خبرگزاری کار ایران

روش های کنترل غربت زدگی و دلتنگی به هنگام مهاجرت از دیدگاه دکتر محمد باقر سخی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۵۱۶

آژانس مسافرتی نسیم راه سفر خوب، با ارائه راهکار هایی برای کنترل غربت زدگی و دلتنگی، سفر خوشی را برای شما آرزومند است.

افسردگی بعد از مهاجرت

این مقاله با عنوان کنترل غربت زدگی و دلتنگی، برگرفته از سخنان دکتر محمد باقر سخی است. که به شما در تحمل و کنترل غربت زدگی و دلتنگی کمک خواهد کرد.

در این مقاله شما با غم غربت و چگونگی مواجه شدن با این غم و کنترل غربت زدگی و دلتنگی آشنا خواهید شد. مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

همانطور که مستحضر هستید، بیشتر افراد برای داشتن یک زندگی شاد و سالم مهاجرت می کنند، اما غربت زدگی از پیامد های آن است.

در این شرایط، فرد از خانه و وطن خود به دور است که دلتنگی گریبان شخص را می گیرد و اندوه شدید، افسردگی بعد از مهاجرت به سراغ افراد می آید که البته ربطی به سن و سال هم ندارد.

این مطلب را یادآوری کنیم که مقوله افسردگی بعد از مهاجرت ، جدید نیست و در طول زمان گریبان هرکس که مهاجرت کرده را گرفته است.

کنترل غربت زدگی و دلتنگی در خاک کشوری غریب، برای شخصی که از فرهنگ خود دور است. و به جهان جدیدتری سفر کرده است، بسیار سخت است. اما موجب رشد و به کمال رسیدن انسان می شود. این به قدرت درونی شخص بستگی دارد که چقدر توان مبارزه با این افسردگی و غربت زدگی را دارد.

کنترل غم غربت و تنهایی

حال با بررسی گام هایی موثر به بررسی شیوه های کنترل غربت زدگی و دلتنگی از دیدگاه دکتر محمد باقر سخی می پردازیم.

در گام اول ما به یک سری پیش نیازهایی برای مهاجرت نیاز داریم تا با رعایت آنها با روحیه ای خوب مهاجرت کنیم.

این پیش نیاز ها باید موجب کاهش ارتباط ما با محیط خانواده و کار شود. تا وابسته بودن به آن ها را ترک کنیم و آماده سفر پیش رو شویم.

چه دانشجو باشید و چه از طریق ویزای کاری برای زندگی در کشور جدیدی اقدام کرده باشید. نباید به اشتباه در آخرین لحظات با بودن در کنار خانواده و خانه پدری ، تمام نبودن ها را جبران کنید.

این یک اشتباه محض است که شما را پس از مهاجرت به دردسر خواهد انداخت. و احتمال افسردگی بعد از مهاجرت را در شما بالا می برد. برعکس ، شما باید چندی قبل از مهاجرت ، فاصله ی خود از تعلقاتتان را حفظ نمایید.زیرا در مهاجرت از آنها فاصله بسیار داشته و باید این فاصله را قبل از مهاجرت مد نظر قرار دهید.

برای کنترل غربت زدگی و دلتنگی در گام اول، باید به زندگی در شهر دیگری برای مقاصد دانشجویی، کاری و ... فکر کنید. این کار به شما روحیه مستقل بودن خواهد داد و به عنوان تجربه ای برای دوری شما از خانواده محسوب خواهد شد.

با این کار، شما از حمایت های خانواده به دور هستید و برای بقای خود به دنبال راهنمایی هایی برای زندگی بهتر و ارتباط گرفتن می روید. این تلاش ها موجب خو گرفتن شما با دلتنگی و غربت خواهد شد.

در گام دوم و تلاش برای کنترل غربت زدگی و دلتنگی، شما باید یک سناریو برای خود بسازید.

در این مرحله برای کنترل غم غربت و تنهایی باید فعالیت هایی مثبت را برای خود متصور شوید. مثلا تصور کنید که مهاجرت کرده اید و انتظاراتی که از آن کشور داشته اید همه به وقوع پیوسته است.

با این کار هم ذهن و هم بدن شما آمده پذیرش شرایط جدید مهاجرت شما خواهد شد و با این موضوع برخورد آرام تری خواهند داشت.

گام مهم بعدی که در کنترل غربت زدگی و دلتنگی به شما کمک بسیاری خواهد کرد، یادگیری زبان کشور مقصد است.

یادگیری زبان به ارتباط گرفتن شما با موقعیت جغرافیایی جدید کمک بسیاری خواهد کرد و این ارتباطات باعث کنترل غم غربت و تنهایی خواهد بود. شما برای دوست پیدا کردن، کار و فعالیت های زندگی شخصی نیازمند یادگیری این زبان هستید.

روش های کنترل غربت زدگی و دلتنگی به هنگام مهاجرت از دیدگاه دکتر محمد باقر سخی

مهاجرت و کنترل دلتنگی

همچنین بر طبق نظریه دکتر محمد باقر سخی، برای موفقیت در کنترل غربت زدگی و دلتنگی، اجازه ورود افکار مسموم را به ذهنتان ندهید.

غلبه بر احساسات در مهاجرت با فکری آسوده کمک بسیاری خواهد کرد. شاید شما را شخصی بی احساس و بی عاطفه تلقی کنند و با عباراتی آزار دهند، که باید این صحبت ها را به فراموشی بسپارید.

تکنیک های پس از مهاجرت و کنترل غربت زدگی

حال اگر آماده مهاجرت هستید باید به نکات زیر توجه کنید.

پیش از مهاجرت باید هدف خود از مهاجرت را یافته باشید که کمک بسیار بزرگی بر پس از مهاجرت شما خواهد داشت.

حال پس از مهاجرت می توانید با فکر کردن به هدف خود و اینکه چگونه به آن برسید، زندگی خود را پیش ببرید. به استناد هدف، دوست پیدا کنید، کار انتخاب کنید و غیره ... تا خود را با شرایط وفق دهید.

اگر حس دلتنگی برایتان اتفاق افتاد بهترین راهکار، پیدا کردن جایگزین برای آن است. برای کنترل غربت زدگی و دلتنگی که مطلقا برای همه اتفاق می افتد می توانید از موارد زیر بهره ببرید.

کتاب خواندن، فیلم دیدن، گشت و گذار و ارتباط گرفتن با دوستان جدید می تواند راه خوبی برای کنترل غربت زدگی و دلتنگی باشد.

تکنیک بعدی در کنترل غربت زدگی و دلتنگی، ارتباط گرفتن مجازی با عزیزان خود است. که می توانید با کمک اپلیکیشن های موجود، به صورت تصویری نیز دلتنگی خود را رفع کنید.

البته هدف اصلی خود از مهاجرت را فراموش نکند و مواظب باشید که چت زیاد شما را از کار و زندگی نیندازد.

معاشرت نیز از تکنیک هایی است که می تواند در مدیریت و کنترل غربت زدگی و دلتنگی به شما کمک کند.

سعی کنید از لاک تنهایی خود دوری کنید و با افراد جدید با آداب و فرهنگ جدید ارتباط بگیرید، مطمئنا تجربه ای جالب خواهد بود. این معاشرت ها باعث می شود تا رابطه ای صمیمی با دوستان خود داشته باشید و حس اینکه در خاک غربت هستید به سراغتان نیاید.

روش های کنترل غربت زدگی و دلتنگی به هنگام مهاجرت از دیدگاه دکتر محمد باقر سخی

نسیم راه سفر خوب

ایلنا ، این مقاله را برای شما عزیزان گرد آورده است تا با توجه به سخنان دکتر محمد باقر سخی، مدیریت محترم آژانس مسافرتی نسیم راه سفر خوب به بهترین شکل ممکن سفر کنید.

در این راه پر تنش مهاجرت ، باید هدفمند باشید، بتوانید از همه فرصت های خوبی که در اختیارتان قرار می گیرد به نحو احسن استفاده کنید.

و یادتان باشد مهاجرت شروع یک زندگی جدید است و طبیعی است که با غربت و تنهایی در ابتدا مواجه شوید. که تجربه این اتفاقات در کنار کنترل غربت زدگی و دلتنگی به اتفاقاتی لذت بخش بدل خواهد شد.

روش های کنترل غربت زدگی و دلتنگی به هنگام مهاجرت از دیدگاه دکتر محمد باقر سخی

مسافرت خارج از کشور

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز