خبرگزاری کار ایران

ارسال دستور نقشه های شهر گرمدره به سازمان نظام مهندسی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۹۲۸

دستور نقشه های شهر گرمدره از طریق سامانه ارجاع سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز میان مهندسان دارای صلاحیت توزیع خواهد شد.

به گزارش ایلنا، پس از 10 ماه  در نشستی که بدین منظور و با حضور احمد افضلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، محسن خیری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز، مسعود نجفی شهردار جدید گرمدره و حمید میرزایی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری در محل معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، مقرر شد تمام دستور نقشه های این شهر از روز شنبه دوم مهرماه 1401 به سازمان ارسال شود.

افضلی در این نشست با تاکید بر اهمیت اجرای قانون در ساخت و ساز های استان و با تاسف بار خواندن وضعیت ساخت و ساز در شهر گرمدره، که در حال حاضر بدون کنترل صلاحیت و ظرفیت مهندسان و بدون فراهم شدن امکان نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان بر عملیات ساخت و ساز در حال انجام است، این وضعیت را موجب کاهش کیفیت ساخت و ساز و تضییع حقوق و به خطر افتادن جان وسرمایه شهروندان و بهره برداران ساختمان در گرمدره دانست و بر توقف هر چه سریعتر این روند تاکید کرد.

محسن خیری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز نیز در سخنانی با اشاره به تلاش و پیگیری های 10 ماهه و طرح موضوع ساخت و ساز های غیر مجاز گرمدره در جلسات مسئولین استان، تاکید کرد: متاسفانه علاوه بر عدم رعایت صلاحیت و ظرفیت مهندسان، در مواردی کار از سوی افراد فاقد تخصص و صلاحیت و حتی افراد غیرمهندس به انجام رسیده و گزارش های رسیده حاکی است در برخی موارد با جعل مهر و امضای مهندسان، کار در شهرداری گرمدره به ثبت رسیده است.

خیری افزود: در این مسیر طی جلسات متعدد با فرماندار ، معاون دادستان، سازمان بازرسی و حتی مصاحبه با رسانه های استان، تلاش کردیم تا هر چه زودتر روند بسیار خطرناک ساخت و ساز در گرمدره را متوقف کنیم که تاکنون محقق نشده است.

نجفی شهردار گرمدره نیز با اشاره به اینکه شهر گرمدره در سال های اخیر با رشد بی سابقه جمعیت و به تبع آن رشد ساخت و سازها مواجه بوده است، یکی از اولویت های خود را از ابتدای حضور در شهرداری حراست از حقوق بهره برداران و شهرندان اعلام کرد.

وی با تایید عدم رعایت قانون و تخلفات گسترده در زمینه ساخت و ساز در گرمدره، به شکل گرفتن مافیای ساخت و ساز در این شهر اشاره کرد که مقابله با آن در راس برنامه های شهرداری در این دوره قرار دارد.

نجفی از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز خواست تا از این پس تمامی ساخت و ساز های در حال انجام و حتی ساختمان های ساخته شده در گرمدره را مورد بازرسی  قرار دهند.

شهردار گرمدره افزود: تاکنون دستور توقف عملیات ساختمانی ناایمن را در چندین مورد صادر کرده ام و در صورت اعلام سازمان و گزارش مهندسان ناظر با بقیه موارد خطرساز برای شهروندان، همین برخورد خواهد شد و در اجرای قانون با هیچ احدی تعارف نخواهم داشت.

در پایان این نشست با تاکید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مقرر شد از روز شنبه 2 مهرماه 1401 تمام دستور نقشه های صادر شده در شهرداری گرمدره به سازمان ارسال شده و در سامانه ارجاع سازمان برای انتخاب و معرفی ناظران دارای صلاحیت قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز