانه شما سازگاری دارد دست می یابید.

محوطه سازی حیاط خانه از صفر تا 100 توسط تیم باغ گستر

سخن آخر

اگر تا این لحظه از محوطه ی حیاط خانه ی خود استفاده نکرده اید، همین امروز تصمیم به محوطه سازی حیاط و طراحی فضای سبز بگیرید. همچنین بد نیست بدانید که محوطه سازی محدود به حیاط خانه و ویلا نیست.

شما می توانید از فضای پشت بام خود برای طراحی روف گاردن یا همان بام سبز و از بالکن یا تراس خود برای طراحی فضای سبز در آنها استفاده کنید. آنچه اهمیت دارد طراحی اولیه و سپس شروع به اجرای پروژه است.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز