خبرگزاری کار ایران

رونمایی و تست اولین موتور هواپیمایی در هفته‌های آینده/ ساخت مشترک هلیکوپتر ایرانی- روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۴۵۱

دبیر نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران اظهار داشت: تا چند هفته آینده از موتور هوایی با کاربرد هواپیماهای مسافربری رونمایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بیژن بنکدار از رونمایی از اولین موتور هواپیمایی در نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران (ایران‌ایر شو) خبر داد و گفت : تا چند هفته آینده یک شرکت داخلی از موتور هوایی با کاربرد هواپیماهای مسافربری رونمایی می‌کند و این موتور در نمایشگاه ایران‌ایر شو برای اولین بار تست خواهد شد.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های خارجی و داخلی فعال در صنعت هوانوردی و هوا فضا در نمایشگاه هوایی ایران اظهار داشت: علی‌رغم اعمال تحریم‌های سختگیرانه علیه کشورمان به ویژه تحریم‌های هوانوردی برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی را متوقف نکردیم و در این دور از نمایشگاه از اولین موتور هوایی ساخته شده توسط این مجموعه رونمایی می‌کند و برای اولین بار مورد تست قرار می‌گیرد.

دبیر نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران ادامه داد: در این نمایشگاه ٩٠ شرکت داخلی و خارجی مرتبط با صنعت هوانوردی و صنایع فضایی حضور دارند و قرارداد همکاری شرکت روسی و ایرانی برای ساخت هلیکوپتر تولید مشترک در کشورمان منعقد می‌شود.

بنکدار افزود: شرکت‌هایی از پاکستان، روسیه، چین ، ترکیه و ایتالیا از شرکت‌های حاضر در ایران ایرشو هستند و قراردادهای علمی و همکاری در بحث ساخت قطعات، پشتیبانی سیستم‌های هلیکوپتری و هواپیماهای مسافربری با این شرکت‌های خارجی منعقد می‌شود.

وی با بیان اینکه موتور جت تولید شده صد در صد داخلی است و  نه تنها مورد استفاده داخل بلکه امکان صادرات دارد، گفت: یک هواپیما متشکل از ١٠ میلیون قطعه است که تولید تمام این قطعات در یک کشور منطق علمی و عملی ندارد و شرکت‌های مختلف در دنیا بخش‌هایی از این قطعات را تولید می‌کنند و در این نمایشگاه هم شرکت‌هایی از روسیه و ترکیه فعال در ساخت قطعات هواپیما حضور خواهند داشت و تولیدات خود از جمله انواع پرنده‌های روسی به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گفته بنکدار نمایشگاه ایران ایر شو ٢٢ تا ٢۵ آذر ماه با حضور ارگان‌های هوا و فضایی کشور و دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با صنعت هوانوردی و فعالان صنعت در کیش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز