خبرگزاری کار ایران

حداقل و حداکثر بودجه لازم برای هوشمندسازی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۶۳۱

زیر ساخت مورد نیاز برای پیاده سازی سیستم خانه هوشمند چقدر هزینه دارد؟

در فرایند قیمت گذاری برای هوشمندسازی ساختمان، موردی که بسیار حائز اهمیت می باشد امکان یا عدم امکان سیم کشی است. ساختمان هایی که در حال ساخت یا باز سازی هستند درصورت تغییر سیم کشی به حالت هوشمند، میتوانند در خرید تجهیزات بسیار صرفه جویی کرده و هزینه کمتری بابت تجهیزات هوشمند بپردازند. سیم کشی هوشمند به نسبت حالت سنتی در حدود 30 درصد حجم سیم کشی و به واسطه آن دستمزد تیم برق را نیز افزایش می دهد. ولی همچنان انجام دادن این کار باعث کاهش هزینه نهایی خواهد شد زیرا تجهیزات هوشمندسازی بی سیم که در حالت سیم کشی سنتی مورد استفاده قرار میگیرند در حدود 30 الی 35 درصد گران تر از مدل های مشابه خود در حالت سیمی هستند. بدیهی است با توجه به قیمت تجهیزات هوشمند در مقابل سیم، بیشتر شدن هزینه سیم به نسبت بیشتر شدن هزینه تجهیزات هوشمند در نهایت باعث قیمت تمام شده کمتر می شود.

هوشمندسازی ساختمان چگونه قیمت گذاری می شود؟

قیمت خانه هوشمند مسئله ای است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. متراژ ساختمان، امکانات مورد انتظار، پروتکل محصولات هوشمند، برند تجهیزات و ... در تفاوت قیمت یک خانه هوشمند تاثیر مستقیم دارند. به صورتی که یک خانه 120 متری 2 خواب در حالت های مختلف می تواند بازه قیمتی بسیار متفاوتی برای هوشمندسازی نیاز داشته باشد.

در فرایند قیمت گذاری خانه هوشمند، شما نقشه ساختمان خود را در اختیار تیم هوشمندساز قرار می دهید و کارشناسان فنی با محاسبه میزان تجهیزات مورد نیاز شما و ارزیابی بودجه ای که در اختیار دارید نسبت به انتخاب برند و میزان امکانات خانه هوشمند شما تصمیم گیری خواهند کرد. معمولا مشتریانی که قصد پیاده سازی یک سیستم هوشمند اقتصادی را دارند می بایست بودجه ای در حدود 1500 تا 2000 دلار را برای تجهیزات هوشمندسازی در نظر داشته باشند. در حالت های اقتصادی معمولا سیستم های پایه که شامل روشنایی ها و سیستم های سرمایش گرمایشی می باشد در سیستم هوشمند قرار میگیرند.

با افزایش میزان بودجه به میزان 3 تا 4 هزار دلار میتوانید علاوه بر استفاده از سیستم های روشنایی و سرمایش گرمایش کلید های هوشمند را نیز به خانه خود اضافه کنید. کلید های هوشمند به شما کمک می کنند که دمای محیط را با استفاده از ترموستات های داخلی انها بهتر مدیریت کنید و با توجه به اینکه کلید های هوشمند معمولا تعداد کلید های بیشتری را روی خود جای می دهند می توانید به جای تعداد زیادی کلید تک پل از یک کلید هوشمند چند پل و یا حتی با صفحه لمسی بهره گیری کنید.

سقف هزینه برای هوشمندسازی ساختمان چقدر است؟

تقریبا می توان گفت سقفی برای هوشمندسازی ساختمان وجود ندارد و هرچقدر بخواهید می توانید امکانات متنوع تری را در خانه هوشمند خود مورد استفاده قرار دهید.

سیستم های صوتی، سیستم های نور پردازی خاص، فرامین صوتی، تاچ پنل های لمسی، آیفون های هوشمند، کلید های زیر سطح و هزاران امکان دیگر میتوانند به هوشمند تر شدن خانه شما کمک کنند. همچنین سیستم های هوشمند علاوه بر قسمت های داخل خانه می توانند مشاعاتی نظیر سینمای عمومی ساختمان، استخر و سونا، آسانسور، روف گاردن، سالن امفی تئاتر و غیره را نیز در بر بگیرند تا حداکثر راحتی و اسایش را برای ساکنان ساختمان های آپارتمانی فراهم آورند.

ایا امکان خرید مرحله به مرحله تجهیزات خانه هوشمند وجود دارد؟

برخی از مشتریان در ابتدای تصمیم گیری برای هوشمندسازی به علت عدم آشنایی کافی با تجهیزات و امکاناتی که می توانند در اختیار داشته باشند و یا محدودیت های بودجه در زمان سیم کشی، تصمیم میگیرند حداقل امکانات را برای هوشمندسازی خود انتخاب نمایند. نکته حائز اهمیت اینجاست که ایا می توان هوشمند سازی را به صورت مرحله به مرحله انجام داد؟ پاسخ مثبت است اما در دو حالت زیر این امر ممکن می شود:

  • پیش بینی های سیم کشی توسط مجری هوشمندسازی ساختمان:

اجازه دهید این مورد را با یک مثال برای شما توضیح دهیم. تصور کنید در حال حاضر تصمیم به استفاده از پرده های هوشمند برقی ندارید ولی در اینده ممکن است تصمیم به اضافه کردن این قابلیت به خانه هوشمند خود بگیرید. در این حالت در صورتی که مجری سیستم هوشمند شما سیم های مورد نیاز را به صورت رزرو از محل نصب پرده ها به تابلو هوشمند شما منتقل کرده باشد، به راحتی در اینده قادر خواهید بود که تنها با اضافه کردن تجهیزات مورد نیاز این امر، نسبت به افزودن پرده های برقی هوشمند اقدام فرمایید. این کار بدون نیاز به هیچگونه تخریب یا نیاز به سیم کشی مجدد انجام می پذیرد و در کمترین زمان امکان اضافه کردن این قابلیت را خواهید داشت. بنابراین اهمیت انتخاب یک شرکت هوشمند سازی معتبر در زمان مشاوره بسیار زیاد است و در صورتی که این پیش بینی ها برای شما انجام نشده باشد در صورت نیاز به افزودن برخی امکانات نیاز به تخریب و سیم کشی مجدد خواهد بود که فرایندی هزینه بر، زمان بر و سخت است و گاها حتی نیاز به تخلیه واحد ساختمانی خواهد داشت.

  • استفاده از سیستم های هیبریدی سیمی، بی سیم:

در ابتدا عنوان کردیم که استفاده از سیم کشی باعث کاهش هزینه ها می شود. ولی برخی از سیستم ها به شما این امکان را میدهند که به صورت ترکیبی از سیستم های سیمی و بی سیم در کنار هم استفاده نمایید که این موضوع اتفاقا باعث کاهش برخی از هزینه های سیم کشی و البته امکان افزودن ساده امکانات در اینده خواهد شد. به این صورت که در زمان اجرای اولیه کلیه امکاناتی که نیاز به سیم کشی دارند برای شما انجام خواهد شد و در اینده خواهید توانست امکانات بیشتر را از طریق سیستم های بی سیم مورد استفاده قرار دهید.

حداقل و حداکثر بودجه لازم برای هوشمندسازی

سخن پایانی

اگر قصد هوشمندسازی ساختمان خود را دارید در نظر داشته باشید که هدف از هوشمندسازی ساختمان زندگی ساده تر و جذاب تر در محیط خانه است. پیشنهاد ما به شما استفاده از برند های با کیفیت که از استاندارد های جهانی پشتیبانی می کنند می باشد. همچنین از پیشنهاداتی که شما را به هوشمندسازی فقط بخشی از خانه نظیر سالن میهمان و ... دعوت می کنند خود داری فرمایید. این نوع هوشمندسازی تنها دور ریختن هزینه است زیرا اهداف اصلی هوشمندسازی که کاهش مصرف انرژی، سهولت در استفاده از ساختمان و راحتی و آسایش است را دنبال نمی کنند.

شرکت فریتز، نماینده انحصاری محصولات لوکسون (Loxone) در ایران

دفتر تهران: نیاوران، مجتمع اطلس مال، واحد A3-05

دفتر اصفهان: خیابان سهروردی، ساختمان کاژه، طبقه سوم

02191001516

09134060584

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز