خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

سرعت بازآفرینی شهری در تهران بالای 40 درصد است / خروج از طرح جامع باعث ایجاد فساد و ناهنجاری شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۵۳۵

اسلامی اظهار داشت: هر جا که رفتار گزینشی در اجرای برنامه‌ها داشتیم فساد شکل گرفت و هنجارها جای خود را به ناهنجاری‌ها دادند و پیامدهای نامناسبی را در آن مناطق دیدیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در مراسم مبادله تفاهم‌نامه همکاری مشترک بازآفرینی شهری محله‌های تهران بین وزارت راه و شهرداری با بیان اینکه هدف از این جلسه راهبردی آن است که برای کیفیت‌بخشی به زندگی شهری بین دستگاه‌ها هماهنگی صورت بگیرد، گفت: در شورای عالی شهرسازی طرح جامع تهیه می‌شود و هدف از تهیه این طرح‌ها، شهرسازی و مدیریت زندگی شهری بر اساس طرح‌های مصوب است.

وی ادامه داد: هر جا که برنامه فاخری داشتیم نتایج مثبتی را در شهرسازی دیدیم و شهرهایی وجود دارند که به نحو عالی طرح مصوب را به اجرا رساندند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هر جا که رفتار گزینشی در اجرای برنامه‌ها داشتیم فساد شکل گرفت و هنجارها جای خود را به ناهنجاری‌ها دادند و پیامدهای نامناسبی را در آن مناطق دیدیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیچیدگی‌های شهرسازی در تهران گفت: باید نهاد ناظری اجرای طرح جامع را در تهران پایش کند و مسئولیت هدایت و راهبری طرح‌های مصوب را داشته باشد.

اسلامی با بیان اینکه باید تصمیماتی اتخاذ شود که راهگشا باشند گفت: تفاهم‌نامه امروز این پیام را دارد که در نوسازی بافت فرسوده کوتاهی نمی‌کنیم و باید در بحث مطابقت طر‌ح‌های جامع و تفصیلی شهر تهران پیشرو باشد و مغایرت‌ها کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: باید به موضوع نوسازی بافت فرسوده توجه ویژه‌ای شود و در این حوزه نیاز به یک نهادسازی هستیم تا برای بازآفرینی شهری در مقیاس محله تصمیم‌گیری‌های لازم اتخاذ شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سرعت بازآفرینی شهری در شهر تهران بالای 40 درصد است اظهار داشت: پروژه بازآفرینی باید با هماهنگی و همکاری شهرداری تهران انجام شود تا سرعت آن افزایش پیدا شود.

اسلامی تاکید کرد: مردم بدانند که بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده در تهران با لختی و تاخیر مواجه نیست و پروژه سیروس هم در حال اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه محله سیروس چهل هکتار بافت فرسوده دارد گفت: امروز چهار و نیم هکتار از این بافت برای پروژه بازآفرینی شهری انتخاب شده و تفاهم‌نامه آن به امضا رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز