خبرگزاری کار ایران

5 راز در انتخاب متخصص ارتودنسی که تاکنون نمی دانستید!

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۴۱۱

 

به زبان کاملا ساده ارتودنسی (Orthodontic) شاخه ای از دندانپزشکی بوده که فک و دندان هایی را که در جایگاه نامناسبی قرار می گیرند، اصلاح و مرتب می کند. ارتودنسی از دو کلمه "Ortho" به معنی راست و درست و "dontic" به معنی دندان تشکیل شده است.

جالب است بدانید اولین تخصص در حوزه دندانپزشکی و دومین تخصص در علم پزشکی بعد از عمل جراحی قلب، ارتودنسی می باشد. امروزه با افزایش و رشد فرهنگ و آگاهی اکثر افراد جامعه، همگی به داشتن ظاهری آراسته و شیک اهمیت می دهند و دوست دارند در مجالس و مهمانی ها تمام نظرها را به خود جلب کنند.

از این رو با داشتن دندان های مرتب، می توانید لبخند های جذابی داشته باشید و ظاهر خود را از دیگران در مهمانی ها و مجالس مهم متمایز کنید و به عبارتی تمام نگاه ها را به خود جلب کنید.

از این جهت برای انتخاب متخصص ارتودنسی و متخصص ایمپلنت باید بیش از پیش دقت کافی را داشته باشید تا علاوه بر کسب بهترین نتیجه، در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید.

دقت داشته باشید اگر در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی و متخصص ایمپلنت کوتاهی کنید و از انجام  ارتودنسی دندان اجتناب کنید، عوارض مختلفی را تجربه خواهید کرد؛ می توان به عوارضی همچون پوسیدگی دندان، مشکلات لثه ای و مشکلات گوارشی اشاره داشت. همچنین نداشتن دندان و کج بودن آن، بدون شک سبب کاهش اعتماد به نفس شما خواهد شد؛ از این رو نکات مهم در انتخاب متخصص ارتودنسی و متخصص ایمپلنت را جدی بگیرید.

انواع ارتودنسی کدام است؟

5 راز در انتخاب متخصص ارتودنسی که تاکنون نمی دانستید!

به طور کلی برای مرتب سازی فک و دندان ها دو روش درمانی وجود دارد که طبق تشخیص متخصص ارتودنسی یکی روند درمانی برای شما انتخاب خواهد شد. این دو روش شامل : ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک می باشد که برای مرتب سازی و اصلاح ناهنجاری های فک و دندان موثر واقع شده اند.

ارتودنسی ثابت : برای تراز کردن دندان ها بایستی برای یک مدت طولانی از تجهیزات خاص ارتودنسی استفاده شود. در تمام فرایند درمان این ابزار باید در دهان قرار داشته باشد و به هیچ عنوان از دهان خارج نشود مگر این که تحت نظر متخصص ارتودنسی باشد.

ارتودنسی متحرک : بر خلاف ارتودنسی ثابت، در این روند درمانی لزومی ندارد تا ابزار ارتودنسی برای یک مدت طولانی و تا پایان دوره درمانی در دهان قرار بگیرید. این ابزار معمولا در طول شبانه روز حدود 22 ساعت باید در داخل دهان قرار داشته باشد.

ارتودنسی دندان از چه سنی توصیه می شود؟

5 راز در انتخاب متخصص ارتودنسی که تاکنون نمی دانستید!

بهترین سن برای ارتودنسی دندان از شروع 8 سالگی تا قبل از بلوغ کودک است. اما دقت داشته باشید که افراد بالای 18 سال نیز می توانند از درمان ارتودنسی بهره ببرند.

دقت داشته باشید هر چه زودتر برای ارتودنسی دندان نزد متخصص ارتودنسی اقدام کنید، بهتر است. به عبارتی دیگر اگر متوجه هرگونه ناهنجاری فک و دندان در هر سنی شده اید بهتر است به متخصص ارتودنسی مراجعه کرده و طبق تشخیص وی برای شروع روند درمانی اقدام کنید. بنابراین اگر امروز روند درمانی ارتودنسی را شروع کنید، بهتر از فردا است.

لازم به ذکر است هر چه سن شما کمتر باشد قطعا روند درمانی کوتاه تر و هزینه آن نیز به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند؛ این در حالی است که اگر درمان ارتودنسی را در سنین بالا انجام شود، روند درمانی طولانی تر و هزینه آن نیز طبیعتا بیشتر خواهد بود.

هزینه ارتودنسی چه میزان است؟

هزینه ارتودنسی تنها با تشخیص متخصص ارتودنسی با توجه به شرایط دندان و فک معین می شود. بنابراین اعداد و ارقام هزینه ارتودنسی کاملا متغیر بوده اما عواملی همچون سن بیمار، نوع مشکل فرد مراجعه کننده، شدت ناهنجاری، تجربه و مهارت متخصص ارتودنسی و در نهایت مدت زمان درمان تاثیر مستقیمی بر روی هزینه ارتودنسی خواهد داشت.

ایمپلنت دندان چیست؟

5 راز در انتخاب متخصص ارتودنسی که تاکنون نمی دانستید!

ایمپلنت یا فیکسچر پین هایی هستند که از جنس تیتانیوم خالص سازگار با بافتهای بدن ساخته می شود که جایگزین فوق العاده ای برای دندان های مصنوعی می باشد. پین یا پایه های ایمپلنت درون استخوان فک و طریقی توسط متخصص ایمپلنت جراحی و کاشته می شوند که نقش ریشه دندان را ایفا می کند.

همان طور که ممکن است بدانید برای کاشت دندان و درمان بی دندانی روش های متعددی وجود دارد اما بهترین و موثرترین روش درمانی که دائمی می باشد، ایمپلنت دندان بوده که باید در گام اول در انتخاب متخصص ایمپلنت توجه داشته باشید.

احتمال روبرو شدن با عارضه بی دندانی برای همه وجود دارد، مشکلی که تا چندی پیش درمانی جزء استفاده از دندان های مصنوعی نداشت. دندان های مصنوعی از آنجایی که سبب تحریک بیش از حد لثه ها می شود، دیگر برای درمان بی دندانی موثر نیست و رضایت بیمار را جلب نمی کند.

مراحل ایمپلنت دندان

5 راز در انتخاب متخصص ارتودنسی که تاکنون نمی دانستید!

معاینه و بررسی شرایط دهان و دندان : اولین موردی که متخصص ایمپلنت باید در ابتدا آن را بررسی کند، شرایط دهان و دندان فرد بیمار می باشد. کیفیت و حجم استخوان در این مرحله باید با دقت بالایی بررسی شده تا مشخص شود آیا ایمپلنت از پشتیبانی کافی برخوردار خواهد بود یا خیر.

بی حسی یا بیهوشی : بعد از انجام بررسی های لازم توسط متخصص ایمپلنت، تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی قرار می گیرید. تا فرایند کاشت دندان آغاز شود.

کشیدن دندان آسیب دیده : اگر هنوز دندان آسیب دیده کشیده نشده باشد، متخصص ایمپلنت باید در ابتدا با ملایمت دندان آسیب دیده را کشیده به گونه ای که به استخوان و بافتهای نرم لثه آسیبی وارد نشود. در این صورت متخصص ایمپلنت باید دو تا شش ماه صبر کند تا استخوان التیام کامل پیدا کرده و آماده کاشت دندان شود.

جایگذاری ایمپلنت : در شرایطی که نیازی به تقویت استخوان نباشد، متخصص ایمپلنت بایستی با استفاده از دریل دندانپزشکی استخوان را به اندازه مشخصی سوراخ کند تا ایمپلنت در داخل آن قرار داده شود. در نهایت سوراخ ایجاد شده با قطعه ای به نام پیچ درپوش بسته خواهد شد.

سپس زمان بخیه کردن لثه فرا می رسد؛ ممکن است متخصص ایمپلنت با توجه به شرایط لثه، لثه اطراف ایمپلنت را بخیه کند. این گونه از ایمپلنت در داخل دهان بیشتر محافظت خواهد شد.

در آخر پس از جایگذاری ایمپلنت، با توجه به کیفیت و شرایط استخوان، مدت زمانی بین دو تا شش ماه باید منتظر باشید تا رشد استخوان تکمیل شده و به عبارتی به تدریج به ایمپلنت جوش بخورد.

بعد از گذشت حداقل دو ماه و جوش خوردن استخوان به ایمپلنت، وقت آن فرا رسیده تا متخصص ایمپلنت پیچ درپوش را باز کند و قطعه ای به نام اباتمنت را روی ایمپلنت پیچ کند. اباتمنت همان دندان تراشیده ای می باشد که قرار است روی آن روکش نصب شود و ستونی برای اتصال روکش به ایمپلنت به شمار می رود.

کلام آخر

سیمادنت کلینیک https://simadentclinic.com یکی از بهترین و قدیمی ترین کلینیک فوق تخصصی در زمینه دندانپزشکی می باشد که تمام خدمات خود را با به کارگیری بهترین و به روز ترین متد های درمانی و با تکیه بر دانش و مهارت متخصصین خود، خدماتی همچون ارتودنسی دندان و کاشت دندان را با بالاترین کیفیت به مراجعین خود ارائه می دهد و توانسته رضایت اکثر بیماران خود را جلب کند.

 اگر قصد ارتودنسی دندان و یا کاشت دندان را دارید با مراجعه به سیمادنت کلینیک می توانید تجربه بی نظیری را برای خود رقم بزنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز