خبرگزاری کار ایران

خدمات پشتیبانی شبکه در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۵۱۵

امروزه پشتیبانی شبکه از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین مواردی است که کسب و کارها باید از آن بهره‌مند شوند. چرا که مدیریت و تعمیرات شبکه‌های کامپیوتری، نیازمند تخصص و اطلاعات در این حوزه است. واگذار کردن پشتیبانی شبکه به افراد متخصص، به چند معیار و ویژگی مهم بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

کسب و کارها برای پشتیبانی شبکه می‌توانند متخصص شبکه استخدام کنند، و یا با برون سپاری آن به شرکت‌های خدمات پشتیبانی شبکه، کار خود را ساده سازند. اما قبل از هرگونه اقدام در این راستا، باید اطلاعات کامل و صحیح راجع به پشتیبانی شبکه به دست آورند.

خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار یا به عبارتی نگهداری شبکه‌های کامپیوتری، مهمترین فعالیت شرکت تراز سامانه در زمینه خدمات شبکه کامپیوتری‌ است.

پشتیبانی شبکه چیست؟

به مجموعه فعالیت‌های شبکه‌های کامپیوتری، پشتیبانی شبکه می‌گویند. این پشتیبانی می‌تواند برای مدیریت، تعمیر، رفع اشکال، تعویض قطعه کامپیوتر و تمام فعالیت‌هایی از این قبیل باشد. در حالی که اینگونه مشکلات در تمام شرکت‌ها و کسب و کارها وجود دارد، همچنان نتوانسته‌اند این مشکل را رفع کنند.

خدمات پشتیبانی شبکه در تهران

چرا تعداد افراد متخصص در پشتیبانی شبکه بسیار کم بوده و می‌تواند استخدام آن‌ها بسیار هزینه‌بر باشد؟

پشتیبانی شبکه می‌تواند در راستای تعمیر و رفع مشکلات سطحی کامپیوتر و شبکه کسب و کار باشد؛ و یا در رفع نواقص مانند کابل و تجهیزات. به طور کلی مشکلات و مدیریت شبکه کامپیوتری کسب و کار، باید به دست پشتیبان شبکه سپرده شود. اما پشتیبان شبکه کیست و باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟ و بهترین انتخاب کسب و کارها برای سپردن پشتیبانی شبکه چه شرکتی است؟

کارشناس شبکه

کسانی که پشتیبانی شبکه را در اختیار دارند، باید تخصص و علم شبکه را داشته باشند. عموما پشتیبانان شبکه خوب دارای مدرک تحصیلی IT بوده و به راحتی به مدیریت و تعمیرات انواع مشکلات شبکه می‌پردازند. البته تحصیل در رشته‌های کامپیوتر و معادل با آی تی نیز قابل قبول بوده و مشکل آفرین نیست. این افراد کارشناس شبکه، متخصص شبکه یا پشتیبان شبکه شناخته می‌شوند.

سابقه کار برای پشتیبانی شبکه بسیار مهم تلقی می‌شود؛ چرا که همیشه نمی‌توان مشکلات شبکه را با علم حل کرد، بلکه نیازمند تجربه است. کارشناس شبکه باید وظایف و کار معینی داشته باشد تا کسب و کار را دچار مشکلات بزرگ‌تری نکند. به طور عادی می‌توان وظایف کارشناس و متخصص شبکه را به صورت زیر تقسیم بندی کرد:

  • کارشناس شبکه، می‌بایستی عملکرد شبکه کامپیوتری کسب و کار را به صورت روزانه گزارش کند.
  • مشکلات پیش آمده برای شبکه را رفع کرده و آن را گزارش کند.
  • نرم افزارها و ابزارهای به روز و نوین را طبق علم جهانی نصب کرده و شبکه را به روز نگه دارد.
  • از امنیت کامل شبکه اطمینان حاصل کرده و به آنتی ویروس‌ آن‌ها نظارت داشته باشد.
  • تمامی تغییرات گفته شده را در شبکه عملی کرده و آن‌ها را ثبت کند.
  • سرعت شبکه را کنترل کرده و در صورت نیاز، آن را بهبود بخشد.
  • مشکلات شبکه را تشخیص داده و در مورد عملکرد آن آینده نگر باشد.

رفع ایرادات و مدیریت شبکه

شرکت‌های پشتیبانی شبکه به دو صورت حضوری و غیر حضوری خدمات خود را ارائه می‌کنند. در صورتی که مشکل ایجاد شده در دفتر و محل کسب و کار نیازمند حضور کارشناس شبکه باشد، پشتیبان شبکه‌ کسب و کار نیروی مورد اعتماد خود را برای رفع مشکل به محل اعزام می‌کند. اما در صورتی که بتوان این مشکل را از راه دور حل کرد، با ریموت و ابزار مختلف مشکل رفع شده و سپس به صاحب کسب و کار اطلاع داده می‌شود.

نکته‌ای که باید شرکت پشتیبان شبکه رعایت کند، این است که در صورت بروز مشکل در شبکه رفع آن در سریع‌ترین زمان حائز اهمیت می‌باشد. چرا که این مشکل می‌تواند باعث ایجاد وقفه در کار یک نفر یا کل مجموعه شود؛ در این صورت با گذشت هر دقیقه، کسب و کار ضرر می‌کند. نکات حائز اهمیت را کسب و کار باید در قرارداد خطاب به شرکت پشتیبان مذکور باشد.

همکاری با شرکت‌های پشتیبانی شبکه یا استخدام کارشناس شبکه؟

این دو راهی، سوال بسیاری از صاحبان کسب و کار است. هرکدام از این دو حالت می‌تواند مزایا و معایبی داشته باشد که شاید صاحبان کسب و کار از آن آگاه نباشند. به همین علت این افراد باید شرایط هر کدام را مطالعه کرده و بدون اطلاعات اقدام به انجام کاری نکنند.

افراد نخبه و متخصص در پشتیبانی شبکه، زیاد نیستند. به همین علت دستمزد و قیمت بالایی را از کسب و کارها تقاضا می‌کنند که امروزه شاید برای اکثر صاحبان کسب و کارها این مبالغ با صرفه نباشند. در نتیجه بهتر است کسب و کارهایی که تعداد شبکه و کاربر زیادی دارند، متخصص شبکه استخدام کنند. چرا که در غیر این صورت، به بیکار نشستن او در دفتر دستمزد نجومی پرداخت خواهند کرد.

اما در صورتی که تعداد سیستم و کاربر در محل کار کمتر از 30 عدد باشد، عقد قرارداد با شرکت‌های پشتیبانی شبکه بهتر است. چرا که آن‌ها افراد نخبه را در اختیار دارند و قطعا می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. همچنین دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های نجومی برای آن نیست و می‌توان از خدمات بی نظیر آن‌ها بهره‌مند شد.

نکات مهم برای ذکر در قرارداد با پشتیبانی شبکه

  • ذکر کردن مدت زمان قرارداد
  • ذکر نام و مشخصات دقیق دو طرف قرارداد
  • نوشتن تمام انتظارات و درخواست‌ها از طرف مقابل
  • هزینه و قیمت قرارداد
  • ذکر شیوه فسخ قرارداد در صورت عدم رضایت یکی از طرفین
  • ذکر نام فرد ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه

ترازنت، بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه

شرکت ترازنت، بیش از 11 سال سابقه کار در حوزه پشتیبانی شبکه را دارد. امروزه واگذاری خدمات پشتیبانی شبکه به یک شرکت مناسب، برای کسب و کارها بسیار حائز اهمیت است؛ در حالی که تعداد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات شبکه‌ای با کیفیت، بسیار کم و محدود است. شرکت ترازنت با افتخار در ارائه بیش از 55 نوع خدمات شبکه کامپیوتری با کیفیت به مشتریان خود، موفق عمل می‌کند.

خدمات پشتیبانی شبکه در تهران

برخی از خدمات شرکت ترازنت:

  • راه اندازی شبکه
  • امنیت شبکه
  • پشتیبانی شبکه
  • خدمات مشاوره شبکه
  • پشتیبانی و نصب دوربین مداربسته
  • اعزام کارشناس حضوری شبکه
  • فضای ابری
  • خدمات اکتیو شبکه

همچنین شایان ذکر است که شرکت ترازنت، از سیستم SMS و CRM برای اطلاع رسانی و درمیان گذاشتن لحظه‌ای کارکرد شبکه با صاحبان کسب و کار بهره‌مند است. امروزه بیش از 120 عدد از کسب و کارهای بزرگ و کوچک در سرتاسر ایران، مشتری ترانزنت بوده و از همکاری با این شرکت رضایت دارند. شما نیز برای بهره‌مند شدن از خدمات این شرکت، به سایت ترازنت مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز