خبرگزاری کار ایران

همه چیز درباره قطار پارس لاریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۰۹۱

 

انتخاب قطار برای مسافرت، می تواند تجربه منحصر به فردی از سفر را برای شما رقم بزند. شما برای انتخاب قطار نیاز به فکر کردن زیاد ندارید؛ امنیت، قیمت ارزان، دسترسی راحت و عدم محدودیت در وزن باری که همراهتان می برید، دلایل خوبی برای سفر با این وسیله نقلیه محبوب است. در ایران شرکت های ریلی دولتی و خصوصی در حال خدمت رسانی به مسافران هستند؛ یکی از شرکت های خصوصی ریلی تازه تاسیس شده، شرکت پارس لاریم است. در ادامه به سوالات شما درباره ناوگان قطار پارس لاریم که یکی از خطوط ریلی انحصاری قطار تهران مشهد  می باشد پاسخ داده شده است. بلیط قطار تهران مشهد رسپینا برای قطار پارس لاریم در حال حاضر قابل تهیه است.

پارس لاریم از کجا شروع شد؟

در ابتدا بیایید به معنای نام پارس لاریم بپردازیم؛ همان طور که می دانید، پارس یا همان فارس، نام نژاد ایرانیان است. برای معنای کلمه لاریم باید بگوییم نام یکی از روستاهای مشک آباد ساری می باشد. لاریم یعنی منطقه خوش آب و هوا که در کنار دریا واقع شده است. نام تجاری برای هر شرکتی حرف اول را برای برند شدن می زند و این نام تجاری معنای نزدیکی با سیر و سفر دارد. شرکت پارس لاریم، ابتدا در سال 2007 فعالیت خود را با تعداد محدود پرسنل خود در حوزه بسته بندی و تجارت اقلامی مثل: چای، نسکافه و قهوه و نیز مشاوره به مردم برای راه اندازی کافی شاپ آغاز کرد. رفته رفته این شرکت کوچک و نوپا قدم بزرگ تری برداشت و در صدد راه اندازی ناوگان قطار با نام خود برآمد و در سال 2018 فعالیت خود را به طور رسمی تحت مالکیت خصوصی با همان نام قدیم خود شروع کرد و به این ترتیب مسئولیت حمل و نقل مسافران و پذیرایی و سرو نوشیدنی و غذای سرد و گرم را در این مسیر بر عهده گرفت.  

بیشتر بخوانیم: ارزانترین قیمت بلیط قطار تهران مشهد چقدر است؟

همه چیز درباره قطار پارس لاریم

خدمات ویژه پارس لاریم به مسافران

در شرکت ریلی پارس لایم به علت نوظهور بودن و این که خاطره ای خوش را برای شما از سفر به جا بگذارد، خدمات بسیار خوبی در نظر گرفته شده است. در این قطار راحتی مسافر اولویت قرار داده شده است. در هریک از واگن های قطار، خدماتی نظیر: سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، جایگاه های مناسب برای افراد توان خواه و معلول و هم چنین جایگاهی برای تعویض پوشک کودکان تعبیه شده است تا افراد با شرایط خاص نیز بتواند سفر راحتی را تجربه کنند. یکی از نگرانی های خانواده هایی که کودک به همراه دارند، این است که چگونه آنان را سرگرم کنند؛ در قطارهای پارس لاریم کنسول های بازی و سرگرمی برای کودکان شما قرار داده شده است تا در طول سفر هم آنان را سرگرم کند، هم این که موجب ناراحتی و اذیت شما نشوند. از دیگر امکاناتی که ناوگان قطار پارس لاریم فراهم کرده است، مختصرا به موارد زیر اشاره می کنیم:

  • کتابخانه های مجهز
  • صندلی های ارگونومیک و تخت خواب شو
  • سیستم تهویه نور و گرمای قابل تنظیم
  • سیستم صوتی و تصویری
  • پریز برق قابل استفاده برای شارژ موبایل
  • یک عدد ملحفه بهداشتی برای هر شخص
  • نوشیدنی های گرم و سرد
  • انواع سرویس ناهار و شام
  • وجود رستوران مجزا و بهداشتی برای سرو غذا
  • عرضه بسته های خوراکی (آب معدنی، بادام زمینی، آبمیوه و...)

همه چیز درباره قطار پارس لاریم

انواع سرویس های قطار پارس لاریم

در اکثر قطارها، دو نوع سرویس معمولی و vip یا ویژه وجود دارد. در سرویس معمولی با همان هزینه بلیطی که پرداخت می کنید، مجاز به استفاده از خدمات عمومی قطار هستید. در سرویس قطار پارس لاریم از قطارهای 4 ستاره غزال برای سرویس vip  استفاده شده است که با پرسنل مجرب و آموزش دیده برای پذیرایی و رفع مشکلاتی که در طی سفر متوجه شما می شود، آماده خدمت رسانی می باشد. برای استفاده از خدمات سرویس vip بایستی هزینه اضافی پرداخت کنید. قطارهای غزال، 10 کوپه دارند که ظرفیت هر کدام 4 نفر است. افراد تصور می کنند با سرویس vip  در کوپه های جداگانه و تشریفاتی قرار می گیرند در حالی که این طور نیست و تنها تفاوت آن در خدماتی است که دریافت می کنید؛ چه سرویس معمولی باشید چه ویژه، در کوپه های یکسانی قرار می گیرید.

مسیرهای حمل و نقل قطار پارس لاریم

همان طور که اشاره کردیم، در حال حاضر این قطار منحصرا در مسیر تهران مشهد خدمت رسانی می کند؛ آن هم به دلیل این که زمان زیادی از تاسیس این ناوگان حمل و نقل نمی گذرد. البته با تلاشی که این شرکت در این سال ها از لحاظ کیفیت خدمات رسانی از خود نشان داده است، دور از انتظار نیست که مسیرهای دیگری را هم به حوزه کاری خود اضافه کند. سرویس قطار مشهد تهران پارس لاریم، معمولا روز در میان فعال است. فروش بلیت های قطار پارس لاریم، تقریبا در رده قطارهای خوب رو به بالا از لحاظ کیفیت قرار دارد و از لحاظ بازخوردهایی که از مسافران این قطار گرفته شده است، رضایت از خدمات در بیشتر آن ها دیده شده است. ممنون که تا پایان مقاله همراه ما بودید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز