خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

کره‌جنوبی محدودیت بانکی برای تاجران ایرانی ایجاد نکرده است/ اغلب فعالان اقتصادی دارای پاسپورت کره‌ای هستند/ به دانشجویان، بانک‌های جایگزین معرفی شده است

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۷۴۸

دبیر اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی گفت: هیچ مشکلی در خصوص ارتباط تجاری ایران و کره وجود ندارد.

پویا فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص محدودیت های ایجاد شده از سوی بانک‌های کره جنوبی برای ایرانی‌ها گفت: در چند روز اخیر برخی از بانک‌های کره‌ای به ایرانیانی که فاقد پاسپورت کره‌ای هستند و فقط دارای کارت اقامت هستند ابلاغ کرده که حساب‌های بانکی خود را ببندند.

دبیر اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی ادامه داد: این ابلاغیه بیشتر شامل دانشجویان ایرانی می‌شود و تاکنون صحبتی از تاجران و فعالان اقتصادی نشده است، ضمن آنکه بیشتر افرادی که کار تجاری انجام می‌دهند دارای پاسپورت کره‌ای هستند و از این لحاظ مشکلی ندارند.

فیروزی اظهار داشت: اتاق ایران و کره در راستای منافع ملی و دفاع از حقوق شهروندان ایرانی با اینکه محدودیتی برای تاجران وجود نداشت اما جلساتی را با سفارت‌خانه و وزارت خارجه برای حل این مشکل برگزار کرد و مطابق آخرین اطلاعات چند بانک برای دانشجویان مشخص شده‌اند که آنها می‌توانند با پر کردن فرم اجرای قوانین پولشویی در این بانک‌ها حساب باز کنند و کارهای مالی خود را انجام دهند.

وی گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر عدم همکاری بانک‌های معرفی شده برای افتتاح حساب داده نشده است و ظاهرا این مشکل رفع شده است.

فیروزی تصریح کرد: اکنون هیچ مشکلی در خصوص ارتباط تجاری ایران و کره و محدودیتی برای تاجران و فعالان اقتصادی ایران از سوی دولت کره وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز