خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد و تجارت سوریه:

خط ترانزیتی دریایی و زمینی بین ایران و سوریه برقرار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۵۵۵

وزیر اقتصاد و تجارت سوریه اظهار داشت: در خصوص حمل و نقل کالا مشکلاتی وجود دارد و تاخیراتی در حمل و نقل زمینی کالا در کشور عراق مواجه هستیم که موضوعاتی در این باره را مطرح کرده‌ایم اما نکته مهم این است که در حال حاضر خط ترانزیتی دریایی و زمینی بین دو کشور برقرار است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت سوریه در نشست روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه با بیان اینکه مذاکرات با تاکید بر منافع دو کشور انجام گرفته، اظهار داشت: از روز گذشته درباره همکاری‌های اقتصادی مشترک بین دو کشور جلسات مفصلی برگزار و تصورات و توقعات در این همکاری‌ها وجود دارد که امیدواریم نتایج خوبی از آن حاصل شود.

وی ادامه داد: پس از سفر رییس جمهور ایران به سوریه گام‌های بلندی در دو ماه گذشته برای همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور برداشته شده و توافقاتی در حوزه بانکی و بیمه‌ای انجام شد که به نتیجه رسیده‌اند.

سامرالخلیل تاکید کرد: همکاری‌هایی در زمینه تاسیس شرکت بیمه مشترک انجام شده و همچنین درباره فعالیت مشترک بانکی توافقات به اجرا می‌رسد. در حوزه گردشگری و تجارت آزاد هم توافقات به نتیجه رسیده و جا دارد از تمام تلاش‌هایی که در دو دولت انجام شده، تقدیر و تشکر کنیم .

وزیر اقتصاد سوریه با بیان اینکه پیگیری‌ها و توافقات دو کشور محدود به اسناد امضا شده، نمی‌شود، تاکید کرد: علاوه بر اینکه اسناد به امضا رسیده بین دو کشور در سفر رییس جمهوری ایران به سوریه را پیگیری می‌کنیم که به اجرا برسند بلکه مذاکرات و تقاضاهای دو طرف در خصوص موضوعات مختلف که سند امضا شده نبوده هم در دستور کار پیگیری‌های سوریه است.

سامرالخلیل با اشاره به مشکلاتی در حوزه تسهیل ترانزیت و حمل و نقل بین دو کشور وجود دارد، گفت: در خصوص حمل و نقل کالا مشکلاتی  وجود دارد و تاخیراتی در حمل و نقل زمینی کالا در کشور عراق مواجه هستیم که موضوعاتی در این باره را مطرح کرده‌ایم اما  نکته مهم این است که در حال حاضر خط ترانزیتی دریایی و زمینی بین دو کشور برقرار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز