خبرگزاری کار ایران

چگونه رستوران بزنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۱۷۲

راه اندازی رستوران کار سختی است و بسیاری از افراد، علاقمند به تاسیس آن هستند. اما در این میان تنها عده کمی می‌توانند از عهده اداره آن برآیند. خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی، اولین قدم در راه انداختن یک آشپزخانه صنعتی است. لازم است پیش از قدم گذاشتن در این مسیر، بدانید که قصد پخت چه نوع غذاهایی را دارید و باید اقدام به خرید چه دستگاه‌هایی نمایید. به‌عنوان مثال برای یک رستوران که قصد سرو و ارائه انواع پلو و یا خورشت را دارد، خرید پلوپز صنعتی و خورشت‌ پز صنعتی ضروری خواهد بود. علاوه بر این برای سرخ کردن بسیاری از مواد غذایی برای تهیه انواع غذاها نیازمند داشتن سرخ کن صنعتی با کیفیتی هستید که بتوانید در مدت زمانی کوتاه، غذای مورد نظر مشتری را آماده کرده و ارائه نمایید. ما در این مطلب ضمن پرداختن به چگونگی راه انداختن یک رستوران به چالش‌هایی که ممکن است سر راه شما قرار گیرد پرداخته و در ادامه چند نمونه از دستگاه‌های مورد نیاز یک آشپزخانه صنعتی را به شما معرفی خواهیم کرد.

مراحل راه‌اندازی رستوران

دیده و یا شنیده‌اید که در حال حاضر در سرتاسر جهان رستوران‌هایی وجود دارند که نامشان تبدیل به یک برند جهانی شده است. بنابراین، شاید راه‌اندازی یک رستوران به سختی حفظ و نگهداری آن و ماندگار کردن نام برند نباشد. بنابراین اگر با توجه به سختی‌های این مسیر هنوز هم مایل به داشتن رستوران هستید باید بدانید خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی و انتخاب یک مسیر صحیح از صفر تا صد می‌تواند تا حد زیادی به موفق شدن شما در داشتن رستوران کمک نماید.

  • داشتن یک طرح کلی

بی شک برای هر کسب‌وکاری نیازمند داشتن یک طرح اولیه هستید تا بتوانید براساس یک برنامه‌ریزی اصولی پیش رفته، امور کلی و جزئی را پیاده‌سازی نمایید. در این طرح باید روشن شود که مایل به تهیه غذاهای سنتی هستید و یا قرار است یک فست فود راه‌اندازی کنید. مکان مورد نظر خود را انتخاب کرده و ایده‌هایی برای طراحی داخلی، انتخاب نام و لوگو داشته باشید.

  • انتخاب محل قرارگیری رستوران و فضای آن

طبیعتا محل قرارگیری رستوران در یک خیابان پر رفت‌وآمد بهتر از مکان‌های خلوت است زیرا می‌تواند نظر مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب نماید. نکته دیگر آن که بسته به نوع غذا لازم است سالن غذاخوری را با ابعاد مناسبی انتخاب کرده و با خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی مناسب بخش‌هایی مانند فضای آشپزخانه، بخش شست‌وشوی ظروف و همچنین انبار مواد غذایی و بهداشتی را تجهیز کنید.

چگونه رستوران بزنیم؟

  • اخذ مجوز راه‌اندازی رستوران

برای راه اندازی کافی شاپ و رستوران لازم است مجوزهای مربوطه را دریافت کنید. برای این منظور لازم است برای کسب موارد زیر اقدام کنید.

  1. گرفتن مجوز برای نام رستوران یا کافه
  2. اخذ پروانه کسب
  3. گرفتن مجوز سلامت پرسنل
  4. دریافت مجوز برای بهداشت رستوران

زیرا مسائل بهداشتی یکی از موارد مهم به شمار می‌آید. بخصوص در حال حاضر که بیماری همه گیر کرونا وجود دارد، لازم است سختگیری‌های بیشتری در این خصوص انجام گیرد.

  • طراحی فضای بیرونی و داخلی رستوران

بخش ورودی رستوران و طراحی زیبای آن می تواند تا حد زیادی در جلب نظر مشتریان نقش داشته باشد بنابراین لازم است المان‌هایی مناسب برای این قسمت در نظر گرفته شود. چیدمان بخش داخلی نیز از آن جهت مهم است که باید رنگ و دیزاین دیوارها، میز و صندلی یا مبلمان و همچنین نورپردازی به‌گونه‌ای خاص انتخاب شوند. علاوه بر این وجود راه برای عبور مشتریان، کمک می‌کند سایر افراد حاضر نیز بتوانند از لحظاتی که به صرف غذا می‌پردازند لذت برده و آرامش داشته باشند.

  • تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی

همان‌طور که می‌دانید تجهیزات یک آشپزخانه بزرگ و صنعتی به‌طورکامل با تجهیزات یک رستوران کوچک و یا خانگی تفاوت دارد. زیرا لازم است در هر زمان پاسخگوی نیاز مشتری باشید تا زمان زیادی برای صرف غذا معطل نماند. به‌عنوان مثال؛ اگر نیاز به سرخ کردن مواد غذایی مختلفی دارید داشتن یک سرخ کن صنعتی از ضروریات به‌شمار می‌آید.

 همچنین اگر تعداد مشتریان شما زیاد است باید بخشی را به قرار دادن چند سینک استیل و بزرگ ظرفشویی اختصاص داده و یا با خرید ماشین ظرفشویی صنعتی کمک کنید تا زمان کمتری به شستن و خشک شدن ظرف‌ها اختصاص یابد.

خرید ملزوماتی از قبیل میز کار استیل و تخته کار برای برش دادن و خرد کردن مواد غذایی و همچنین اجاق گاز، یخچال و فریزر و چرخ گوشت صنعتی در اولویت بوده و خرید دستگاه‌هایی مانند سبزی خردکن، یخساز حبه ای صنعتی، سرخ کن صنعتی و پلوپز و خورشت پز صنعتی و گرمکن غذا و... نیز مهم است که باید نسبت به اولویت‌بندی که در ذهن دارید و در پلن اولیه آن‌ها را مشخص کرده‌اید؛ اقدام به خرید آنها کنید. البته راهنمایی گرفتن از مشاوران و فعالان این حوزه می‌تواند به شما در انتخاب دستگاه‌های مورد نیاز کمک نماید تا از هزینه کردن برای دستگاه‌هایی که ممکن است نیاز کمتری به آن‌ها پیدا کنید جلوگیری شود.

چگونه رستوران بزنیم؟

  • استخدام پرسنل و کارکنان

در قدم اول برای این منظور، نیروهایی را انتخاب کنید که سابقه کار در رستوران را داشته باشند. به تمامی نیروها در هر قسمتی که هستند آموزش دهید و نکاتی که مدنظر دارید را گوشزد کنید. از آنجا که گرداندن یک رستوران کاری تیمی به شمار می‌آید از مدیریت تا سرآشپز و همچنین تا پیش خدمت و پیک رستوران باید تحت یک‌سری قوانین واحد، عمل نمایند تا رستوران بتواند به موفقیتی که مدنظر است دست یابد.

  • طراحی منو را خاص و زیبا انجام دهید.

دیدن یک منوی زیبا که تمامی موارد در آن رعایت شده، مشتری را ترغیب می‌کند تا غذاهایی خاص را سفارش دهد. این موارد می‌تواند شامل تنوع غذاها شود به این ترتیب شما می‌توانید تا حد زیادی سلایق مشتریان مختلف خود را تامین نمایید. دسته‌بندی غذاها و خوانایی منو، مورد دیگری است که بسیار حائز اهمیت است. زیرا انتخاب فونت ناخوانا سبب می‌شود مشتری نیاز به کمک گرفتن از پرسنل پیدا کرده و به این ترتیب زمان زیادی صرف سفارش غذا شود. بنابراین ضمن انتخاب فونت مناسب، نام غذاها را مختصر و مفید بنویسید مگر آنکه نیاز به توضیح بیشتری داشته باشد. به روز کردن منو نکته مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد اگر غذایی را به منو اضافه کرده و یا کم کرده‌اید، مشتری باید در منو جدید از آن مطلع شود.

  • تامین کننده مواد غذایی

علاوه بر خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی کارآمد و استخدام پرسنل کاربلد، یکی از آیتم‌هایی که می‌تواند در کیفیت غذاهای طبخ شده در رستوران شما موثر باشد و مشتری را حتی از آن سوی شهر به رستوران شما بیاورد، استفاده از مواد غذایی تازه و مرغوب است. تامین‌کننده باید متعهد شود تا لیست موادی که نیاز دارید را می‌تواند در اسرع وقت در اختیارتان قرار دهد.

  • برآورد هزینه های مالی

شاید یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین چالش‌هایی که هنگام راه‌اندازی رستوران با آن مواجه می‌شوید، تامین هزینه‌های مالی برای هر بخش از رستوران باشد. فرد سرمایه‌گذار باید بتواند با یک برنامه‌ریزی دقیق، تمامی موارد را اولویت‌بندی کرده و برای هر بخش هزینه لازم را در نظر گیرد. به‌عنوان مثال اجاره و یا خرید محل رستوران، خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی، تهیه برنامه‌ها و دستگاه‌های حسابرسی و پرداختی، در نظر گرفتن حقوق پرسنل و همچنین دکوراسیون هتل و تامین مواد اولیه و سایر هزینه‌های جاری و تبلیغات و... نیاز به یک مدیریت صحیح و حسابرسی دقیق و درست دارد تا مدیریت بتواند رستوران خود را حفظ کرده و به قول معروف آن را سرپا نگه دارد و به یک برند معروف تبدیل نماید. به‌همین جهت بهتر است همان‌طور که در ابتدا گفتیم در اولین قدم یک پلن آماده داشته و از افرادی که در این حوزه فعالند کمک بگیرد. 

چگونه رستوران بزنیم؟

تجهیزات آشپزخانه صنعتی نگین طبخ خاورمیانه

راه‌اندازی رستوران سختی‌های زیادی در پی دارد؛ اما زمانی که مشتری از صرف غذا در رستوران شما لذت می‌برد و رستوران شما را به دیگران معرفی کرده و دوباره نیز به آن‌جا مراجعه می‌کند اتفاق بسیار خوشایندی است که نمی‌توان آن را دست کم گرفت. شرکت نگین طبخ خاورمیانه یکی از مجموعه‌هایی است که توسط افراد با تجربه و حرفه‌ای به‌صورت یک استارتاپ راه‌اندازی شد و اکنون آماده است تا انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی رستورانی و کافی شاپ و فست فود اعم از یخساز صنعتی، سرخ کن، گرم نگهدار غذا، ماشین ظرفشویی صنعتی، خورشت پز و پلوپز صنعتی را با قیمتی رقابتی به مشتریان عرضه نماید. همچنین کارشناسان و مشاوران این مجموعه می‌توانند جهت خرید و راه‌اندازی این محصولات مشاوره‌های لازم را در اختیارتان قرار دهند. برای اطلاع از تمامی محصولات نگین طبخ خاورمیانه می‌توانید به وب‌سایت این مجموعه به آدرس https://negin-tabkh.com/ مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز